Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra F Turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2011 om 11:39 #17243178
Vandaag weer een nieuw project binnen gekregen, Astra F waar weer een turbo in moet. Turbo motor zal compleet gereviseerd worden met een nieuwe turbo, gesmeede zuigers en H profiel drijfstangen. Motor word volgende week nog langs gebracht.
11 november 2011 om 11:43 #17941105gaaf project niels
11 november 2011 om 11:47 #17941106:thumbup :thumbup
11 november 2011 om 16:58 #17941107aha deze zag ik dus vanmorgen op een autotransporter ergens bij uden op de a50 :P die velgen :)
11 november 2011 om 20:32 #17941108Ook bekend in Belgen land :thumbup
14 november 2011 om 21:31 #17941109Ja zekers ! DHZ international haha
15 november 2011 om 08:13 #17941110Ferm project.
Blijft deze op belgisch kenteken rijden?
Want officieel krijg je de motor niet op kenteken hier.Groeten
16 november 2011 om 17:10 #17941111wie ziet t verscil tussen een let en een xe?
ok, de 1 heeft een turbo, de ander niet
dan pas je toch gewoon de motorcode aan…dan word het dus een xe waar een turbo aan hangt :)
16 november 2011 om 19:20 #17941112wat dus niet goed komt in belgië
16 november 2011 om 21:52 #17941113Maar ff weer on topic, keuring is de keus van de klant. Ik heb wel verhalen gehoord dat er iets dergelijks in belgie gekeurd is. Ik wil er nog mee bezig, zodat ik ook meer werk bij onze aardige zuiderburen kan gaan doen.
Foto’s ga ik morgen ff plaatsen, stand tot nu toe
– LET gedemonteerd
– Zuigers binnen
– H profiel drijfstangen binnen
– C20XE gedemonteerd
– Motor ruim gereinigd
– Kop gereviseerd
– Alle onderdelen besteldSchiet al met al mooi op.
17 november 2011 om 08:46 #17941114Motorruim redelijk schoon gekregen
Nieuwe zuigers van Wiseco,
H-profiel drijfstangen
C20LET gedemonteerd
Kop alweer terug van revisie,
Nieuwe hoesjes om de assen
17 november 2011 om 08:50 #17941115Ziet er goed uit hoor! Waarmee heb je die motorruimte zo schoon gekregen?
En H-profiel drijfstangen, die zijn sterker dan normale drijfstangen? En hebben ze nog meer voordelen?17 november 2011 om 10:02 #17941116Motorreiniger en remreiniger
17 november 2011 om 17:46 #17941117Tof Belgisch project .
Alleen schieten ze je door het hoofd op de Belgische keuring met een c20let in een astra f :D :D :D18 november 2011 om 08:52 #17941118FF de belgische keuring aanklagen bij het europeese hof voor de rechten van de mens, het is ons recht om een snelle motor te hebben! :jerry Maar ze zijn sowieso niet goed wijs bij de keuring in belgië, ik hoorde een argument voor het niet mogen hebben van grotere remmen “De auto achter u kan niet zien dat u harder kan remmen dan normaal” Alsof je überhaupt kunt zien hoe hard een auto kan remmen :sleeping
18 november 2011 om 08:56 #17941119Serieus, mag je niet eens grotere remmen monteren?
Volgens mij ziet de gemiddelde keurmeester niet eens of er gewone remmen zitten of OPC-remmen of iets dergelijks…18 november 2011 om 09:35 #17941120Mag helaas niks veranderd worden aan remmen of iets dergelijks.
De auto moet mechanisch blijven zoals hij gehomologeerd is voor in België.18 november 2011 om 09:50 #17941121Ik wilde vroeger altijd naar België verhuizen omdat de auto’s daar een stuk goedkoper zijn, maar toch maar blij dat ik dat niet gedaan heb, dan had ik voor iedere keuring de auto kunnen ombouwen.
18 november 2011 om 15:53 #17941122Dus als ik daar aangehouden wordt kan ik een probleem hebben :jerry
@rallyastra wrote:
FF de belgische keuring aanklagen bij het europeese hof voor de rechten van de mens, het is ons recht om een snelle motor te hebben! :jerry Maar ze zijn sowieso niet goed wijs bij de keuring in belgië, ik hoorde een argument voor het niet mogen hebben van grotere remmen “De auto achter u kan niet zien dat u harder kan remmen dan normaal” Alsof je überhaupt kunt zien hoe hard een auto kan remmen :sleeping
18 november 2011 om 17:29 #17941123@16VCalibra wrote:
Dus als ik daar aangehouden wordt kan ik een probleem hebben :jerry
@rallyastra wrote:
FF de belgische keuring aanklagen bij het europeese hof voor de rechten van de mens, het is ons recht om een snelle motor te hebben! :jerry Maar ze zijn sowieso niet goed wijs bij de keuring in belgië, ik hoorde een argument voor het niet mogen hebben van grotere remmen “De auto achter u kan niet zien dat u harder kan remmen dan normaal” Alsof je überhaupt kunt zien hoe hard een auto kan remmen :sleeping
als je een nederlands kenteken hebt, is er niets aan de hand als jij de Belgische grens passeert. ;)
de regels die de belgische keuring opzet, zijn alleen van toepassing op de auto’s die een Belgische kenteken hebben. ;)18 november 2011 om 18:39 #17941124Toch heb ik wel verhalen gehoord dat er projecten zijn goedgekeurd, of hebben deze dan een rally verzekering/keuring?
18 november 2011 om 21:20 #17941125Als ze het niet zien, is het goed gekeurd.
Heb zo ook 2 jaar met een astra F turbo rondgereden.
En nu wil ik op termijn de turbo in de Kadett leggen.
Kon ik de turbo maar op een officiele manier op kenteken krijgen in België.Groeten
19 november 2011 om 10:42 #17941104@RISL wrote:
Serieus, mag je niet eens grotere remmen monteren?
Volgens mij ziet de gemiddelde keurmeester niet eens of er gewone remmen zitten of OPC-remmen of iets dergelijks…In belgie hebben ze alles op papier staan voor wat betrefd de uitvoering van een auto. Binnen de type goedkeuring mag je zaken zoals remmen velgmaat verranderen zonder dat ze iets kunnen zeggen mits dat type daarmee fabrieks af is geleverd.
Tunen mag mits het door een garage is uitgevoerd en men een attest daarvoor afgeeft.
Gr jack
19 november 2011 om 17:12 #17941126Niels heeft toch een garage of heb ik dat mis? En wat moet ik daarbij voor stellen en attest?
19 november 2011 om 22:50 #17941127En als je een auto koopt in NL of Dld die al omgebouwd is? Dus een kadett met een c20let op kenteken bv? Wat zeggen ze dan met invoeren?
De auto komt uit een europees land en een kenteken zou dan niet geweigerd mogen worden lijkt mij. :???:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.