Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F x16xel motor pech iemand die info heeft
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 april 2015 om 12:40 #17271659
Hallo zou iemand mij kunnen helpen afgelopen nacht heb ik midden op de snelweg in Duitsland stil gestaan met onze astra.
Zo nodig heb ik deze ook moeten laten afslepen door de ADAC. Maar nu komt het volgende ik heb mijn auto nu bij de deur staan.
Maar hij start alleen als ik bij het omdraaien van de sleutel het gas pedaal in houd. Hij tuft als een diesel en geeft rook.
Laat ik het gas los slaat hij zo gezegd moeizaam af gister op de snel weg dachten wij dat het de olie was toen ons MM ging branden.
En ja onze olie peil was laag dus bijgevuld lampje weg en verder gaan kleine 150km later brand hij weer zij tegen men vriendin zoek een veilige plek om te stoppen dit mocht helaas niet baten 2 banen links vangrail rechts beton Barrier auto sloeg af met 70Kmh en wilde niet meer starten ook begon ineens alle andere lampje te branden in het dashboard. nu de auto thuis staat kan ik hem wel starten met voet op gas zonder MM lampje maar +-20sec later gaat MM branden en vallen de toeren omlaag dusdanig laag dat de motor zich niet draaiende kan houden zonder meer gas te geven. Iemand hier die dit probleem kent en oplossingen kent.
Zoals het er naar uitziet loopt de motor nog wel maar veel moeite/afslaan kennis zij al motor kapot. Maar dit lijkt me vaag want lopen doet hij nog al is het wel met veel pijn en moeite. Wil men auto nog lang niet naar de sloop hebben.26 april 2015 om 13:30 #18282663als het MM lampje brand is standaard de volgende stap.. uitlezen… dan verteld de auto jouw welk onderdeel het niet doet… dat is makkelijker dan raden… je kan iemand van het forum vragen of je kan langs de opel dealer gaan (kosten 45 euro voor uitlezen)
dan zal dat jouw een stuk verder op weg helpen26 april 2015 om 13:39 #18282664Uitlezen idd.
26 april 2015 om 14:15 #18282665Probleem is auto kan niet meer rijden dus weg brengen voor uitlezen kan ik niet iemand die mij kan helpen hier mee in Enschede
26 april 2015 om 14:55 #18282666Opel dealer bij mij wilde voor dat soort problemen ook naar je toe komen… Of anders daar naartoe slepen…
26 april 2015 om 15:02 #18282667als het goed is kan je em zelf uitlezen met paperclip, aantal knippers tellen van het lampje, elke foutcode word 3x herhaald gevolgd door een lange pauze, in het filmpje zie foutcode 12 en 92.
aan het einde van het filmpje zie je waar de paperclip in moethttps://www.youtube.com/watch?v=tUbQFRCGk5Y” onclick=”window.open(this.href);return false;
uitleg:
viewtopic.php?f=8&t=11293327 april 2015 om 19:41 #18282668nou slecht nieuws de opel gaat niet meer verder anwb bij gehad die hebben compressie test gedaan pin van de bougie is in de cilinder gekomen en heeft de zuiger beschadigd dus loopt op nog maar 3 poten
Auto word verkocht in onderdelen dus als iemand intresse heeft je bent welkom.
Het gaat om een opel astra F 1996 met kleurcode Z54927 april 2015 om 21:07 #18282669@jordytje92 wrote:
nou slecht nieuws de opel gaat niet meer verder anwb bij gehad die hebben compressie test gedaan pin van de bougie is in de cilinder gekomen en heeft de zuiger beschadigd dus loopt op nog maar 3 poten
Auto word verkocht in onderdelen dus als iemand intresse heeft je bent welkom.
Het gaat om een opel astra F 1996 met kleurcode Z549ander blokje erin hangen… geef je opeltje nog een 2de leven…
bij zo`n astratje gaat dat best wel simpel.. je hebt meer ruimte onder de kap in vergelijking met een corsa…
motorblokjes zijn best wel goedkoop aan te komen… maar is je eigen keus..27 april 2015 om 21:12 #18282670Nou ik zou m ook slopen, maar zou wel eens kijken of het wel klopt, al vaak megemaakt dat de kunde van de ANWB niet geweldig is. En daarom dus ook niet bij de ANWB. :jerry
27 april 2015 om 21:43 #18282671Heb een tijd geleden mog een x16xel gehad met afgebroken bougie stift.
