Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra F Turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2009 om 17:12 #17486240
:wub
5 augustus 2009 om 17:24 #17486241volges mij gaat aluminium beter om met warmte dan rvs (houd het volges mij minderlang vast dan rvs)
correct me if im wrong) ;)groetjes ram
5 augustus 2009 om 18:12 #17486242hey niels nog geen nieuwe foto’s :wtf
5 augustus 2009 om 19:51 #17486243origineel gepost door rallyastra
Ach van hard werken is nog nooit iemand dood gegaan sinds de 2e wereld oorlog :vertag-offtopic Ik wil ook zeker niet de eerste zijn:P
zoals zovaak gezegd: Vet project :wors
:kewlpics
5 augustus 2009 om 19:54 #17486244origineel gepost door jason
hoezo wordt de inlaat buis eigenlijk van aluminium gemaakt?
heeft dit voordelen ten opzichte van bv RVS?het weegt iig de helft van rvs :thumbup
6 augustus 2009 om 08:02 #17486245Nee, warmte afvoer! Beetje rijwind koeling en het is een voor-intercooler.
8 augustus 2009 om 10:35 #17486246Nou de Astra liep vorige week al, voor het starten eerst aan de tech kijken op eventuele foutcodes. Geen gevonden, auto pakte helaas toch niet aan. Naar paar keer staten kwamen we tot de conclusie dat de LMM stuk was, en de BDP sensor een verkeerd signaal gaf. Die 2 vervangen en het was starten lopen.
Ontsteking werkt trouwens ook perfect :vertag paar keer rustig gas gegeven, aardig wat dikke rook uit de uitlaat. Dacht eerst dat het snijolie was van het boren van het lambda sonde gat maar het hield niet op, toen begon er olie uit de downpipe te sijpelen. Downpipe er weer af en de hele uitlaat kant van de turbo stond blank van de olie ( nieuwe turbo :wtf ) Heb nu eerst vakantie, straks maar eens ff weer verder kijken wat er nu mee aan de hand is.
8 augustus 2009 om 13:43 #17486247Heb je wel een restrictor gebruikt in de olieleiding van de turbo? Moet bij die van mij wel.
8 augustus 2009 om 16:23 #17486248Ja die zit er in, origineel van Garrett. Zal Botter maandag eens bellen of hij een goede heeft.
9 augustus 2009 om 14:49 #17486249rare vraag, maar wat is t kenteken van deze auto?
heb een discussie met een maat, dit zou best zijn oude astra kunnen zijn namelijkking:9 augustus 2009 om 15:01 #17486250@ rally astra
domme vraag miss, maar ik wil het graag zeker weten,
normaal zit bij een c20let het uitlaatspruitstuk vast met andere bouten hele dikke inbus koppen steken er dan uit, (je weet vast wel wat ik bedoel?) ik zie dat bij deze astra gewoon tapeinden met kopere moertjes zijn gebruikt (net als ik bij mijn 8v motoren gebruik)
en die orginele c20let uitlaatspruitstuk inbus bouten zijn nog al aan de prijs bij de dealer,
zitten die dingen er fabriek af voor jan lul op, en hadden ze net zo goed deze kunnen gebruiken?of heb jij sterkere/ langere tapeinden of iets dergelijks?
M.V.G
Sebas,
9 augustus 2009 om 19:37 #17486251origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
zitten die dingen er fabriek af voor jan lul op, en hadden ze net zo goed deze kunnen gebruiken?Het monteren van de orginele inbus-achtige-moeren vind ik makkelijker gaan en ik heb het gevoel dat de kans op het afbreken van de draad minder groot is. Maargoed, ik heb ook gewoon nieuwe draadeinden erin gezet, beetje kopervet en standaard RVS moeren erop gedraaid. Werkt prima.
Ben wel benieuwd wat er mis is met de Astra, blijft dit topic wel volgen !!:thumbup
10 augustus 2009 om 06:25 #17486252je hebt je olie retour verkeerd zitten!
en is veelste dun.
olie retour moet je altijd naar beneden hebben zodat het vrij terug kan lopen de pan in.
nu zit hij aan de zijkant dus de olie blijft in de turbo zitten met het gevolg dat hij de olie langs de keering perst!
maak ook de diameter minimaal 10mm inwendig dan kan hij ook geen druk opbouwen.suc6 gr eljan
10 augustus 2009 om 08:15 #17486253origineel gepost door mayhem
rare vraag, maar wat is t kenteken van deze auto?
heb een discussie met een maat, dit zou best zijn oude astra kunnen zijn namelijkking:Joop deze foto komt van AGC, volgens mij is het die oude van Geer hoor?
