Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra F Turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2009 om 11:17 #17486190
:thumbup
22 juli 2009 om 15:16 #17486191@ Jeroen
Dit zijn beugeltjes van een Corsa B, maar dan moet je wel een airco radiateur hebben die je enigzins moet verbouwen. De oude V6 ombouwen hadden allemaal nog een stuk uit de slotplaat. Maar dit is een veel betere oplossing, je Sachs koppeling is trouwens besteld !
Vandaag meeste onderdelen binnen gekregen gelukkig, miste nog een paar dingen maar die heb ik hier morgen.
Slangen + buizen + klemmen
Stuk van de inlaat af gezaagd zodat hij nu mooi op de 63mm buizen past
Flens van de turbo is vandaag ook binnen gekomen, en gelijk slangen laten persen voor de waterkoeling.
Downpipe
22 juli 2009 om 15:19 #17486192moooooooooiiiii, blijft geil om tezien
22 juli 2009 om 16:02 #17486193blijft toch allemaal puik werkking:king: echt mooi
ik ga maar es centjes sparen
heb je weer een c30se in manta project:jerry
22 juli 2009 om 16:59 #17486194mooi zo’n einddemper van thyssen, daar rij ik voor:angel
23 juli 2009 om 10:04 #17486195dikke spullen!!! ziet er allemaal echt netjes uit!
Gr Lau!:thumbup
23 juli 2009 om 20:30 #17486196Vandaag de koppakking van een V6je vervangen dus helaas niet de hele dag de tij voor de astra gehad. Maar desondanks toch een update..
Stuurbekrachtigingspomp schoongemaakt, gestraald en gespoten. Gelijk nieuwe rubbers er in gezet,
Reduceer 90 graden bocht besteld van 51 naar 63mm
Paar fatsoenlijke klemmen er omheen
Ruitensproier reservoir paste niet meer, dus ff een reservoir voor de koplampsproeiers besteld
23 juli 2009 om 20:37 #17486197kan niet anders zeggen dan dat je GRUWLIJK goed bezig bent!!!!:wors:wors:wors:wors:wors:wors
keep up the good work:thumbup
23 juli 2009 om 21:19 #17486198nice work :)
das een nexia rezevoir of niet?
23 juli 2009 om 23:21 #17486199Ziet er weer goed uit Niels.. Mooi alles gecoat. Netjes.
Leuk ook dat je ‘t topic bijhoud en update enzo. Laat zien dat er al met al best ‘n hoop werk in zit. Eer het er allemaal netjes en ‘shinny’ uitziet ! Kan me idd voorstellen dat dat wel super plezierig werkt zo ipv tot aan de ellebogen in het vet bijv.Bedankt trouwens, hoor wel wanneer de koppeling er is !
Super.origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
nice work :)das een nexia rezevoir of niet?
Voor koplampsproeiers Astra F. Staat boven betreffende foto.
24 juli 2009 om 07:34 #17486200origineel gepost door gts power
kan niet anders zeggen dan dat je GRUWLIJK goed bezig bent!!!!:wors:wors:wors:wors:wors:worskeep up the good work:thumbup
Dankje :thumbup Ik vind dat als je bedrijf zijnde motor ombouwen doen en een klant betaald 10/15k voor een ombouw dat ze ook niet anders mogen verwachten. Ben de laatste jaren aardig in prijs omhoog gegaan maar dat kun je ook zeker zien aan de afwerking.
Er zijn genoeg bedrijven en mensen die ombouwen, maar meestal stoppen ze er naar een paar jaar weer mee omdat de klanten niet tevreden zijn over de afwerking of technische staat van de auto. Kwaliteit kost geld, en ik ga alleen voor kwaliteit:vertag Klinkt misschien cru, maar als mensen een ombouw niet kunnen betalen bij mij doe ik hem liever niet, in het begin heb ik wel eens compromissen gesloten maar aan het einde van het verhaal ging het toch niet helemaal goed dus dan kon ik als service het weer uit zijn eigen zak gaan betalen om de auto weer goed te krijgen en dat doe ik niet meer.
Er gaat zoveel tijd in zon ombouw zitten, ja natuurlijk kun je in een week een turbo motor inbouwen en aan het draaien krijgen. Maar ik maak alles op maat zodat het gewoon perfect past en voor je het weer ben je een dag bezig met 3 beugeltjes maken en 2 slangen. Denk dat ik deze auto nu al wel 50/60 uur in zit minimaal.
24 juli 2009 om 09:00 #17486201origineel gepost door rallyastra
origineel gepost door gts power
kan niet anders zeggen dan dat je GRUWLIJK goed bezig bent!!!!:wors:wors:wors:wors:wors:worskeep up the good work:thumbup
Dankje :thumbup Ik vind dat als je bedrijf zijnde motor ombouwen doen en een klant betaald 10/15k voor een ombouw dat ze ook niet anders mogen verwachten. Ben de laatste jaren aardig in prijs omhoog gegaan maar dat kun je ook zeker zien aan de afwerking.
Er zijn genoeg bedrijven en mensen die ombouwen, maar meestal stoppen ze er naar een paar jaar weer mee omdat de klanten niet tevreden zijn over de afwerking of technische staat van de auto. Kwaliteit kost geld, en ik ga alleen voor kwaliteit:vertag Klinkt misschien cru, maar als mensen een ombouw niet kunnen betalen bij mij doe ik hem liever niet, in het begin heb ik wel eens compromissen gesloten maar aan het einde van het verhaal ging het toch niet helemaal goed dus dan kon ik als service het weer uit zijn eigen zak gaan betalen om de auto weer goed te krijgen en dat doe ik niet meer.
