astra f x17dtl opgeschroefd, loopt te hoog stationair

Forumindex Forums Modellen Astra astra f x17dtl opgeschroefd, loopt te hoog stationair

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257757
    rickykadett
      Lid sinds:
      27 November 2011

      :jerry zoals de titel al zegt..

      heb ik gister de pomp opgeschroefd.

      gasbegrenzing is al een tijdje weg. heb nu de dieselschroef opgedraait. de schroef kon 3 slagen naar binnen.. ik heb m 1.25 slag ingedraait..

      het toerental gaat omhoog als je die dieselschroef opschroeft dus moet de stationairschroef terug.. nu komt de vraag.

      hij liep 4000 toeren stationair. stationairschroef helemaal terug gedraait en nu loopt hij 1400 toeren. lager wil hij niet. .. hoe kan het dat hij niet lager wil lopen

      je ziet die hendel zweven zegmaar. dus uitdraaien van die stationair heeft geen zin,, die kan er bewijze van spreke gewoon tussenuit

      hij pluimt als de ziekte – :jerry en trekt als een beest dus vind het zeker en vooruitgang alleen hij moet iets lager stationair.
      ik kan wel de dieselschroef iets terug zetten maar dan word het effect weer minder :jerry

      ben benieuwd. vooral naar de reactie van ASTRA TD :D :jerry

      filmpje erbij :thumbup aan het eind zie je het beeld buiten de auto…

      http://youtu.be/oBHmOaSuV8M” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18143342
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        @rickykadett wrote:

        nu komt de vraag

        Misschien dat ik eroverheen lees, maar ik zie nergens een vraag :wtf

        #18143343
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Graag een wat informatievere topictitel maken, zodat duidelijk wordt waar je vraag over gaat.

          #18143344
          astraTD
            Lid sinds:
            9 March 2009

            Ik als astra diesel rijder snap zijn vraag wel. :wtf

            Door dat hij de stelschroef van de brandstoftoevoer heeft ingedraaid, zodat hij meer diesel krijgt in gespoten loopt de auto veel hoger stationair. liep 4000toeren. ( logisch )
            Nu dat hij de schroef heeft uit gedraaid van het stationair stelschroef loopt de auto nog een 1400tmp terwijl de stelschroef max is uitgedraaid.

            Dit had ik ook Ricky, er zit geen andere keus op als de brandstofschroef weer ietjes terug te stellen zodat hij weer netjes 850/950 toeren draaid.

            Overigs sta ik met volle mond te kijken hoe dit logisch is bij de x17DTL opeldiesel blok.. Toen werd ik voorgek verklaard op dit forum dat het NIET mogenlijk was om de brandstofschroef in tedraaien zodat hij beter liep. :???: Zo zie je maar dat beter zelf kunt gaan piemelen om ergens achter te komen ;)

            Alleen maar goed dat ik dit nu ook weet, als ik een keer deze astra opblaas kan ik de andere astra op zijn klote geven. :D

            Wil je ook eens een flimpje maken van 0 tot 100

            Vanaf welk toerengebied voel je hem nu beter rijden?

            Ik merk bij de isuzu alleen vanaf 2500toeren een echte duw door de schroef.

            Alleen is aan de pomp bij de x17DTL (opel) veel beter klussen als bij de isuzu, als ik de begrenzer eruit wil halen moet ik de hele inlaat eraf plukken.

            Maar hij pluimt heerlijk man.. Jaloers zelfs :jerry :jerry lekker de stad vervuilen :wors :wub

            #18143345
            rickykadett
              Lid sinds:
              27 November 2011

              haha mooi man dat het herkenbaar is !

              ik krijg bij 2500 a 3000 een flinke duw in mn rug. gepaard met een hoop kabaal aangezien ik nog geen uitlaat heb :jerry
              op het filmpje hangt die pot er ook maar voor de sier maar wil hem aansluite dan gaat hij daar lekker uit walmen :jerry

              idd ga ik de schroef een stukje terug doen dat hij netjes 1000 a 1100 toeren loopt.

              op jou foto.. hoe staat die schroef dan wel niet ?

              heb nu alleen maar lopen stampen planken binnedoor enzoo en heb 60 km gedaan op 6 liter ? had het erger verwacht

              als ik gewoon probeer rustig te rijden dan kan hij gewoon zuinig zijn :D
              ik hoef immers het gas maar net aan te raken om 110 te rijden normaal moest dat half gas!

              het enige enge is dat hij wel heel veel toeren kan maken :wors 5500 gaat hij het rood in tot 6000 toeren maar mn trekker gaat door tot de 6500. dit kan niet gezond zijn en zal ik ook vermijden :P

              jij gaat de begrenzer weghalen? waarom dan dan gaat die van jou tog ook veel hoger lopen? stationair aangezien je met de schroef al te veel kan doen? ik kan nog 2 slagen naar binnen :P

              dat je voor gek verklaard werd.. tja met non turbo kan ik miss wel snappen dat hij beroerd gaat lopen maar met turbo.. onze motors.
              spuite we meer in grotere verbranding, en dus ook meer turbo druk.. waardoor het mengsel zich weer compenseert je schijnt de slag van de plunjer te vergroten bij het indraaien maar daar weet ik het fijne niet van :hmmz

              al met al..
              uitlaat aansluiten. middedemper weg en dan die sebring erop. lekker waaie uit een brompot.
              schroefje stukje terug voor t stationair.

              en mocht hij nog steeds zuinig lopen dan blijf ik lekker walmen:P

              wat was jou verbruik dan ? in gedachte dat izuzu zuiniger is dan opel. en wij hadden niet de zelfde toch? of wel ??

