Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G 1.6 16v opties voor meer pk?
- Dit onderwerp bevat 74 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 3 september 2023om 13:42 door Deentjuhhh.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2011 om 01:20 #17235751
Hi,
Ik vroeg me af of ik mijn Astra G 1.6 16v beetje meer pk’s kan geven zonder dat ik teveel geld moet gaan uitgeven.Ik las net over Luchtfilterbox Begrenzers verwijderen en ga morgen uitproberen. Als er meer zoiets zijn, wil ik graag horen.:)
mvg
17 april 2011 om 08:34 #17857235ppppffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff gaan we weer.
W A T V O O R M O T O R T Y P E L I G T I N J O U W A S T R A
O P T I E 1 X16XE
O P T I E 2 X16XEL
O P T I E 3 Z16XE
IS DAT NU ZO MOEILIJK OM ERBIJ TE ZETTEN:argue:argue:argue:argue:argue:argue
17 april 2011 om 08:42 #17857236Andere auto kopen
17 april 2011 om 08:48 #17857237[rquote=1915586&tid=146528&author=Baas J.]Andere auto kopen[/rquote]:wors:wors:wors:wors:wors:wors
17 april 2011 om 09:11 #17857238die paar PK’s die je eventueel meer zou krijgen zijn net zo goed merkbaar alsof je windkracht 5 tegen je hebt tijdens het rijden of windkracht 6, niet meerbaar dus …
17 april 2011 om 09:13 #17857239Hoezo? Je kan gewoon een Dbilas turbokit kopen.. Dat is niet een paar pks meer maar meteen naar de 210 pk
Alleen ben je dan wel 5000 euro verder..17 april 2011 om 09:17 #17857240[rquote=1915606&tid=146528&author=Bluns]Hoezo? Je kan gewoon een Dbilas turbokit kopen.. Dat is niet een paar pks meer maar meteen naar de 210 pk
Alleen ben je dan wel 5000 euro verder..[/rquote]:hmmz
[rquote=1915501&tid=146528&author=Erdem078] zonder dat ik teveel geld moet gaan uitgeven. [/rquote]
17 april 2011 om 10:44 #17857241hehe sorry ben nieuw hier..
het is Z16XE
17 april 2011 om 10:50 #17857242ik denk dat je die how to “luchtfilter begrenzers verwijderen” gewoon moet doen en het daarbij moet laten.
eventueel inlegfilter van green of K&N en dat was het wel.andere opties worden al gelijk een paar honder euro of meer.
je had gewoon beter meteen een 2 liter auto moeten kopen in het begin denk ik.
17 april 2011 om 11:08 #17857243wat ik begreppen heb is,dat een z16xe motorisch niet is te tunen,er zijn geen tuning delen voor
17 april 2011 om 11:49 #17857244nou, zal je even waardevolle info geven.
Ik heb een astra g met een z1.6se erin (1.6 8v met standart 84pk.
Er hebben al heel wat mensen meegereden met mij, allemaal vonden ze hem zeker niet vlot.
laatst heb ik wat dingen aangepast, die zelfde mensen weer mee laten rijden, en heb al veel positieve reacties gehad.
o.a. dat hij vlotter doortrekt, en gewoon een stukje merkbaar vlotter is.wat er aan gedaan:
-mid demper vervanger en remus duplex
-cold air caron intake met turbo propellor
-hij is gechipt, en kreeg er 10pk bij.het laatste raad ik je zeker aan, koste 250 euro, maar je heb er heel veel plesier aan.
hij liep altijd rond de 1.11, ik rijd nu vlotter dan anders, en rijd nu 1.13
al met al ben ik er erg blij mee, uitlaat systeem heb ik er al tijden onder zitten, cold air intake nog maar pas (geeft geen tot nouwelijks extra geluid.
17 april 2011 om 13:51 #17857245de z16xe = een 16 klepper, z16se is een 8klepper.
zijn2 totaal verschillende motoren:sleeping
17 april 2011 om 14:31 #17857246dat weet ik, was even ter extra info, een 16v kan je ook chippen, en kan ook een cold air intake op
17 april 2011 om 14:49 #17857247en zelfs dan trekt ie geen worst van tafel
allemaal weggegooid geld
17 april 2011 om 15:13 #17857248Als je sneller wilt zijn moet je je onderstel aanpakken….snelheid die er niet uit hoeft in een bocht scheelt ook weer accelereren. En goed leren rijden en luisteren naar de motor. Een 1.6 16v moet je niet helemaal in het rode doorjassen, schakelen bij 5.500 toeren rij je al veel sneller. Ik zet er toch redelijk wat volk mee te kakken. Voor de rest, chipje hier, buisje daar, en dan win je net aan 10 pk als je heeeeeeel erg je best doet.
Maar het belangrijkste, als je kan rijden rij je 3 kwart al zoek…
17 april 2011 om 15:35 #17857249een paar pk meer is altijd meegenomen, maar vooral nm aan trekkracht meer is belangrijk, zeker als het koppel onderin begint, mijnvrouw vond het allemaal maar onzin, tot ik de restrictiepijp eruit haalde en het zelfs haar opviel dat het beter rijdt.
nu nog een keer chiptunen.17 april 2011 om 15:47 #17857250Je mag mijn auto overkopen voor een leuk prijsje.. Kun je motorblok omlepelen :P
17 april 2011 om 19:46 #17857251ik heb eens geneust op het www en speciaal op het astra ownwers club
de z16xe is niet via obd te chippen, hier moet de ecu voor uitgebouwd worden=duur
na het chippen heb je ongeveer 12 pk en 10Nm meer tot je beschikkingnaast een aantal andere ingrepen kom je met een z16xe op maximaal 24 pk meer uit meer zit er niet in
voor die 24 pk moet je echter wel diep in de buidel tasten zoveel dat het niet lonend is.
17 april 2011 om 19:52 #17857252Mooi man die luchtinlaat van hierboven.
Loopt ie alsnog over de uitlaat heen.
Wordt de aangezogen lucht alsnog warm…………:cry17 april 2011 om 19:53 #17857253Wel 10nm?? haha wat een wereld van verschil ! :jerry
17 april 2011 om 19:55 #17857254Tussendeorenpeekaas
17 april 2011 om 19:58 #17857255voor het zelfde geld wat je wilt weg gooien door die 1600 te tunen kun je ook een leuke andere motor kopen…..
17 april 2011 om 19:59 #17857256Zoals hierboven gezegd wordt kost een chip 250 euro….2 km meer op een liter benzine. Hoeveel moet je dan rijden om die chip er uit te krijgen?
17 april 2011 om 20:02 #17857257ik krijg altijd t idee dat mensen met een 1.6 er niet goed over nagedacht hebben voordat ze de auto kochten… hoeveel topics zijn er al wel niet voorbij gekomen?
17 april 2011 om 20:11 #17857258[rquote=1916093&tid=146528&author=Baas J.]ik krijg altijd t idee dat mensen met een 1.6 er niet goed over nagedacht hebben voordat ze de auto kochten… hoeveel topics zijn er al wel niet voorbij gekomen?[/rquote]
dat was ook de reden dat ik een 1800-125pk kocht. loopt toch net wat lekkerder als een 1600.
een maat van mij heeft een 1.6je, tja als je niet wilt inhalen is het prima toch ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.