Er gaat zoveel tijd in zon ombouw zitten, ja natuurlijk kun je in een week een turbo motor inbouwen en aan het draaien krijgen. Maar ik maak alles op maat zodat het gewoon perfect past en voor je het weer ben je een dag bezig met 3 beugeltjes maken en 2 slangen. Denk dat ik deze auto nu al wel 50/60 uur in zit minimaal.
zo hoort het idd ook:thumbup
als je het niet kan betalen kun je er beter niet aan beginnen:thumbup24 juli 2009 om 09:38 #17486202Quote:origineel gepost door rallyastra
Spruitstuk komt zo van Mtech :argue Heb het idee dat Mpech beetje erg veel rommel verkoop de laatste tijd. De dikke inlaatbuis voor let is de flens zo krom van dus ik moet eerst weer dat ding ergens laten vlakken omdat hij anders tussen de pakking turbo druk verliest..Uhh, Niels , daar was ik al achter toen ik een van de eerste bij EDS vandaan haalde , want DAAR komt ie vandaan…!!!
Glasplaatje met schuurpasta deed wonderen!!:jerryVerder kan ik alleen maar mijn oneindig respect uitspreken,
je visie klopt: kwaliteit laat zich betalen!24 juli 2009 om 13:26 #17486203Ja als ik iets door verkoop dat zorg ik dat het goed is en anders verkoop ik het niet, ga niet mijn naam stuk maken omdat een ander rommel heeft. Maar ik span hem wel in op de cilinderkopvlak bank :D dan krijg ik hem wel recht ghehe
24 juli 2009 om 15:31 #17486204En o.a. voor de beweging in de motor anders zou alles afscheuren als alles vast hing.
Vandaag eerste stuk van de downpipe gemaakt, had eerst een 90 graden naar beneden willen doen maar dan kwam hij aardig laag te hangen aan de voorkant. Heb nu een 60 graden bij besteld zodat ik schuin naar beneden kan, maar dat zien jullie nog wel :jerry
Beetje metaal mishandelen :angel
Remmen ook maar ff gemonteerd,
Nieuw rem reservoir kwam ook binnen,
Carterventilatie filtertje
Toen kwamen we bij het volgende probleem, door de dikke inlaatbuis past de ontsteking niet fijn meer en ik heb er een hekel aan als dingen in de verdrukking zitten of gaan rammelen en ratelen. Heb ook niet echt veel mogelijkheid de inlaatbuis naar beneden te laten lopen door de extra koelslangen van de turbo, dan het ontstekingshuis maar 90 graden verzetten. Moet nog even kijken of ik het ontstekingshuis aanpas op de nokkenas om het weer werken te krijgen.
24 juli 2009 om 18:03 #17486205Nou ik vind het wel genoeg voor vandaag, ga naar huis ben echt moe, maar tis ook al de hele week 11/12 uur..
Nog paar dingen gedaan net,
Ontstekings probleem opgelost, de sleper 90 graden verzet.
Moest ook nog een slang vanaf de turbo naar het filter komen, deze wordt wel van aluminium maar ik moet eerst iemand zien te vinden die goed dunne alu buizen kan lassen..
24 juli 2009 om 18:49 #17486206Eyy,
Ziet er goed uit allemaal :) echt te gek..
Blijf dit zeker volgen.
Groeten Eric
25 juli 2009 om 15:32 #17486207hoe heb je die ontsteking dan vast gezet ?
sleper alleen draaien heeft niet zo n zin volgens mij of ik zie het verkeerd?
26 juli 2009 om 13:19 #17486208lekker bezig niels wordt een bommetje op wielen denk
ik blijf je project volgen26 juli 2009 om 23:01 #17486209origineel gepost door jblfreak
hoe heb je die ontsteking dan vast gezet ?sleper alleen draaien heeft niet zo n zin volgens mij of ik zie het verkeerd?
Nee je moet alles 90 graden draaien, ook de bougiekabels 1 door draaien anders klopt die nog niet. ontstekig komt gewoon met een klembeugel vast te zitten.
27 juli 2009 om 23:21 #17486210respect niels:kewlpics:kewlpics:kewlpics
28 juli 2009 om 18:25 #17486211Vandaag nieuwe olieleidingen gemaakt voor de turbo dus dat is ook af, en vanavod verder gegaan met de downpipe. Zit nu alleen nog te wachten op een flexibel deel en de kat.
Nog te doen
– Beugels ontsteking
– Inlaatbuis lassen ( aluminium)
– Uitlaat afmaken
– Remmen achter monteren ( wacht nog steeds op het goede revisie setje.. )
– Stekkers solderen remslijt indicator
– Ruitensproeier tankje
– Oliecatch tankje
– Vacuumleidingen
– Vloeistoffen afvullen
– Benzine vervangen ( staat al een aantal maanden in de tank )
– Starten28 juli 2009 om 18:31 #17486212Dat gaat lekker :)
Mooi om te zien dat alles er nieuw en schoon op komt, zo hoop ik mijn A1 dragrace/circuithok ook op te kunnen bouwen :)
28 juli 2009 om 20:07 #17486213blijft leuk die 16vtjes om te zien
en dan ook nog een turbo erop bouwen wat je heel netjes doet! super!!!
29 juli 2009 om 06:33 #17486214ik zit net je project te bekeijken wat een grulijk lekker topic is dit :D:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.