              #18143346
              rickykadett
                Lid sinds:
                27 November 2011

                filmpje komt eraan :D

                en ja het trekken vanaf 2500 tot 5500 dan raakt hij buiten zn powerband,

                120 in zn 3 makkelijk nu. eertt ging hij 140 in zn 5 en zn 4 :jerry

                #18143347
                astraTD
                  Lid sinds:
                  9 March 2009

                  Ik heb nog een astra staan wat een dieselblok heeft wat jij hebt, maar toen werd ik voorgek verklaard dat het niet mogenlijk was bij het type motorblok wat jij hebt.
                  Alleen mogelijk bij de isuzu wat ik nu rij op het plaatje<<<<<

                  Ik kan de schroef nog 2 slagen indraaien, en kan nog spelen met de stationiarschroef, denk dat ik morgen eens verder in draai, als ik de begrenzer eruit haal gaat die niet hoger lopen of wel?
                  Met 1400toeren voor het stoplicht lijkt me niet aangenaam, aangezien dat een roemoerig dieselblokje is.

                  Tja het verbruik, ik tank altijd 30 liter kom er altijd 350/370km mee voorruit, uitzondering 400km.
                  Maar ik rij wel veel stad en redelijk in de toeren, snelle jelle dan word die niet lui en genoeg vervuilen. ( betalen genoeg in dit k*tland.

                  120 red ik ook hoor in zijn 3, alleen de mijne stopt bij 4500toeren :???: vroeger ging die door tot 5000/5200toeren wazig ding :jerry
                  Maar ik moet voorzichtiger aan gaan doen, ik ben al 9000km te laat met de riem te vervangen, geen zin dat die dadelijk knap als ik boven de 4000toeren zit :jerry

                  #18143348
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    het is een geblazen diesel, dus het kan zeker wel, alleen kan de X17DTL hier niet goed tegen!!

                    zeker niet als je ook de turbodruk gaat opschroeven..

                    Willem

                    #18143349
                    rickykadett
                      Lid sinds:
                      27 November 2011

                      Turbodruj schroef je niet op. dat ik gewoon een gevolg vqn.een.grotere verbranding. lijk me sterk dat je vqn 0.5 naar 2 bar gaat. idd het is niet goed maar heel slecht ook niet. als het toeretal maar nie te hoog word. daar kan.geen een diesel tegen ?

                      #18143350
                      astraTD
                        Lid sinds:
                        9 March 2009

                        2bar zal die nooit halen.. max voor een sprintje is toch echt 1.6bar.. Meeste rijden dagelijks op 1.2bar zowel isuzu en opel.
                        Standaard is de druk 0,8bar.

                        #18143351
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Als je de Pomp enkel opschroeft zal je druk niet omhoog gaan!!! je veranderd ten slotte de Wastegate regeling niet

                          Alleen door het rijkere mengsel gaat ie meer trekken…

                          @ Astra-TD, ik weet wel iemand die het gore lef had / heeft de X17DT op 1,8bar te laten draaien in plaats van de standaard 0,7 a 0,9 bar.
                          ‘t apparaat (Corsa-B omgebouwd naar 1.7TDS) schijn verschirkkelijk van zijn plek te komen!!

                          Willem

                          #18143352
                          astraTD
                            Lid sinds:
                            9 March 2009

                            Dat is wel heffie 1.8bar maar denk toch echt niet voor dagelijks gebruik..Ik rij ook dagelijks in het turbo gebied, niet contact maar trek hem toch regelmatig door op een dag.

                            Maar ik rij nog steeds met standaard turbodruk, aan gezien de kmstand wil ik de turbodruk niet meer op jagen.

                            Alleen door de schroef ik zit nu al binnen 10/11sec op de 100… in plaats standaard 14,5sec.

                            #18143353
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Als ik een turbodieseltje heb, zal deze weten dat die turbo er niet voor niks zit hoor, Beter voor zowel de motor als de turbo…

                              Willem

                              #18143354
                              astraTD
                                Lid sinds:
                                9 March 2009

                                Stampen met dat Hok :jerry Daarom dat die al bijna 5,3ton heeft, tot mijn weten nog de zelfde turbo.

                                #18143355
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  ja kan heel goed, hij zal toch wel af en toe de sporen moeten krijgen..

