astra g 1.6 16v olieverbuik

Forumindex Forums Modellen Astra astra g 1.6 16v olieverbuik

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    kcir

hoi allemaal.

ik sinds een week een andere opel astra g sport 1.6 16v gekocht.
      maar de boordcomputer geeft steeds aan dat ik de olie moet controleren.
      maar het oliepeil staat gewoon boven aan.volgens de peilstok.
      wie weet wat hier mischien aan de hand is.

ik had hier voor een 1.6 8v die bijna niks verbruikt.
      en ik weet al wel dat de 1.6 16v motoren iets meer verbuiken.maar kan dat nog niet echt ontdekken nog.

de opel astra g is van 2001.

groeten rick.

wim-v6
      Deelnemer

als je peil op max staat en hij zegt oliepeil controleren, dan is de sensor kapot.

Willem

kcir

bedankt willem voor de info.

ik heb op dit forum al meer berichten gelezen die exact hetzelfde probleem hebben.
          en ook daar kwam jij met dit antwoord willem.ik kan in iedergeval rustig slapen nu haha.
          is toch altijd weer afwachten als je een ander auto koopt.er mankeert altijd wel wat aan als je een auto uit de handel koopt.

ik zal morgen proberen foto.s te plaatsen.moet eerst even vragen hoe dat moet foto.s plaatsen.

gr rick. :thumb

wim-v6
          Deelnemer

deze sensortjes gaan best vaak kapot, ik mag je dan ook meedelen dat ie van mijn Vectra 2.5 V6 ook kapot is.

Deze begin met af en toe een melding oliepeil controleren en dan bij controle bleek ie op of net onder max te staanop een gegeven moment gaf ie continu oliepeil controleren en af en toe zelfs Olietekort (betekend dat ie echt onder min zou moeten staan).

heb m maar doorgelust tot ik een keer tijd heb deze sensor te vervangen, dat is bij de V6 een aardige klus omdat de carterpan er onderweg moet.

bij de 1.6 kan je de sensor van buiten wisselen, moet wel de olie eruit.

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.