Astra g 1.4 16v onrustig stationair…

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g 1.4 16v onrustig stationair…

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #18253024
    Opeltje17
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2012

      Jep, nieuwe voetpakking monteren kan je bij de dealer halen, paar euro.

      #18253025
      Chris426
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2014

        Ok, bedankt alvast.
        Ik hoop er morgen aan te kunnen beginnen, gasklep eraf en schoonmaken, carterventilatie, en weer erop.
        Moet/ kan de stappenmotor ook schoongemaakt worden?

        Want zolang ik iet of wat op toeren blijf is er geen probleem, het is echt als je zeg maar je voet van de gas haalt bij een stoplicht of als je stilstaat, dat hij afslaat.

        #18253026
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Heeft geen stappen motor, wordt elektrisch geregeld.

          #18253027
          Chris426
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 May 2014

            Dus daar valt niets aan schoon te maken dan? of heeft ie een elektronisch geregelde stationairklep ofzo (beetje vreemde zelf uitgevonden benaming, maar je weet wel wat ik bedoel ;)).

            #18253028
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Klopt, stationair wordt elektrisch geregeld ja.

              #18253029
              Chris426
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2014

                Oh ok, dan weten we dat ook alweer.

                Ik hou jullie op de hoogte! Bedankt alvast :D.

                #18253030
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Bij de Z motoren word gewoon de gasklep voor een bepaald percentage geopend om dit te regelen.

                  #18253031
                  Chris426
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 May 2014

                    Update: probleem lijkt opgelost te zijn.

                    Het was de EGR-klep die vervelend deed.

                    Nu, het vreemde is dat deze afgedopt was, dus normaal geen invloed meer zou mogen hebben.
                    Kan het zijn dat de klep zelf stuk was en hierdoor een fout signaal gaf of zo? Ik heb gewoon het stekkertje losgehaald en de problemen zijn verdwenen.

                    Enkel brandt er nu wel een lampje, hierover nog ff een vraagje:
                    Bestaat er een soort cheat om de egr klep volledig weg te laten zonder dat dit lampje gaat branden?
                    Ik heb hier nog een egr-klep van een x18xe1, past deze op een z14xe? Ziet er toch hetzelfde uit… :p.

                    #18253032
                    Chris426
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 May 2014

                      Hier nog even een update: ik heb de egr van de x18xe1 gemonteerd en weer aangesloten.
                      Lampje is uit en wagen rijdt nu weer zoals tevoren,

                      MAAR….

                      heel af en toe (en dan bedoel ik echt op een rit van een uurtje misschien een 5-tal keer) “hoest” de wagen één keertje bij gewoon constant rijden, en soms ook bij optrekken in tweede versnelling.

                      Bijvoorbeeld, ik rijd in 4e versnelling rond de 1500-2000 toeren, dan lijkt het soms alsof de motor een ontstekingetje overslaat, of alsof de koppeling effe springt.
                      Halve seconde maar, en dan is het weg.
                      Geen lampjes die gaan branden.

                      Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Misschien bobinerail of iets dergelijks?

                      Of misschien nog beter, kan iemand even uitleggen hoe ik bepaalde oorzaken via de opcom kan uitsluiten.

                      Misschien niet onbelangrijk: bij stationair draaien heb ik er geen last van, het is echt enkel wanneer de wagen in beweging is.
                      Voorlopig niet voorgekomen in eerste en vijfde versnelling, maar in de bebouwde kom gebruik je die natuurlijk minder.

                      Bedankt alvast!

                      #18253033
                      OlafK
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 November 2013

                        @Chris426 wrote:

                        Update: probleem lijkt opgelost te zijn.

                        Het was de EGR-klep die vervelend deed.

                        Nu, het vreemde is dat deze afgedopt was, dus normaal geen invloed meer zou mogen hebben.
                        Kan het zijn dat de klep zelf stuk was en hierdoor een fout signaal gaf of zo? Ik heb gewoon het stekkertje losgehaald en de problemen zijn verdwenen.

                        Enkel brandt er nu wel een lampje, hierover nog ff een vraagje:
                        Bestaat er een soort cheat om de egr klep volledig weg te laten zonder dat dit lampje gaat branden?
                        Ik heb hier nog een egr-klep van een x18xe1, past deze op een z14xe? Ziet er toch hetzelfde uit… :p.

                        http://www.ebay.nl/itm/EGR-CHEATER-SIMULATOR-KIT-OPEL-VAUXHALL-1-6-1-4-16V-X14XE-X16XEL-X16SZR-Z16XE-/171081708033″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #18253034
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Een kapotte EGR afdoppen heeft geen enkele zin als de storing door de egr klep wordt veroorzaakt. Het verlegt de levensduur van de EGR klep.

                          #18253035
                          Chris426
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 May 2014

                            Neen, ik had ook al begrepen dat een kapotte egr zelfs afgedopt nog voor problemen kan zorgen.

                            Maar nu heb ik dus de egr vervangen door eentje van de x18xe1 en dan weer afgedopt, hiermee is het probleem voor 97% opgelost.

                            Nu zit ik echter nog steeds met een motor die heel af en toe een steekje laat vallen, alsof heel plots en heel kort de gastoevoer ff wegvalt.

                            Iemand hier een idee over?

                            #18253036
                            danny boy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 November 2015

                              Ik gaat dit topic volgen…..ik herken de symptomen.
                              Bij mij gaat het om de Astra G Z1.6XE uitvoering met bijna dezelfde symptomen dus handig om mee te lezen… :thumbup

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.