                                  Ik heb tot nu toe alleen maar bij rustige rijders de turbo vervangen van de X17DT

                                  Willem

                                  #18143356
                                  rickykadett
                                    Lid sinds:
                                    27 November 2011

                                    door diesel op te schroeven krijg je een grotere verbranding,, meer uitlaat gassen en zal de turbodruk/ cilindervulling wel iets omhoog daan, niet veel maar wel iets.

                                    mocht het naar de klote gaan,, dan is dat een wijze les :jerry

                                    een beetje plezier in het leven kan geen kwaad hea :jerry :D king:

                                    trekker trek :afro

                                    #18143357
                                    astraTD
                                      Lid sinds:
                                      9 March 2009

                                      Maar wie kan eigenlijk antwoord geven,of het niet schadelijk is dat de blokken nu zoveel roet uit gooien?

                                      Ik merk het als ik half uur in de stad onder 2000toeren rij, en ik trek hem dan door tot 3500toeren dat de hele weg pikzwart is.. zoals op me foto.

                                      Op een half uur tijd zit die gelijk vol met roet van binnen. :hmmz
                                      Wel handig voor irritante fietsers.

                                      Maar opzicht rij ik al ander half jaar zo, dus een kleine 70.000km smoking on road :agent

                                      #18143358
                                      rickykadett
                                        Lid sinds:
                                        27 November 2011

                                        Dan zal t wel goed zijn. jouwe blijf ook lope :jerry

                                        blokje is er nie voor gemaakt. maar we prate miss over 5 pk. tja.

                                        #18143359
                                        astraTD
                                          Lid sinds:
                                          9 March 2009

                                          5pk?? wist niet dat je 5 extra pk zo kon voelen :jerry

                                          Ga hem toch eens testen op de testbank in de zomer…

                                          Middendemper of katylasator of heet dat??? eruit tussen uit, is dit apk afkeur????

                                          #18143360
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            roetkat leeg meppen, geeft geen problemen bij de APK.

                                            EGR (indien aanwezig) dicht zetten

                                            Roeten is opzich niet erg, als je het er maar regelmatig uit stampt..

                                            Koeriers ritten, die zijn slecht voor een diesel, Rijden stoppen Rijden stoppen Rijden stoppen, daar roet de boel dicht van, opgeschroefd of niet.

                                            Bij opschroeven roetstop, gaat de turbodruk NIET omhoog, helemaal niks, omdat de Waste gate niet is veranderd blijft de turbodruk ook exact gelijk..
                                            turbo zal iets eerder opspoelen, daar zal je het meeste van merken..

                                            Willem

                                            #18143361
                                            astraTD
                                              Lid sinds:
                                              9 March 2009

                                              Binnenkort auto maar eens flink opkrikken..

                                              Ja slecht of niet, moet toch brood krijgen he Willem :jerry Moet zeggen ik doe het nu al 20.000km afgelopen 5 maand en hij doet het prima, want de aantal draai uren lopen behoorlijk op, op een dag… laat hem ook zo veel mogenlijk lopen.
                                              Startmotor ligt al klaar thuis op de stoel, huidige maakt al een hard schuur geluid.

                                              #18143362
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                ja ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar dat het roeten MEER aan de Koeriers ritten ligt dan aan het opschroeven..

                                                Zelfs onze Splinternieuwe Euro-6 sprinter rookt, na veel korte stops als je dan de baan op gaat (Conventionele automaat, dus die leurt er ook continu aan bij het stoplicht)

                                                Willem

                                                #18143363
                                                astraTD
                                                  Lid sinds:
                                                  9 March 2009

                                                  Ik vind het altijd geinig wat die dan eruit blaast… 2x door trek is die weer half schoon.

                                                  BIjna alle taxi’s roken ook, wat zijn begrensd op bepaalde toerental.

                                                  #18143364
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    Taxi’s begrensd, hier niet hoor!!!! die dingen hoor ik vaak toeren maken, word je niet vrolijk van, zijn meestal automaten, dat is de grootste reden van het roken..

                                                    ook de taxibusjes (Eigenlijk alleen de MB Vito’s en Sprinters (ja het blijft een Butmerk, van kortom uitermate teleurstellende kwaliteit (de Renaults roken vrijwel niks!! rijden dezelfde ritten)) Roken als een schoorsteen (ROET, geen olie), en dat terwijl de gemiddeld bejaarde bestuurder de zuigers er via de kop uit probeert te lanceren..

                                                    Willem

                                                    #18143365
                                                    astraTD
                                                      Lid sinds:
                                                      9 March 2009

                                                      haha :jerry De busjes rijden inderdaad bijna allemaal tegen het rood gebied aan, wat een jankers en klinkt ook nog eens verschrikkelijk, net een stofzuiger.
                                                      En inderdaad allemaal grijze kopjes achter het stuur, laat werkloze jongeren dat werk doen. :wtf

                                                      Maar de normale taxi heb ik begrepen begrenst op 2500toeren, zodat de klant zweefloos naar bestemming word gebracht, zonder in de stoel worden gedrukt.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.