Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F wielspeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2011 om 09:55 #17241331
Beste Opelliefhebbers,
Ik heb een probleem/uitdaging.
Mijn linkervoorwiel heeft speling. Dit is ook hoorbaar voornamelijk bij minder vlakke wegen.
Een eng “gebeuk” hoor je zo nu en dan.
Aangezien ik weinig vertrouwen heb in Kwikfits e.d. vroeg ik mij of hier iemand was die mij hiermee kan helpen?
Hoor graag.
mvrgr
Edwin12 september 2011 om 18:16 #17917752gefeliciteerd .je hebt dan waarschijnlijk een rot wiellager mits dit op de naaf zit die speling en niet op de fusee of stuurkogel .
lager kost een 85€ ongeveer en is best ff werk doe je niet zo maar ff .
zit het erg mee is het een uurtje werk ik wel een gehad oude lager er niet uit te krijgen dus slijpen met de multie tool dan heb je best werk .maar als je sleutelen kan is het goed te doen .
je kan met een fje ook kijken bij de sloop een komplete poot ophalen kost je denk ik net zoveel als een lager. schijf en remklauw over zetten klaar !!! is maar een idee hoor .gebr Obdam is een goed adres betaalde laatst voor een peugeot 50€ voor lagerhuis met naaf .
denk om de veiligheid niet op een klein krikje of auto krik aan de gang gaan .
waar kom je weg
Bert
13 september 2011 om 11:39 #17917753Aah bedankt voor de felicitatie;)
Ik denk dat het voor een fje van zijn leeftijd (95) en kmstand (285000) verstandig is om even een kijkje op de sloop te nemen. Als zij mij daar voor een schappelijke prijs aan een goede poot kunnen helpen ben ik al blij. Echter deze moet er dan nog onder en daar voorzie ik meer problemen bij.
Kun jij me hierbij helpen? Ik woon aardig in de buurt (Amsterdam)
Bericht mij even als je dat ziet zitten.
Hoor graag.
Edwin13 september 2011 om 15:42 #17917754om te kijken of het wiel lager speling heeft krik je hem op laat je ff iemand op de rem trappen en als dan de speling weg is dat in het de wiel lager.
kan ook de fuseekogel of spoorstangkogel zijn zo ja dan ff er onder liggen en de ander ff de speling laten voelen kan je zien wat het iskijk ook of de stabistang niet gebroken is op de draagarm. komt veel voor bij astra F.
16 september 2011 om 06:58 #17917755Uitkomst:
De stabistang is gebroken. Vandaag even bestellen, volgende week eronder (laten) zetten.
Ivm met de wiellager/ of kogels valt dit weer mee :)16 september 2011 om 07:06 #17917756is indd vaak het (gebonkel) probleem
ik heb hem vorige week bij een gsi vervangen was wel een hels karwei had hem er zomaar af maar ze zitten er opgeperst ofzo
zou het lekker laten doen zal wel een of anders gereedschapje voor wezensuc6
16 september 2011 om 17:07 #17917757maar van eenb verrotte stabi krijg je geen speling, enige wat je hoort is het gebroken stokkie dat tegen de draagarm slaat.
Willem
28 september 2011 om 16:09 #17917751@wim-v6 wrote:
maar van eenb verrotte stabi krijg je geen speling, enige wat je hoort is het gebroken stokkie dat tegen de draagarm slaat.
Willem
Wim,
Je hebt gelijk.
Vandaag geprobeerd de auto door de apk te krijgen, helaas. Afgekeurd op 4 punten.
+ De fuseekogel linksvoor is kapot.
+ Remleiding rechtsvoor is verroest en moet vervangen worden
+ Remverdeler zit vast (kan ik zelf)
+ Uitlaatdemper lekt (hier ben ik het zelf niet mee eens, maar goed dat is het probleem ook niet)De eerste 2 punten kan ik niet zelf. Heeft het voor een auto van deze leeftijd (1995) met kmstand (285000) nog zin om deze kosten te gaan maken. En zo ja, kunnen jullie mij een idee geven wat dit gaat kosten?
28 september 2011 om 16:33 #17917750als dat de enige puntjes zijn is het na mijn idee zeer zeker de moeite waard jah.
mijn astra f (ook uit 95 en nu 211xxx) op de teller had een paar dingetjes meer, heb ik ook laten maken.
jouwe heeft waarschijnlijk zeer weinig roest in de wielranden, normaal staat dat ook al snel op de afkeur punten van een astra nmelijk.
en als hij verder goed rijd, en jij je er prettig in voelt, waarom zou je hem dan niet laten maken?
hij kan na de herkeuring dan sowieso weer een jaar mee.
en als ie dat jaar ook weer weinig heeft kan ie nog een jaar mee.het is eigenlijk meer de vraag, heb jij het er ZELF voor over?