Deze tikte hevig en liep op 3 cilinders.
Deze wilde niet meer starten omdat de beste man van de anwb de motor flink verzopen had, en had verteld dat ie niet meer te redden was.Ik heb deze motor met een volle accu en startkabels aan een draaiende auto aan de gang geprutteld.
Na 10 seconden en veel grijze / zwarte rook liep de motor weer stationair (op 3 cilinders, en af en toe een harde tik van vermoedelijk de center stift van de bougie).
Effe watm laten draaien.
Paar keer lekker toeren laten maken en de tik verdween ineens na steeds minder vaak voor te komen.
Toen effe goed in toeren en de motor liep weer op 4 cilinders.
Alleen aan de eigenaar gevraagd het olieverbruik in de gaten te houden.
Ook hier is niks vreemd mee gelukkig.
Geen ernstige schade gelukkig voor deze Astra-G 1.6-16V X16XEL).verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
28 april 2015 om 00:33 #18282672@wim-v6 wrote:
Heb een tijd geleden mog een x16xel gehad met afgebroken bougie stift.
Deze tikte hevig en liep op 3 cilinders.
Deze wilde niet meer starten omdat de beste man van de anwb de motor flink verzopen had, en had verteld dat ie niet meer te redden was.Ik heb deze motor met een volle accu en startkabels aan een draaiende auto aan de gang geprutteld.
Na 10 seconden en veel grijze / zwarte rook liep de motor weer stationair (op 3 cilinders, en af en toe een harde tik van vermoedelijk de center stift van de bougie).
Effe watm laten draaien.
Paar keer lekker toeren laten maken en de tik verdween ineens na steeds minder vaak voor te komen.
Toen effe goed in toeren en de motor liep weer op 4 cilinders.
Alleen aan de eigenaar gevraagd het olieverbruik in de gaten te houden.
Ook hier is niks vreemd mee gelukkig.
Geen ernstige schade gelukkig voor deze Astra-G 1.6-16V X16XEL).verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
dus met deze 2 comments.. ( en die van wim telt voor 2 :P ) zou ik um dus niet te snel slopen…
maar bij de ANWB is het wel verschillend wie je treft.. de een is wel goed qua kennis en werk en de ander doet er geen zak voor en rijdt rond voor alleen zijn salaris.. heb al 4 keer de aanwezigheid van de ANWB meegemaakt waarvan 4 keer voor mezelf.. waarvan 3 van de 4 keer voor mij ( een keer afslepen door een ouder stel met een opgebrande koppeling thuis laten slepen) en 2 van die 3 keer was het gewoon goed bevallen en we waren 2 druppels water en we hadden zo het probleem gevonden en ik kon weer verder.. bij die ene die kut was heb ik me motor af kunnen schrijven door foutieve oliedruk die die donut-eter nooit gevonden heeft want er zat olie op me nokkenas… en daar is het dus fout gegaan.. dus idd zoals hier boven vermeld staat… zelf maar eens controleren of het wel klopt.. desnoods PM je wim en dat hij je kan helpen.. of een ander die jouw wil helpen…
28 april 2015 om 00:39 #18282673Jep alleen die van ons doet niks meer amper lopen. Niet verzopen zuiger / klep is naar zen grootje maar gezien er ook nog las werk aan de opel zit dat wij niet zelf kunnen en de blok vervangen duurder is dan de auto gekost heeft 300 euro
Is het het niet echt meer waard ander blok 250/350 ex montage en ook nog 75 voor las werk ex spuiten totaal meer dan de auto gekost heeft28 april 2015 om 00:41 #18282674Heb ook al de Carter druk test gedaan en compressie test Carter druk word hoog 0 compressie zelfs mijn opa al 40jaar trotse opel rijder zegt dat de cilinder niet goed meer is
28 april 2015 om 00:46 #18282675ja voor die 300 euro is het jouw keus.. is je auto puur vervoer van A naar b of is het je hobby??
in mijn geval.. als het hobby is mag het geld kosten ( dat is auto rijden sowieso) maar voor transport van A naar B snap ik je punt om um weg te doen… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.