Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra f verlagen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2012 om 16:51 #17252602
Hallo allemaal,
ik heb heel wat pagina’s afgezocht naar hoe ik mijn astra f kan verlagen, zonder resultaat. ook nergens een how-to te vinden.
Iemand een idee met welke auto het werk vergelijkbaar is?Ik heb namelijk net mijn 60/40 set bnnen king:
nu wil ik dit een deze dagen gaan monteren, alleen wil ik wel goed voorbereid zijn.Alle tips en hits worden erg gewaardeerd!
Groet
Kevin
28 september 2012 om 17:07 #18072169wiel eraf fuseekogel en stuurkogel los maken aandrijfas uit de poot halen rem klauw ervanaf halen dan boven opde toren de twee 13ers los maken dan de poot onder de auto uithalen en op werkbank oid leggen veren inspannen in verenklemmen dan de grote moer vande schokbreker losdraaien dan kan je het toplager eraf halen en de veer verwijderen dan kan je de wartel wan de schokbreker met grote pijpentang los maken ( grote moer waar de demper mee vast in de poot zit) deze wel goed inspuiten eerst dan kan je de demper eruit halen en daarna alles in tegen gestelde richting weer in elkaar zetten
28 september 2012 om 20:51 #18072170En uitlijnen toch?
29 september 2012 om 12:02 #1807217129 september 2012 om 15:06 #18072172– 60 gaat niet lukken met originele dempers
-40 heb je zelfs al kans op speling en dat is apk afkeur
je zult ingekorte dempers moeten aanschaffenbtw,
ik heb -35 gepakt voor de voorzijde, heb drempelvrees :D
en heb om de onderste winding van de veer tuinslang moeten doen tegen de speling29 september 2012 om 16:09 #18072173Mijn astra f is ook verlaagd met ap veren op originele schokdempers, en ik heb nergens last van speling :???: ..
29 september 2012 om 16:59 #18072174dan vraag ik me af hoeveel cm?
en met speling bedoel ik als je hem opkrikt en het wiel loshaalt
kun je dan de veer draaien?
hier in nederland is dat iigv afkeur…29 september 2012 om 18:11 #18072175-6 cm, die speling is toch normaal als je hem opkrikt, want dan zit er weinig spanning op de veer ..
Hier in België is het ook afgekeurd op de keuring hoor ;), ik haal alles er vanonder als ik naar de keuring ga.29 september 2012 om 19:32 #18072176nee die speling is niet normaal :D
je schokbrekers gaan het vroeg of laat begeven
want de neerwaartse slag is te ver
voor meer dan 3,5 a 4 cm verlagen heb je korte schokdempers nodig29 september 2012 om 19:45 #18072177Op mijn vorige wagen heb ik een schroefsetje gehad als ik hem opkrikte kon ik ook met de veer wat bewegen, nooit problemen met de schroefset schokdempers gehad, na de geboorte van mijn zoontje had ik die schroefset er vanonder gehaald en had ik weitec verlagingsveren samen met mijn originele schokdempers gestoken, hier kon ik bij opgekrikte stand ook met de veer bewegen en nooit problemen mee gehad…, je originele schokdempers zijn zoiezo te lang als je in combinatie verlagingsveren steekt… Daar zijn die originele schokdempers ook niet voor gemaakt hè.
30 september 2012 om 14:32 #18072178ow je hoeft me niet te geloven, blijf lekker moeilijk doen met de keuring hahaha
ik hoop alleen dat de topicstarter wel iets doet met mn gegeven info
want lul hierover niet uit mn nek
je veer zou in een bocht zelfs naast de schotel kunnen komen te zitten
lekker veilig met vrouw en kind aan boord :thumbup1 oktober 2012 om 07:02 #18072179Hoezo moeilijk doen met de keuring ? Dat duurt mij een uur voor 2 veren te wisselen aan de voorkant, en 5 minuten voor de veren aan de achterkant. Ja dat is nogal moeilijk woooow!
Ik heb nooit niet gezegd dat je uit je nek lult, bij mij kan de veer niet langs de schotel komen ;).
