Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G 1.6 16v opties voor meer pk?
- Dit onderwerp bevat 74 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 3 september 2023om 13:42 door Deentjuhhh.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2011 om 08:51 #17857259
De meeste mensen hoeven geen pk kanon, zolang hij maar lekker optrekt.
En je moet natuurlijk doen met wat je hebt, je kunt natuurlijk ook meteen iedereen aanraden om een porche 911 te kopen maar daar gaat het niet om, hij vraagt gewoon om wat tips om het net wat lekkerder te laten lopen.18 april 2011 om 08:54 #17857260[rquote=1916086&tid=146528&author=Fearless]Zoals hierboven gezegd wordt kost een chip 250 euro….2 km meer op een liter benzine. Hoeveel moet je dan rijden om die chip er uit te krijgen?[/rquote]
Naast een beetje besparing gaat het natuurlijk om het rijplezier wat iemand er aan heeft, en bij prijzen van 1,75 per liter….
Mark
18 april 2011 om 09:02 #17857261Zijn geen tuning delen voor een z16xe? Eehh.. is een smalblok motor, vrijwel gelijk aan de z14xe, x14xe, x16xe, x18xe1 en z18xe.
Er zijn hier gewoon sportnokkenassen voor, spagettie spruitstuk enz..
Sportnokkenassen, Spruitstuk Luchtfilter, volgensmij ben je dan een aantal pktjes verder.18 april 2011 om 13:31 #17857262[rquote=1916093&tid=146528&author=Baas J.]ik krijg altijd t idee dat mensen met een 1.6 er niet goed over nagedacht hebben voordat ze de auto kochten… hoeveel topics zijn er al wel niet voorbij gekomen?[/rquote]
Mja maar zo kunnen we wel ff doorgaan hè. Had jij wel nagedacht toen jij je OPC kocht dan, want die is ook verre van orgineel…:jerry
Maar jah ik snap het probleem ook niet, als je wilt tunen dan zoek je een goeie basis, dus iets waar je ook lekker wat uit kunt fokken zonder teveel onzin. En je rijdt toch proef met een auto voor je hem koopt? Dan doe je altijd effe stukkie snelweg, stukkie buitenweg en stukkie stad. Krijg je een zo compleet mogelijke indruk en dan weet je vanzelf of ie genoeg trekt of niet. :hmmz Of zie ik dat nou zo vreemd?
18 april 2011 om 14:52 #17857263Zie je verkeerd, je koopt een auto wat in je budget valt en als je daarna weer wat gespaard hebt dan begin je met tunen, niet omdat het perse moet maar wel leuk is om te doen.
Dan hoor ik vaak mensen zeggen ach je krijgt er maar 15nm bij, maar als je op 1500 rpm 40 nm hebt en je krijgt er 15 bij dan merk je dat echt wel, het rijdt net even wat soepeler, en dat voor slechts een paar honderd euro.
Da’s heel wat anders dan mijn oldtimer waar ik allerlei kunstgrepen uit moet halen als flowen van de spruitstukken om er iets meer vermogen uit te krijgen.
18 april 2011 om 19:06 #17857264mensen met een opc hebben makkelijk praten.
maar ik sta bij controlles nooit aan de kant, heb nouwlijks bekeuringen, tikkie en lopen, 8v moteren hebben nooit wat, altijd zuinig, (altijd 1.12/1.13) hoe gek je ook doet. ik woon in nh. als ik verderop wil, moet ik altijd via amsterdam, wat dus mege druk is, geen snelle auto nodig dus:angel
heb er tot nu toe ong 40000 mee gereden, zonder omkosten aan het blok gehad te hebben.
gaat evengoed 180/190 (waar kan je dat tegenwoordig nog rijden????? zonder te remmen, of geflitst te worden????rijd je eindelijk een opc, denk je een hele man te wezen, wordt je er met gemak uitgetrokken door een seat ibiza/cordaba, golf gti/vr6, citroen saxo 1.6 vtr, of nog erger, een peugeot 205gti:P hahaha.
even zonder gekkegeit, een opc is een hele dikke wagen, lekker vlot, maar nee, geef mij dan maar een 1.6 of 1.8. is voor dagelijks mooi genoeg
rijd zo nu en dan ook met een t5 met rooie tdi gechipt, zit boven de 200pk. en mat dat ding trek je er ook zo vreselijk veel uit:D
18 april 2011 om 19:10 #17857265is mijn mening, gaat hier over een 1,6 16v. en denk dat je daar wel wat uit kunt halen zonder gek te doen.
tis maar net wat je wilt he. van mij hoef ik niet zo veel vermogen te hebben, maar na dik anderhalf jaar met een 84pk te rijden, wilt je wel wat anders, nu laten chippen, en verschil zit er zeker in, dus kan weer 1.5 jaar verder rijden zonder dat ik me erg aan het inhalen ofzo:)
18 april 2011 om 19:35 #17857266[rquote=1916717&tid=146528&author=robert_corsa]
rijd je eindelijk een opc, denk je een hele man te wezen, wordt je er met gemak uitgetrokken door een seat ibiza/cordaba, golf gti/vr6, citroen saxo 1.6 vtr, of nog erger, een peugeot 205gti:P hahaha.
[/rquote]Dan doe je toch wel iets fout denk ik…. 9,5/10 auto’s maken geen enkele kans… heb er al heel wat op mijn lijstje staan.
Ook een Golf 6 GTI kwam niet weg.Elke km is fun! :D
18 april 2011 om 19:53 #17857267Ben het wel wel met baas j eens er zijn een hoop mensen die een een te kleine motor in bepaalde type auto’s kopen omdat zo zuinig loopt en dat er achteraf gezegd wordt dat het allemaal niet snel genoeg. En nee ik heb geen OPC of van dat soort apparaten.
