Astra F werkzaamheden voor de apk

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F werkzaamheden voor de apk

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261433
    Koekenbakker
      Lid sinds:
      18 March 2011

      Hoi, het is weer apk tijd voor mijn astra station. Vandaag heeft een plaatselijke garage voor nop even gekeken, en het ziet er niet al te best uit. Ik kan wel wat van jullie advies gebruiken.

      Het grootste probleem is een lekkage bij het spruitstuk.
      De laatste 2 jaar is die door een beunhaas dicht geplamuurd, maar ik was nu bij een ‘nette’ garage en die willen het spruitstuk gelijk vervangen. :???:
      Op de foto is te zien dat 1 van de bouten is afgebroken. En daar lekt die dus ook.

      voor het schoonmaken

      zonder plamuur.

      To Do:
      1:rubber draagarm vervangen. Rubber is blijkbaar gescheurd.
      2:Hoes aandrijfas vervangen rv. Lekt. Kan ik hiervoor het beste een aandrijfas zoeken bij de sloop en die in het geheel vervangen?

      3:banden achter vervangen. Zat er aan te komen, geen probleem.
      4:veerpoot lv vervangen. Geen groot probleem. Paar maanden geleden rv vervangen met een veerpoot van de sloop. Was de oplossing voor dit probleem: ucp.php?i=pm&mode=view&f=0&p=514907

      Wat denken jullie van het spruitstuk? :hmmz bvd ;)

      #18182270
      Corsaliefhebber
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 February 2012

        Als je het zelf kunt…
        lijkt het mij de goedkoopste optie om de afgebroken bout uit te boren en een nieuwe pakking tussen je spruitstuk te zetten,
        als je spruitstuk niet gescheurd is of krom is dat voldoende.

        Grts Corsaliefhebber

        #18182271
        Astra F Vaassen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 February 2010

          Ja je zou nieuw draad kunnen tappen en eerst die afgebroken bout eruit boren, of op de sloop een spruitstuk zoeken, nieuw zal het wel aardig in de kosten lopen. Ashoes bedoel je die aan wiel kant denk ik, de buitenste dus? Ja je kan een as kopen dan hoef je geen hoes te vervangen maar is net wat je zelf wil, hoes vervangen is goed te doen en ook goedkoop.

          #18182272
          SlayrNeo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 April 2013

            spruitstuk lijkt me ok. Ik zou het volgende doen:
            -spruitstuk er eens afhalen
            -gaatje boren in de afgebroken bout(klein)
            -met linksdraaiende tap de bout eruit draaien
            -nieuwe pakking en bout en weer monteren(evt kun je nu dan ook je spruitstuk vervangen, als je dat wilt).

            Dit lijkt me de enige juiste manier.

            Wat betreft de aandrijfas, als je zeker weet dat hij goed is zou ik de hoes vervangen. Ik heb diverse van de sloop gehad die binnen 3-4maanden gingen bonken, de hoezen zagen er wel mooi uit :???:

            #18182273
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              joh, kit die hoes dicht, word ie ook goed gekeurd.
              als ie maar niet smeert.
              scheelt je ook aardig wat werk ;)

              #18182274
              Mr.F
                Lid sinds:
                3 November 2008

                ik zou de hoes ff laten vervangen bij de garage, compleet nieuwe aandrijfas is onzin.
                kitten kan wel, maar dan moet het maar een klein gaatje zijn.

                #18182275
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010
                  #18182276
                  Koekenbakker
                    Lid sinds:
                    18 March 2011

                    Bedankt voor de reacties :wors

                    Ik heb vandaag 2 (bijna) nieuwe bandjes gehaald bij de sloop. 30,-

                    en een veerpoot. 40,-

                    Nu het spruitstuk… :hmmz
                    ik heb niks van die tap spullen, en de ruimte tussen de radiator en het motorblok is erg small.

                    Hiervoor heb ik blijkbaar een haakse boormachine nodig. :???:

                    Als ik de veerpoot ga vervangen, wil kijken of ik die rubber ook kan doen, anders laat ik die (samen met de aandrijfhoes) door de garage doen.