Dit is mijn dagelijkse wagen voor naar mijn werk te rijden, staat altijd stil in de weekends. Mijn vrouw en kind zitten nooit in de astra omdat we nog een andere auto hebben…, maar veilig is hij wel anders had ik die veren niet gestoken.1 oktober 2012 om 08:02 #18072180dus in 1 uur en 5 minuten kun je dit gedaan hebben, knap
en je veer kan wel naast de schotel komen te zitten aan de voorzijde
als je achter ook -60 veren hebt geplaatst en daar bij vrijhangen van de wielen ook veel speling hebt
speel je met je leven want die kunnen er helemaal van onder klappen
of je rijd altijd als een opa, dan ben je safe :Dals je goed hard door een bocht gaat komt het grootste deel van het gewicht van de auto op een kant te hangen
zodat dus de veerpoot aan een kant ingedrukt word, en de andere kant uit getrokken….
en zo kan dus aan de voorzijde de veer naast de schotel komen te zitten, of op de rand kun je het beter noemen
aan de achterkant zou hij er zelfs vanonder kunnen klappen als de speling te veel isen een originele schokbreker is berekend op een bepaalde slag/diepgang
met -60 zit je al over de helft dus is de kans heel groot dat ze lekslaan
haal de plastic topjes van je toplagers er maar eens afNOGMAALS…
verlagen met originele schokdempers kan tot – 35 a -40
lager heb je kortere nodig
en hier in nederland komt je auto gewoon door de keuring als je het juist monteert, al ligt ie op de straat1 oktober 2012 om 10:26 #18072181Welke 2 standaard veren kan ik pakken van de sloop? Dat die van mij van voor ietjes lager komt te liggen.
Had wel eens gehoord/gelezen van een corsa B veren monteren dat die dan 3cm zakt?
1 oktober 2012 om 12:21 #18072182Volgens mij is een corsa veer smaller en zou dus niet in je veerpootvoering en schotel passen
maar weet dit niet 100% zeker
heb eventueel wel een setje gebruikte HR/Weitec voorveren van -4cm voor je liggen
Pm maar als je die wilt ;)1 oktober 2012 om 12:40 #18072183Ik zat meer te denke aan max 3cm om laag.. hoe jij het zegt wil ik geen problemen krijgen dat de veer kan gaan verschuiven.
1 oktober 2012 om 14:57 #18072184als je om de onderste en misschien de bovenste winding tuinslang schuift zit ie wel vast hoor :D
beter als origineel
en kom je ook op -3 cm uit ;)1 oktober 2012 om 16:36 #18072185@trashmetal wrote:
dus in 1 uur en 5 minuten kun je dit gedaan hebben, knap
en je veer kan wel naast de schotel komen te zitten aan de voorzijde
als je achter ook -60 veren hebt geplaatst en daar bij vrijhangen van de wielen ook veel speling hebt
speel je met je leven want die kunnen er helemaal van onder klappen
of je rijd altijd als een opa, dan ben je safe :Dals je goed hard door een bocht gaat komt het grootste deel van het gewicht van de auto op een kant te hangen
zodat dus de veerpoot aan een kant ingedrukt word, en de andere kant uit getrokken….
en zo kan dus aan de voorzijde de veer naast de schotel komen te zitten, of op de rand kun je het beter noemen
aan de achterkant zou hij er zelfs vanonder kunnen klappen als de speling te veel isen een originele schokbreker is berekend op een bepaalde slag/diepgang
met -60 zit je al over de helft dus is de kans heel groot dat ze lekslaan
haal de plastic topjes van je toplagers er maar eens afNOGMAALS…
verlagen met originele schokdempers kan tot – 35 a -40
lager heb je kortere nodig
en hier in nederland komt je auto gewoon door de keuring als je het juist monteert, al ligt ie op de straatEn wat typ ik dan een paar posts terug ? Misschien was begrijpend lezen moeilijk bij jou ik weet het niet..
Ik citeer mijn vorige post; je originele schokdempers zijn zoiezo te lang als je in combinatie verlagingsveren steekt… Daar zijn die originele schokdempers ook niet voor gemaakt hè.
