Astra G 1.6 16v op de weg houden (onderhoud)

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1.6 16v op de weg houden (onderhoud)

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    haan

hij is van 2002 en nu 210.000 km (benzine) gereden en doet het echt nog prima, distributie en waterpomp vervangen, verbruikt haast geen olie.
      ik rij regelmatig zeker 3x per jaar van Roemenie naar Nedreland, waarom? omdat ik zelf al 60 jaar Nederlander ben.(geboren en getogen)
      Mijn vraag wat kan en moet ik meer doen om nog lang plezier van die auto te hebben.

wim-v6
      Deelnemer

Als je veel op ZOUT wegen rijdt (Roemenie = veel sneeuw), Goed de bodem en Wielkasten blijven afspuiten, ivm roestwering.
        laat m ook eens een roest behandeling geven.

Voorkom Veel korte ritjes in koude omgevingen.

Gebruik GOEDE smeerstoffen, en koelvloeistoffen (juiste antivries).
        Tank kieskeurig in Roemenie, sommige pompen verkopen vervuilde brandstoffen (uit ervaring als internationaal verhuizer)

Verder zorgzaam en netjes met de auto omgaan.
        rijdt rustig weg met koude motor, laat m de laatste kilometers even tot rust komen voor je m uitzet.

oja, en houd m op de baan he….

Verder valt het wel mee met deze astra’s

Willem

haan

bedankt Wim. alles wat je hier schrijft doe ik ook ben zelf ook trucker geweest 20 jaar bij de firma Koopman Zuidhorn.
          de zout hier in Roemenie valt mee men strooit hier alleen maar zand in de winter en echt met dikke stenen erin er staan 2 jongens in de bak en scheppen om het leven en rij er niet achter het kost je een voorruit.
          wat je schrijft is ook heel belangrijk (rijdt rustig weg met koude motor, laat m de laatste kilometers even tot rust komen voor je m uitzet.)
          Ik woon achterin een dorpje als ik op de grote weg ben is de motor al warm in het dorp kun je alleen maar langzaam rijden(slechte weg zandweg)

Ja ik wil hem nog lang op de weg houden.

wim-v6
          Deelnemer

haha, ook alles op tijd vervangen he..

Olieën, Vloeistoffen, riemen etc etc.

en probeer de bak een keertje te verversen met originele Opel handbak olie (indien handbak).

Willem

haan

riemen en olie wel, maar versnellingsbak olie en remolie nog nooit.

wim-v6
              Deelnemer

Remolie moet eigenlijk iedere 2jaar eens doorgepompt worden..

Bak olie die je 1x in de 100.000km enkel maar preventief..

Zeker gezien er een F17bak onder hangt, dit zijn zeker niet de beste bakken..

Willem

haan

Wim schreef: Zeker gezien er een F17bak onder hangt, dit zijn zeker niet de beste bakken..

en hij schakelt zo fijn, eerlijk waar.
                  ik heb de Opel nu twee jaar en hij komt uit Dokkum ,de eerste eigenaar heeft er goed opgepast volgens het onderhoud boekje.
                  Maar goed nieuwe olie in de bak wil ik wel doen, maar wat voor olie? letwel winters hier erg koud -25 tot -30 graden.

wim-v6
                  Deelnemer

Gewoon de originele Olie van de Opel Dealer.. welke voor deze bakken bedoeld is, dat is maar 1 type..

Het is Rood, maar het is geen automaten olie..

Willem

haan

oke bedankt.

gr8-jen
                      Deelnemer

Die van mij is een jaartje ouder en ik heb de laatste tijd de contacten moeten schoonmaken op het motorblok. Hiermee bedoel die voor o.a. de bobine en gasklephuis. Dit hielp met het verwijderen van foutmeldingen. Misschien heb je hier nog wat aan

opelvectra1.6

ik zoek een versnellings bak voor een opel vectra b uit 1997 benzine 1.6

iemand iets liggen hoor het graag 0683980453

Peter.
                          Deelnemer

Goede reden om hiervoor een topic van drie jaar oud omhoog te halen!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.