Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G 1.6 16 V 2003 slaat af bij hete motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2015 om 12:57 #17272561
Sinds gisteren (toen het warm begon te worden) heb ik een probleem. Als ik bij afgekoelde motor start is er niets aan de hand, maar zodra de temperatuur van de motor warm is begint het autootje met sleutel te branden, de auto rijd verder normal, stopt trekt op en als hij dan stationair gaat lopen hort hij eerst een paar keer van 850/900 tot 600/650 toeren en slaat dan af. Met de OBD geeft hij GEEN code aan. Ik heb de EGR afgedopt met een pakking en uit de ECU laten verwijderen in de garage. Ook zit er sinds een maand een gloednieuwe Opel krukas sensor in (foutcode: P0335) Nu heb ik gelezen in dit forum dat het A: Temperatuurzender kan zijn. B: Lambda sonde (hopelijk die bovenin in de katalisator zit, er zitten er 2 in) C: Paarse Brandstof relais (ik heb er 2 inzitten) D: Toch de ECU (absoluut NIET te hopen) posting.php?mode=post&f=5# Heeft er iemand een idee of oplossing voor dit probleem waarmee ik dit (het liefst) zelf kan verhelpen.
Alvast Met ZEER Vriendelijke Dank, Hulp en Medewerking.
30 juni 2015 om 13:00 #18288891Voor de ecu, kunnen we proberen een van mij, is niet zo duur.
30 juni 2015 om 13:04 #18288892als het MML brandt of gebrandt heeft is er een fout code opgeslagen…
om het jezelf makkelijker te maken kun je deze uit lezen.. weet je meteen wat er is…opcom of tech 2 aansluiten
ik vermoed dat dit je boosdoener is.. http://www.fsrs-opelwebshop.nl/sensor-temperatuur-water-opel-agila-astra-corsa-f.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 juni 2015 om 15:09 #18288893hallo ik heb een getunde Opel astra 1.6 wilde al een foto plaatsen maar weet nog niet hoe ik dat moet doen
nou is het zo dat mijn koppeling erg laat kom en dat hij dus afslaat en dat vind ik erg vervelend want het is een gave auto precies wat ik wilde nadat ik me rijbewijs heb gehaald en nu heb ik er een en heb hij dit wat kan ik hier aan doen of heb iemand advies30 juni 2015 om 15:12 #18288894Maak je eigen onderwerp.
30 juni 2015 om 15:14 #18288895@liviu2004 wrote:
Maak je eigen onderwerp.
mocht hij nieuw zijn op het forum.. leid hem ff de weg..
druk op de knop links onder “new topic” en maak daar je verhaal wat er met je auto is
30 juni 2015 om 21:55 #18288896Beste Liviu2004
Ik woon gelukkig ook in Capelle a/d ijssel dus dat zou HEEL mooi zijn om te proberen. Ik ga morgenochtend eerst de bedrading (onder de motor afdekplaat) bekijken aangezien ik vanmiddag nadat de voiture ermee gekapt was (Terwijl ik dringend weg moest) zag dat er een heel stuk is afgebroken waar de geribbelde plastic beschermhuls (zwart met gele streep) precies in de bocht vanaf de motor naar de temp. zender langs loopt tegen het kleppendeksel aan. Het zou met dit weer (en wij ook weer) zo maar kunnen dat de bekabeling is weggesmolten of ergens contact maakt waar je het net niet zie of op kan maken. Danwel zoals Bart-GSI zegt toch ook nog de temp. zender kan zijn. Bij koude motor geeft de auto GEEN storing aan en start ook gewoon zonder problemen, dus hij (of zij) heeft moeite met het warme weer. Ik heb een Op-com besteld dus buiten dat ik ook al een OBD2/EOBD/Canbus Diagnose Computer heb kan dat er ook nog wel bij. Het lijkt wel een vrouw, ze geeft een storing aan die niet is te zien of dat je er last van hebt (totdat ze wakker wordt dan!!!) Hopelijk is het ZO simple en mocht het meer zijn Hoop ik een beroep op Liviu2004 te MOGEN doen. En bedankt voor de verwijzing naar de Temp. sonde Bart-GSI. Beter MEE verlegen als OM verlegen.
30 juni 2015 om 22:01 #18288897als je draden een gesmolten coating hebben dan kun je kortsluiting krijgen… je kunt de gesmolten draden er tussen uit knippen en een nieuwe draad aan solderen en daar de stekker van de sensor die aan de draad zit ook eraan solderen en dan met een kabelbinder aan iets vast maken wat weghangt van warme delen
en graag gedaan ik denk dat jullie er zo wel uit komen.. ik weet bar weinig van opcom.. ik weet dat het veel gebruikt wordt voor uitlezen en daar houdt mijn kennis op ^^
maar ik las wel vaker hier op het forum dat bij stotterende of uitvallende motoren iets met de temperatuur sensor niet goed was.. dus vandaar mijn suggestie
13 juli 2015 om 21:07 #18288898Beste Mede Astra Rijders.
Het probleem van het afslaan bij hete motor (en de foutmeldingen van P0335 krukas sensor circuit A) zijn terug te voeren op de ECU (Alweer) dit is dus de tweede opel die dit probleem heeft, op kruisingen voor de snelweg met de Kadett en in de file met de Astra. Heel leuk van opel dat ze de zieke amerikaanse besparingen doorvoeren bij ONS Duitse Wonder. Maar ik ben MEER DAN UITSTEKEND geholpen door Liviu2004, die AL mijn (van de auto dan) problemen heeft verholpen en die (de auto) rijd nu weer als een nieuwe. Ik wil hem HIER mijn ZEER GROTE DANK uitbrengen en dat zeer zeker financieel het allemaal achteraf en na de eerste schrik gelukkig reuze meeviel. Ik kan HEM dan ook van ganser harte aanbevelen voor ECU problemen. En kan dit topic gesloten worden. (Zolang de auto HEEL blijft dan)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.