Maar een 1.6 kietelen kan wel maar dan moet je gewoon geld uitgeven.
een open luchtfilter en een spaghetti spruitstuk doen wel wat natuurlijk maar je moet natuurlijk niet denken dat je meteen 30pk erbij heb18 april 2011 om 19:57 #17857268kunnen ze in zeeland niet zo goed rijden denk ik:P
haha, maar nee, naar mijn mening bouwt opel niet super snelle moteren zoals andere merken dat doen.
heb toch meer het idee dat opel het bewust rustiger houd, solider zeg maar, betrouwbaarder.18 april 2011 om 19:58 #17857269mijne loopt 1:13.5. 1.8 – 125 pk. sommige 1.6jes zuipen gewoon meer he
18 april 2011 om 19:59 #17857270mijne loopt nu 1.13.
maak hier eerdaags ffies foto’s van. ook met daarop gereden kmters etc.18 april 2011 om 20:02 #17857271AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gewoon je auto helemaal kaal strippen, word die ook sneller van;)
Ik ben zelf nu met mijn vectra bezig, een x16xel. Interieur er helemaal uit en een rotrex c30 compressor erop. Kost knetter veel geld zo’n kit, maar dan ga je wel naar 200+ pk’s met aanpassing van je onderblok. (ik werk bij een tuner, dus voor mij is het te betalen;))
18 april 2011 om 20:04 #17857272AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1915712&tid=146528&author=robert_corsa]
-cold air caron intake met turbo propellor
[/rquote]Ik zou die propellor dr maar uit halen, kost alleen maar vermogen zo’n ding. Zit alleen maar in de weg
18 april 2011 om 20:06 #17857273[rquote=1916717&tid=146528&author=robert_corsa]mensen met een opc hebben makkelijk praten.
maar ik sta bij controlles nooit aan de kant, heb nouwlijks bekeuringen, tikkie en lopen, 8v moteren hebben nooit wat, altijd zuinig, (altijd 1.12/1.13) hoe gek je ook doet.
[/rquote]1 op 12/13 met een 1.6 8v?
nou ik heb dan geen opc maar een astra gsi c20xe en ik rijd met die auto op zijn zuinigst 1op 13,7
gemiddeld 1 op 13ik sta ook nauwelijks aan de kant. boete’s krijg ik vrijwel nooit.
of je nu een 1.6 hebt of weet ik wat voor groot snel blok. het ligt meer aan de bestuurder dan aan de auto. met een 1.6 kun je ook een bekeuring krijgen hoor
18 april 2011 om 20:50 #17857274Ik reed met mijn oude astra G 1.6 8 klepper stationwagon 1:13 minimaal, s’omers 1:15,8, nu met de astra H 1.4 16 klepper 1:13,8
Enkel heb ik al wel gemerkt dat de H gewoon weer 100KG zwaarder is geworden, da’s rijden met een dikke schoonmoeder op de achterbank:argue18 april 2011 om 20:54 #17857275Ik kan met rustig rijden 1 op 14, 1 op 15 halen met mijn 1.6 16v, maar ik ben best een stevige rijder en dan haal ik 1 op 12 ongeveer.
18 april 2011 om 21:49 #17857276Benzineprijs wel gezien ??? Baal dat ik met me G 1.6 8v slechts 1 op 14,? haal…
Baal dan nog meer dat me E GSi 2.0 8v RIP is :cry … daar heb ik 1op18 mee gehaald19 april 2011 om 06:02 #17857277[rquote=1916787&tid=146528&author=robert_corsa]mijne loopt nu 1.13.
maak hier eerdaags ffies foto’s van. ook met daarop gereden kmters etc.
[/rquote]
hoezo… geloof je mij niet? hij heeft gemiddeld 7.3 l/100km aan, soms schiet hij naar 7.5, maar dan heb ik ergens in de stad gereden19 april 2011 om 07:13 #17857278zo meet je dat niet.
tank je auto vol.
dagteller op nul.
rijd hem leeg en ga weer tanken.
deel de km’s door het aantal getankte liters
19 april 2011 om 10:19 #17857279Je kan bij dBilas naast de turbo kit ook een aitflow kit kopen, kost dacht ik rond de 1000 euro….
inlaatspruitstuk
airflow kit met zeer brede luchtinlaat (breder dan de vec c)
Daarnaast met chippen kan je al uitkomen op 130-140 pk’sHandig als je geen 5000 euro hebt…
19 april 2011 om 10:27 #17857280[rquote=1917004&tid=146528&author=Oenatje]zo meet je dat niet.
tank je auto vol.
dagteller op nul.
rijd hem leeg en ga weer tanken.
deel de km’s door het aantal getankte liters[/rquote]
Zo doe ik het ook.
Mark
19 april 2011 om 10:36 #17857281Wat een pieperts hier zeg…1 op 14 nog te min????
Mijn Corsa zuipt nog harder en mij hoor je ook niet zeiken:P:P:P:P:P:P
19 april 2011 om 11:36 #17857282Met moderne motoren moet 1:15 toch wel te halen zijn voor een benzine motor, onze oude corsa reed 1:18 en dat was een benzine 1.2i
19 april 2011 om 12:44 #17857283Volgens mij is heel de insteek van dit topic verdwenen. Lijkt er meer op een “kijk mijn auto rijdt 400 meter verder op 1 liter benzine dan die van jou” topic :hmmz Die jongen wil gewoon weten of ie wat met zijn motor kan doen voor weinig geld. Blijkbaar kan dit niet, punt klaar lijkt mij:sleeping
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.