Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › astra f z16szr start niet meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2016 om 09:37 #17275540
Goedenmorgen
Ik ben nieuw op dit forum en hoop iemand mij kan helpen met mijn probleem.
zelf heb ik wel enige kennis van auto techniek
en heb zelf reeds veel problemen opgelost aan auto’s ,maar kom hier niet meer uit.Mijn astra f van 1996 start van een op de andere dag niet meer.
liep prima met uitzondering dat deze soms stationair onrustig liep.
geen foutcodes of knipperend/ brandend motor lampje.
reserve sleutel geprobeerd maar ook niks.
dus denk niet dat het met start onderbreker te maken heeft.ik ben er achter gekomen dat ik geen 2 seconden prime krijg op de brandstofpomp
op contact.
na 1 seconde starten krijgt de pomp wel spanning waarschijnlijk te wijten aan ontvangen toeren signaal
maar slaat niet aan.constante plus op pomprelais is goed, en valt niet weg met starten
geschakelde plus idem dito.
draad doorverbonden zonder relais, pomp gaat draaien.
relais zelf getest werkt prima.het enige wat er overblijft is dat de ecu het relais niet naar massa schakelt.
nu komt het rare.
met een bi-directionele scantool kan ik de pomp zo aanzetten.iemand enig idee??
24 februari 2016 om 11:42 #18311536Welkom op het Forum :)
Geen foutcodes in ECU en startonderbreker ?
Je kan eens kijken of je motor wel benzine krijgt door een paar bougies eruit te halen en kijken of deze vochtig zijn, zo ja lijkt het een ontsteking probleem.
Misschien kan je ook nog de paddestoel van het gasklephuis halen om te kijken of gasklephuis niet dicht zit, kan je ook gelijk zien of de injector daar nog correct werkt :)24 februari 2016 om 11:50 #18311537dank je wel!
nee heb zelf een maxisys 908 om uit te lezen.
geen foutcodes niks! in ecu en immo.kan met scantool ontsteking , pomp etc activeren alles werkt.
maar ik krijg ook geen 2 seconden prime op contact,
dus ecu schakelt het relais niet aan.
beide voedingen zijn goed constante plus en geschakeld op relais van pomp.
en vallen ook niet weg bij starten.ecu is in staat pomp aan te sturen maar dan wel met test op scantool
24 februari 2016 om 11:51 #18311538tijdens starten word de pomp wel aangestuurd, maar motor slaat niet aan
24 februari 2016 om 17:21 #18311539ik denk zelf dat het niks anders kan zijn als de start onderbreker.
weet iemand toevallig of er dan altijd een code word gezet
of een knipperend lampje.of hoeft dit niet altijd het geval te zijn.
24 februari 2016 om 18:54 #18311540Als de start onderbreker ingrijpt zal er altijd een code worden opgeslagen en ECU en IMMO of een van de 2
24 februari 2016 om 19:16 #18311541zie je dat dacht ik al,
misschien moet ik morgen de boel maar eens lostrekken en zoeken in een van de ecu massa’s die mist of zo.
stomme is dat ik de pomp met scantool kan activeren, maar op contact niks.
met starten schakelt pomp in maar motor slaat niet aan.misschien is het signaal van de krukas sensor te zwak of iets dergelijks.
sensor meet ik 480 ohm, maar de magneet misschien te zwak geworden.zal morgen kijken of hij met starten vonkt.
de rest vd ontsteking werkt in ieder geval wel met aansturing scantool.25 februari 2016 om 06:12 #18311542en misschien staar ik me me blind op die 2 sec pomp prime.
single point injectie heeft al veel lagere pompdruk tov multipoint,
en heeft single point geen prime op contact.misschien dat iemand op dit forum dat wel weet.
25 februari 2016 om 07:03 #18311543Motorlampje hoort te branden als de auto op contact staat.
De benzinepomp slaat bij de X16SZR NIET kort aan bij op contact zetten, maar gaat pas draaien tijdens starten.
Bij de way: de meeste modernere multipoint motoren hebben ook geen voordruk pompen (prime) op contact meer.
Dat is meer van de eerste Astra-F en Kadettjes-E tijd.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 februari 2016 om 10:37 #18311544idd lampje brand op contact en gaat normaal uit als motor aanslaat.
aaah kijk goede info, dat veranderd mijn zoek richting.
ik ben niet anders gewend vandaar de vraag.
ik weet bij astra g x16xel en corsa b x14 xe namelijk wel.
dank je wel.zal als ik tijd kan vinden of ik bij starten injector puls heb en ontsteking.
ik heb wel bij starten rpm signaal en pomp werkt dan wel.toch krukas sensor onder de loep nemen.
misschien dat deze te zwak signaal geeft.
weerstand sensor is iig rond 480 ohm.onsteking werkt met aansturen scantool.
als ik met starten dit ook heb ga ik kijken of ik injector puls krijg en voeding.
misschien blijft injector dicht hangen.dank julie wel voor de hulp en info tot nu toe!!
25 februari 2016 om 11:14 #18311545Toch vreemd daar bij mijn Corsa-B X16XE en mijn moeder haar Astra-G X16XEL weer niet.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 februari 2016 om 14:36 #18311546das apart ja,
had de corsa ook ff as leen auto vandaag nog opgelet achterbank omhoog en jawel bzzzz…zal vanavond injector eruit halen en meten of spoel niet kortgesloten is zo niet gelijk maar ff in de ultrasoon reiniger
26 februari 2016 om 06:40 #18311547injector gereinigd, kwam niet veel vuil vanaf.
dreef wel wat witte prut in het water leek wel siliconen of zo.gemeten 2,1 ohm wel wat weinig maar kan laag ohmig type zijn of spoel deels kortgesloten.
ik weet niet wat de normale waarde hoort te zijn voor een single point injector26 februari 2016 om 06:44 #18311548excuus 1,8, was 0,3 ohm weerstand van meetkabels vergeten eraf te trekken
26 februari 2016 om 15:19 #18311549probleem gevonden, krukas sensor :swear
vd week nog gemeten 480 ohm en rpm signaal.
denk tog even loshalen meten helemaal niks. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.