astra f wil niet optrekken

Forumindex Forums Modellen Astra astra f wil niet optrekken

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Trompie

ja dacht al zoiets! vaak bij zulk soort klachten!

Weet je al hoe je het gaat oplossen?

astraal

Zodra ik deze week tijd heb ga ik eerst maar eens de achter en middendemper loshalen, want ik heb nog een klein beetje hoop dat het een verstopte middendemper is.

Ik heb inmiddels nog wat rondgekeken en het lijkt erop dat de goedkoopste kat zo’n 209 euro is. Heeft iemand nog een tip waar ze eventueel nog goedkoper zijn? De kwaliteit maakt mij niet zoveel uit, want ik verwacht niet dat ik nog heel lang zal doen met deze auto.

Ook kwam ik af en toe iets tegen over een ‘lege kat’. Kan je zo’n ding misschien zelf leeg halen? Want dan zou ik nog even vooruit kunnen tot de volgende APK.

Neut3.24

Hallo,

ik bestel mijn onderdelen vaak via deze website :

http://www.carpartsdirect.nl/

Of je tikt zoiets gelijks in op google en je krijgt een hoop bedrijven te vinden die of direct vanuit de groothandel verkopen of als tussenpersoon fungeren.

betaalbaar en origineel

gr Chris

b07

een universele kat is meestal nog goedkoper

astraal

Nou nou, ben eindelijk weer aan het sleutelen geslagen. Eerst middendemper los: geen verbetering. Kat los: geen verbetering!!

Ik neem aan dat als een deel van de uitlaat verstopt is en je maakt de boel los, dat je dat direct zou moeten merken met gas geven. Het is namelijk zo dat als ik het gas intrap dat ie niet echt snel pakt, er zit als het ware een vertaging in.

Iemand nog suggesties?

astraal

Toen ik vanmiddag de hel bende weer in elkaar ging prutsen, zag ik trouwens wel dat de aansluiting van de voorpijp op de kat niet meer helemaal in orde was: het is dusdanig weggerot dat er een paar gaatjes in zitten. Daar lekt het dus een beetje….Zou dit zoveel problemen kunnen geven?????

Die lekkage zit wel vlak achter de lambdasonde, zo’n 25cm. Dus nu loop ik te denken dat de sonde misschien reageert op de lekkage. Ik heb echter geen idee.

b07

je heb een fout code 0130 dat is je lambda sonde dus zou kunnen ja ,

je lambdasonde kan je doormeten met een multimeter hoort te schommelen tussen de 0 en 0,9 volt
                  0 is arm en, 0,9volt is rijk mengsel

als je de stekker van je lambdasonde los maakt merk je dan verschil?

astraal

Doormeten ga ik morgen proberen.

Heb vandaag wel een stuk gereden met stekker los, maar merkte geen verschil. Het enige was dat op een gegeven moment het mm lampje ging branden en ook niet meer uit ging.

b07

dat het lampje gaat branden is logies als de stekker los is,ik heb zelf wel eens een kapotte lambdasonde gehad maar merkten daar niks van met rijden alleen ging me lampje af en toe branden ,ik denk niet dat je lambdasonde kapot is ,het zou wel kunnen wat je zelf al aangeeft dat je lambdasonde verkeerde waardes meet omdat je kat lek is,maar dan denk ik ook dat je verschil zou moeten merken als je stekker van je lambda los maakt dan gaat die in de noodloop het blijft een raadsel

b07

schommelt je toerental ook?

misschien valse lucht zit alles goed vast en dicht ,luchtinlaat ,filter,slangen.

astraal

Ja, je hebt waarschijnlijk gelijk dat ik dan verschil zou moeten merken.

Heb net een poging gedaan om lambdasonde door te meten op de manier die ik ergens heb gelezen bij sondes met 1 draad. Dus: stekker los, plus op het pinnetje en min op massa. Waardes begonnen bij ongeveer 13 en naarmate motor warmer werd liep dit langzaam op tot 14,5.

Hier snap ik niets van of heb ik het toch verkeerd gedaan?

Wat betreft vals lucht….daar had ik al naar gekeken, maar kon niets vinden. Zijn er misschien nog wat handige trucjes om dat goed te checken? Want dan ga ik het gewoon nog eens doen. Toerental schommelt inderdaad soms een heel klein beetje en het is ook een paar keer gebeurd, na een lang stuk rijden, dat het toerental op hol sloeg toen ik stopte. Dit gebeurt echter maar soms.

livemylive

hoi wat ik pas gedaan heb toen mijn astra optrek en startkuren begon te krijgen is een paar keer euro 98 tanken of v power dan word ie weer schoon gebrand het gaat weer wat beter

b07

kijk is naar je bougie,s of er een paar erg zwart of nat zijn ,misschien dat een bougie niet meer goed vonkt,zijn je bougie kabels nog heel ,zit er geen corrosie in je bougiedop ?

een kapotte halgever veroorzaakt ook slecht optrekken .

een verstopte brandstoffilter ook.

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.