                    #18182277
                    SlayrNeo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 April 2013

                      ik zou linksdraaiende tap en linksdraaiende boor dan even halen. Lijkt me de beste manier.
                      Eventueel is de linksdraaiende boor dan voldoende. als deze even klemt en een ruk geeft, komt de bout misschien al los.
                      En anders de linksdraaiende tap erin en daarmee proberen.
                      Overigens is dit beter te doen met warme motor(komen bouten vaker iets losser te zitten).

                      #18182278
                      Koekenbakker
                        Lid sinds:
                        18 March 2011

                        Update:

                        APK! :jerry maar het heeft wel wat gekost…

                        Bij het onderzetten van de veerpoot, wilde de bout van de stuurstang niet loskomen. Ik heb ongeveer een uur lopen :swear om die bout los te krijgen. Uiteindelijk moeten los zagen. :???:

                        Daarna bij het spruitstuk dichtgeplamuurd bij een beunhaas. Toen dacht ik slim te zijn om de auto gelijk daar een apk te laten doen. Maar daar kwamen nog een aantal punten extra bij de afkeuring. Waaronder tactileren van remleidingen. (totale geschatte kosten iets minder dan 400 euro) Maar het spruitstuk zat dicht. ;)

                        Ik ben daarna een stuk gaan rijden en het plamuur liet al wat los :???:

                        Massasluiting bij achterlichten: Daarbij lichte ook het mistlampje op het dashboard op. Ik heb alle contactpunten schoongemaakt en een nieuw lampje erin gezet. Daarna was dat opgelost.

                        Toch maar terug gegaan naar eerste garage gegaan. Die ging voor 150 euro de aandrijfhoes en draagarm rubbers vervangen.
                        De astra is uiteindelijk net door de co2 test gekomen.
                        Kosten totaal:
                        40 euro veerpoot
                        60 euro voor 2 banden
                        80 euro Doe het zelf garage kosten
                        20 euro dichtplamuren
                        40 euro Apk bij beunhaas
                        150 euro rubbers
                        30 euro apk
                        conclusie: uitkijken naar een andere astra…

                        #18182279
                        theunm
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          je kunt nu toch weer een jaar sturen.
                          waarom dan direct verkopen

                          #18182280
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            die 80 euro van de doe het zelf garage had je je na mijn idee al kunnen besparen door het gewoon ff voor thuis te doen ;)
                            maar ja, niet iedereen is daar voor in de gelegenheid helaas.

                            je hebt 40 euro betaald voor een apk bij een beunhaas, en later nog eens 30 euro? snap ik ff niet.
                            normaal als je auto afgekeurd word heb je 2 week tijd om het klaar te maken, binnen die 2 week hoef je niet nogmaals het geld te betalen.

                            en net wat theun zegt.. je heb een jaar apk, waarom weg doen? je weet nu wat voor auto je hebt, de kleine puntjes op de i heb je nu tijd zat voor toch?
                            dalijk koop je een auto die verot is of het blok ook niks van deugt ;)

                            #18182281
                            Koekenbakker
                              Lid sinds:
                              18 March 2011

                              Met ‘uitkijken naar een andere astra… ‘ bedoel ik dat ik niet nog een keer zoveel wil uitgeven.

                              Die 80 euro voor de DHZ garage: Ik was begonnen op de stoep. Maar kon met geen mogelijkheid de moeren loskrijgen met handgereedschap.

                              Dubbele apk: ik dacht slim te zijn om het bij een andere apk te proberen. Maar daar vonden ze nog meer gebreken.

                              Kijken of ik de 300.000 km haal dit jaar :D

                              #18182282
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Kosten totaal:
                                40 euro veerpoot >> 1 veerpoot??
                                60 euro voor 2 banden >> niet gek toch??
                                80 euro Doe het zelf garage kosten >> Dat is iets waar je toch wel wat aan had kunnen doen (eerder laten keuren geeft meer tijd)
                                20 euro dichtplamuren >> Knap geld voor een beetje smeerwerk, als je nu al gaat kijken voor een ander nieuw of gebruikt spruitstuk, hoeft t niet teveel te kosten.
                                40 euro Apk bij beunhaas >> wat moet dat moet
                                150 euro rubbers >> inclusief vervangen hoop ik??
                                30 euro apk >> Tja :hmmz

                                conclusie: uitkijken naar een andere astra… als de auto verder goed is, heb je een jaar de tijd om de zwakke plekken aan te pakken, en hoeft dat niet eens veel te kosten..

                                Willem

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.