Ik met mijn TDS hard door een bocht… :???: , tis geen circuitauto dus waarom zou ik hard ermee gaan rijden, die dient louter en alleen voor droog op mijn werk te geraken. Men TDS heeft amper is de 140 aangetikt op de autostrade :wors1 oktober 2012 om 17:46 #18072186@marco_tds wrote:
Men TDS heeft amper is de 140 aangetikt op de autostrade
Dat is not good… deze blokjes leven pas boven de 140km/u 10tallen minuten op 170180km/u vind die heerlijk.. en dat ga je zeker merken als je weer in de stad rijd.
@trashmetal
Ik bedenk me nog effen anders krijg je een dikke PM van mij :thumb1 oktober 2012 om 19:09 #18072187@astraTD wrote:
@marco_tds wrote:
Men TDS heeft amper is de 140 aangetikt op de autostrade
Dat is not good… deze blokjes leven pas boven de 140km/u 10tallen minuten op 170180km/u vind die heerlijk.. en dat ga je zeker merken als je weer in de stad rijd.
@trashmetal
Ik bedenk me nog effen anders krijg je een dikke PM van mij :thumbPak meestal binnenwegen naar men werk, en als ik dan eens op de autostrade zit dan is 140 hard genoeg in België ;), kheb al genoeg betaald aan snelheidsboetes :( ..
1 oktober 2012 om 20:10 #18072188@marco_tds wrote:
@astraTD wrote:
@marco_tds wrote:
Men TDS heeft amper is de 140 aangetikt op de autostrade
Dat is not good… deze blokjes leven pas boven de 140km/u 10tallen minuten op 170180km/u vind die heerlijk.. en dat ga je zeker merken als je weer in de stad rijd.
@trashmetal
Ik bedenk me nog effen anders krijg je een dikke PM van mij :thumbPak meestal binnenwegen naar men werk, en als ik dan eens op de autostrade zit dan is 140 hard genoeg in België ;), kheb al genoeg betaald aan snelheidsboetes :( ..
Tja ik heb het ook geleerd binnen un jaar 1050,- mogen weg geven..
Paar km en zit op het duits :thumbupWelke kanten kom jij van belgie?
1 oktober 2012 om 20:18 #18072189@astraTD wrote:
@marco_tds wrote:
@astraTD wrote:
@marco_tds wrote:
Men TDS heeft amper is de 140 aangetikt op de autostrade
Dat is not good… deze blokjes leven pas boven de 140km/u 10tallen minuten op 170180km/u vind die heerlijk.. en dat ga je zeker merken als je weer in de stad rijd.
@trashmetal
Ik bedenk me nog effen anders krijg je een dikke PM van mij :thumbPak meestal binnenwegen naar men werk, en als ik dan eens op de autostrade zit dan is 140 hard genoeg in België ;), kheb al genoeg betaald aan snelheidsboetes :( ..
Tja ik heb het ook geleerd binnen un jaar 1050,- mogen weg geven..
Paar km en zit op het duits :thumbupWelke kanten kom jij van belgie?
Op een kwartiertje van Maastricht ;), Bilzen namelijk. :)
1 oktober 2012 om 20:21 #18072190Dat is in de buurt! namelijk vorig week nog geweest :-P
1 oktober 2012 om 20:48 #18072191@astraTD wrote:
Dat is in de buurt! namelijk vorig week nog geweest :-P
Ik kom ook veel in Maastricht, voornamelijk op Donderdag bij de koopavond, dan gaan we wel is het centrum in ofwel naar de media markt of jumbo en dan parkeer ik meestal op die Q park parking. Alleen met de astra zo is dit geen lachertje :D, daarom nemen we meestal onze andere wagen…, hoop u astra wel is te spotten, kzie meestal heel veel astra’s rijden in Maastricht, maar ik heb u nog niet gespot :).
1 oktober 2012 om 20:59 #18072192Dan zal ik ook eens opletten.. meestal knur ik dan wel eens wat rond met vrienden als het koopavond is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.