Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra F Turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2009 om 20:48 #1748621529 juli 2009 om 20:51 #17486216
ga is slapen joh nielss :jerry
neeh zonder gein egt een dik project man volg het al sinds het begin :thumbupgroetjes ram ;)
29 juli 2009 om 21:05 #17486217Ja ik ga nu naar huis, dag was wel weer lang genoeg vanaf 8 uur vanmorgen :vertag Ach van hard werken is nog nooit iemand dood gegaan sinds de 2e wereld oorlog :vertag
29 juli 2009 om 22:06 #17486218Die tank, is dat een benzine-catch-tank? En waarom zit dat er tussen? Of ben ik dan heel dom? :P
30 juli 2009 om 09:00 #17486219Ehmmm ik vroeg me eiglks ook af wat voor functie die tank heeftt ?? Uitleggg :jerry
30 juli 2009 om 10:34 #17486220yezz, plz uitleg :P
Zal wel dezelfde functie hebben als een oil-catch-tank :P alleen dan voor benzine (dúh)
:P
Groeten Eric30 juli 2009 om 16:54 #17486221Nee je kunt het vergelijken met een condensator van je audio, hij werk als een soort buffer zodat je nooit lucht in je leidingen krijgt en altijd genoeg brandstof hebt. Auto heeft ook 2 brandstofpompen, nu nog niet echt nodig maar in de toekomst gaat de auto waarschijnlijk nog meer vermogen krijgen dus dan is hij er vast op voorbereid :vertag
30 juli 2009 om 17:52 #17486222catch tank hoort volgens mij toch achter in/onder de auto te zitten en niet onder de motorkap?In geen enkele race/rally auto heb ik dit ooit onder de kap gezien. Geen prettig idee om bij een ongeluk een reservoir met een paar liter brandstof onder druk onder de motorkap te hebben zitten…
Normaal gesproken zit dat tankje dicht bij de normale brandstoftank en fungeert het als buffer. Vooral tijdens heftig bochtenwerk met een halflege tank kan het voorkomen dat de benzinepomp geen benzine kan aanzuigen, gewoon omdat de benzine door de krachten van de aanzuigbuis wordt weggedrukt(draai maar eens een glas met water snel in cirkels rond en zie het water helemaal naar de randen van het glas gaan). Als je nu een extra tankje plaatst met een inhoud van een liter of twee kun je daar de pomp uit voeden, met een normale pomp pomp je 120 liter per uur, dus 2 liter per minuut, dat moet genoeg zijn als buffer. Als je de retourleiding er ook op aansluit wordt de kans nog kleiner dat je lucht aan gaat zuigen.
30 juli 2009 om 19:07 #17486223zie ze zo vaak onder de kap zitten by trackday auto’s
31 juli 2009 om 08:57 #17486224Onder de kap kan het geen kwaad. Had de mijne daar ook zitten en in m’n kadettje komt ie weer daar te zitten.
31 juli 2009 om 10:56 #17486225origineel gepost door giuliettaevo
catch tank hoort volgens mij toch achter in/onder de auto te zitten en niet onder de motorkap?In geen enkele race/rally auto heb ik dit ooit onder de kap gezien. Geen prettig idee om bij een ongeluk een reservoir met een paar liter brandstof onder druk onder de motorkap te hebben zitten…Normaal gesproken zit dat tankje dicht bij de normale brandstoftank en fungeert het als buffer. Vooral tijdens heftig bochtenwerk met een halflege tank kan het voorkomen dat de benzinepomp geen benzine kan aanzuigen, gewoon omdat de benzine door de krachten van de aanzuigbuis wordt weggedrukt(draai maar eens een glas met water snel in cirkels rond en zie het water helemaal naar de randen van het glas gaan). Als je nu een extra tankje plaatst met een inhoud van een liter of twee kun je daar de pomp uit voeden, met een normale pomp pomp je 120 liter per uur, dus 2 liter per minuut, dat moet genoeg zijn als buffer. Als je de retourleiding er ook op aansluit wordt de kans nog kleiner dat je lucht aan gaat zuigen.
Ik vind een brandstoftank van 40 liter binnen in de auto ook niet echt een fijn idee :vertag Bovendien is dit een plek waar hij echt niet snel geraakt zou worden.
31 juli 2009 om 12:43 #17486226EY Rally,
Heb een vraagje, wat is de afmeting van het flexibele deel wat je gaat gebruiken in het uitlaatsysteem?
Ik heb namelijk een 4/1 spruitstuk gekocht, maar hier zit geen compensator gedeelte op.
Nu zal ik dus een flexibel deel er tussen moeten plaatsen, maar vroeg me af hoe lang die min/max moet zijn, of kan ik gewoon een flex-deel van 10/15cm er tussen plaatsen? :hmmzTevens succes met je zoveelste top-project :) Ziet er allemaal goed uit… :wub
Groeten Eric
31 juli 2009 om 14:45 #17486227Kun je kiezen, 150/200/250 of 300 mm lang
31 juli 2009 om 15:48 #17486228origineel gepost door rallyastra
Kun je kiezen, 150/200/250 of 300 mm langDus lengte maakt op zich niet uit, wil het flex-deel zo kort mogelijk :P
Had al een U2U van Geert gehad met een link voor 60doorsnee/10cm lang, gelijk besteld.
Groeten Eric
31 juli 2009 om 19:09 #17486229Nou vandaag heeft de motor al rond gedraaid, start nog niet maar moet de ECU ook nog aansluiten :angel
Heb vandaag de inlaat gevlakt
Gister de uitlaat al
Turboleidingen aangesloten
Intercooler + slangen weer gemonteerd.
Ruitensproeier tank in spe
Morgen nog ff lambdasonde in de uitlaat plaatsen
Resultaat van vandaag en voorgaande weken :vertag
31 juli 2009 om 19:13 #17486230Mooi wark Niels..
:kewlpicsking:31 juli 2009 om 19:26 #17486231Écht netjes gozer….
Ziet er allemaal super uit :)
1 augustus 2009 om 04:32 #17486232Indrukwekkend!
Groeten Jeff
1 augustus 2009 om 08:56 #17486233ECht n mooi projectje :wub
Hoeveel PKtjes gaan hier uit komen denk je?
greetzzz…
1 augustus 2009 om 10:20 #17486234Erg fraai idd.
Van de week nog even in het echt mogen bewonderen deze auto en de bult werk dat er aan verricht is.Imposante machine zo’n C20LET met een kanon van een lader erop :o
Je moet verdorrie zowat raket geleerde zijn lijkt wel met al die slangetjes, leidingen, buizen. pfff.
Goed bezig Niels. :thumbup
grt.
1 augustus 2009 om 12:12 #17486235:wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub
1 augustus 2009 om 21:43 #17486236Niels wat gaat er voor motormanagment op??
En waar had jeje lambda sonde geplanned??
Verder weet je al hoe ik hier over denk…………!!!2 augustus 2009 om 13:30 #17486237mooi echt super topic om te volgen
:wors:wors:wors2 augustus 2009 om 21:33 #17486238inderdaad. Blijf er steeds vol verwachting naar kijken. Ben nu een dikke week op vakantie gweest maar het is toch best op geschoten zo.
Knap werk niels.groeten Twan
5 augustus 2009 om 16:08 #17486239hoezo wordt de inlaat buis eigenlijk van aluminium gemaakt?
heeft dit voordelen ten opzichte van bv RVS? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.