fusee kogel kost volgens mij nog geen 50 euro.
remleiding rechtsvoor is een kort stukje (loopt voor langs je schutbord, achter je motor zeg maar) was bij mij ook slecht, ik was 20 euro kwijt inclusief de nippels.
remvedeler kun je zelf, weet dus ook niet als daar kosten aan zitten en wat dat kost.
demper, tjsa ligt aan de staat, ik zelf maak me niet zo druk om een uitlaat, mijne heb ik voor de keuring dicht laten lassen, week later was ie weer lek, maar jah, hij is er mee door de keuring dus vind ik het goed.
nieuw moet je al gauw op 150 euro rekenen denk ik.
maar anders kun je altijd een op marktplaats of op de sloop kijkenwaarschijnlijk heb jij voor iets meer dan 100 euro weer een nieuwe keuring op je auto, dan had ik hem zeker niet weggedaan.
en zoals ik begrijp wil famempeters je wel helpen.
scheelt je ook weer aardig wat man uren:Pmijn mening is… klaar maken ;)
29 september 2011 om 07:03 #17917758Hallo Soepkiepe,
Je hebt me overtuigd. Ik vind dit een superauto dus ik ga hem “klaar maken”.
Ik rij ook regelmatig in een fiat (voor mijn werk) die een stuk nieuwer is, nouuuu dat is dus 3x niks!Ik heb wel wat roest in de wielkasten, maar dit is zeker nog geen reden voor afkeur.
Voor wat betreft de remleiding, inderdaad het is dat korte stukje (circa 15 a 20 cm), die zag er inderdaad best slecht uit, dus moet gewoon vervangen worden.
De uitlaat, volgens de apkmeester kon deze nog wel een jaar “gered” worden door hem goed dicht te smeren. Na goed als hij het zegt.
Voor de fusee kogel ga ik proberen een hele andere poot van de sloop te halen.
De remverdeler was vorig jaar ook al punt van reparatie, toen heeft WD40 me gered. Ik verwacht dat dat dit jaar weer goed zal gaan.
Bedankt voor jullie reacties tot zover :)29 september 2011 om 07:15 #17917759ja kun je ook doen, maar ik zal als ik jou was eerst een informeren wat een nieuwe fusee kogel kost.
je loopt natuurlijk op de sloop altijd de kans dat je een poot koopt waar nog meer aan kapot is dan de jouwe.
dus dan schiet je er weinig mee op.10 oktober 2011 om 08:24 #17917760JAA!! Ik heb weer een nieuwe apk.
Na een zaterdagochtend klussen aan de 4 reparatiepunten is deze vandaag door de apk gekomen.Fuseekogel hebben we een nieuwe draagarm gemonteerd (€85)
Remleidingen van voor tot achter goed opgeschuurd en gespoten. De staat bleek na enig schuurwerk acceptabel, dus vervanging was niet nodig.
Remverdeler is goed gesmeerd en dus weer soepel.
De uitlaat heb ik goed dichtgesmeerd en vervolgens ook gespoten.
Ik begin het nog leuk te vinden dat gesleutel aan m`n auto ;).Er zit trouwens ook een “roffeltje” die komt vanuit me middendemper.
Kennen jullie dit probleem? Ik denk dat het binnenwerk is gaan loslaten en dat dit trilt tegen de buitenkant of iets dergelijks.
Vervanging de enige oplossing? Ik zat te denken om er een deukje in te slaan zodat het binnenwerk weer klem zit, maar dit is niet de netste oplossing natuurlijk.
Iemand misschien tips?10 oktober 2011 om 13:23 #17917761mocht er is wat zijn wat je niet kan of aan durft kan je me altijd een pb sturen ik ben een Opel beun van 62 lente,s jong
roffeltje je midden demper zal waarschijnlijk van binnen los ziten en deels verrot zijn je kan zware lijm klem er op zetten en draaien tot je flinke knauw er in heb slaan is ook zo wat . . zo,n midden demper en achter pot is niet zo heel erg duur hoor maar wel in ene vervangen .
via marktplaats kom je die Opel sloop in friesland Hemrik tegen daar koop je 100% goede uitlaatdelen voor minder als de helft van de nieuw prijs komt mijn Vectra uitlaat ook helemaal vandaan .
dus mocht er is wat zijn ik hoor wel .
Bert
2 december 2011 om 12:56 #17917762Hallo,
Toch maar besloten mijn midden- en einddemper te vervangen.
Einddemper is vanmorgen vlak achter de demper gescheurd en bungelt nog maar aan 1 steun aan de auto. :)
@Bert, heb jij een adres voor mij van die Opel sloop te Hemrik? Kon deze op mp niet vinden.
Edwin2 december 2011 om 13:40 #17917763Nieuw kost het ook geen drol kijk maar op winparts ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.