11 augustus 2009 om 14:26 #17486254Inderdaad, precies wat Eljan zegt, je toevoer zit al lager dan je retour. Deze setup gaat niet goed werken door de verkeerde plaatsing van de toevoer en afvoerleidingen.
Zet ze netjes in 1 lijn naar beneden gericht +/- 15 graden met de juiste diameter en je bent van het probleem af.
Vergeet niet dat aan de retourkant alleen de zwaartekracht er voor zorgt dat de olie uit de turbo loopt. Zodra hij hier een te kleine diameter heeft gaat hij druk op bouwen in de turbo en de boel langs de keringen persen.Bouten van de turboslakkehuizen iets los draaien en het middenstuk verdraaien, echter liever Turbo er vanaf, kleine markeringen maken en slakkehuizen helemaal loshalen en dan op de juiste plek terug zetten.
Zie ook op de site van Garret:
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_optimization.html
Oil Supply & DrainageKijk ook het deel met de waterleidingen goed na. Als je hem iets onder een hoek zet moet je aanvoer van koud water aan de lagere zijn! Warm water stijgt en je afvoerleiding dus aan de hogere aansluiting.
12 augustus 2009 om 08:29 #17486255wouw demmit hee echt lekker bezig :wub:wub king:
13 augustus 2009 om 16:06 #17486256Bedankt mensen voor het mee denken! Ik ga het maandag gelijk ff veranderen. Wat de dikte van de olie retour betreft, ik vond hem zelf ook aan de dunne kant maar dit is de diameter origineel van garrett dus ik neem aan dat hun wel de goede diameter verkopen als je wat besteld.
14 augustus 2009 om 20:26 #17486257hey mensen,
ik zal me hier ook maar is melden nooit geweten dat het hier over mijn astra ging hahaha.
ben blij dat we er nu uitzijn en dat ik volgende week me astra kan ophalen king:
mede dankzij jullie mede denken & een beetje hulp van andre botter.
ik zal hier binnekort ff een voledig topic aanmaken over dit project.
staat nu alleen op t astra gsi forum http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=2&t=12745
18 augustus 2009 om 19:52 #17486258heb je em al of niet, tis weer een paar daagjes stil geweest :P
18 augustus 2009 om 23:12 #17486259ik kijk altijd naar de turbo,welke diameter dat is en hou dan die maat aan.desnoods een flensje laten snijden en daar weer een kegeltje of schroef aansluiting op tiggen dan zit je altijd goed.maak het gelijk ook zo bij die c-kadett strax dan heb je daar nooit problemen mee.je kan b.v ook de olie toevoer voor de turbo bij de kop vandaan halen b.v onder je onstekingshuis daar is de oliedruk ook wat lager voor de ball-bearing turbo’s
wat voor management rij je mee?kms?vems?
hang er zoiezo een wideband aan.
gr eljanorigineel gepost door rallyastra
Bedankt mensen voor het mee denken! Ik ga het maandag gelijk ff veranderen. Wat de dikte van de olie retour betreft, ik vond hem zelf ook aan de dunne kant maar dit is de diameter origineel van garrett dus ik neem aan dat hun wel de goede diameter verkopen als je wat besteld.19 augustus 2009 om 16:21 #17486260origineel gepost door 16VCalibra
heb je em al of niet, tis weer een paar daagjes stil geweest :Pmorgen ophalen of vrijdag:D turbo lekt geen olie meer king:
blokje loopt als een zonnetje morgen voor de apk en dan de software even afstellen
EDIT:Niels heeft net de eerste proefrit gemaakt
Turbo joelt heerlijk, en de trekkracht was ook niet mis haha, en dat nog maar onder de 3000 RPM
To-do lijstje
-Uitlaat nog verder afbouwen
-Carrosserie delen opbouwen
-software afstellen
-Apk-keurenKan niet wachten….
22 augustus 2009 om 18:53 #1748626122 augustus 2009 om 19:26 #17486262ziet er netjes uit niels
ps: nog bedank voor de uitleg van de distrie riem het is me gelukt
22 augustus 2009 om 19:44 #17486263Zo, das een fraai stuk uitlaat systeem Niels !!
Ziet er echt goed uit.. :thumbup
Wagen loopt goed nu dus ??
mooi man. :agent22 augustus 2009 om 20:20 #17486264:wors mooi om te zien :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.