Astra F trilt boven de 80km/u

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F trilt boven de 80km/u

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242576
    atratje86
      Lid sinds:
      2 July 2011

      beste mede forumers,
      sinds een korte tijd trilt mijn astra als ik boven de 80km/u ga rijden,
      rijd ik over de 100km/u dan lijkt het minder tot weg te zijn.

      Het stuur begint te trillen en het lijkt erop dat de rest van de auto ook trilt (zit zelf nooit achter in me eigen autotje) maar een bekende die mee reed voelde dit ook achterin.

      Het gaat om een 1.6 tailgate uit 96 en vermoed zelf enige slijtage, maar hoop natuurlijk op een kleinigheidje ;).

      heeft iemand misschien enig idee wat dit zou kunnen zijn?

      De auto gaat binnenkort wel naar de garage, maar zou toch graag een beetje voor geinformeerd daar willen komen.
      heb namelijk begrepen dat trillen door meerdere mankementen kan worden veroorzaakt.
      maar wat zijn bij het type astra dat ik rijd nou de meest voorkomende reden dat de auto begint te trillen?

      #17931579
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Als het stuur trilt bij wat hogere snelheden, denk ik dat je een loodje bent kwijt geraakt. Even je voorwielen opnieuw laten balanceren.
        Als de onbalans groot genoeg is, voel je het trillen niet alleen in je stuur, maar ook in de rest van de auto.

        #17931580
        xanquezer
          Lid sinds:
          21 April 2011

          openieuw balanceren voor 15 euro bij een nabij gelegen banden centrum!
          weg probleem :P

          :wtf

          #17931581
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            een opgeslagen of een plak loodje ben je zomaar kwijt en inderdaad de 80km is dan een heel kritiek moment ,zal dan weer wat minder worden en ??bij 120 weer aanwezig zijn .

            lekker ff laten balanceren of als je achterbanden beter zijn meteen ff wisselen de beste op de aangedreven wielen .

            en totaal kosten 2 x ballanceren ingeveer 15 €

            als de wilen er af zijn kan je ff voelen hoe de stuurkogels en de fusee kogels zijn zit daar wat slijtage op en de wielen zijn niet goed gebalanceert dat verhoogt wel de trilling ,,maar ik denk dat dit nu al vergezocht is .

            waar kom je weg zodat een van ons je mischien een beetje kunnen adviceren of helpen ??????

            Bert

            #17931582
            lambo452
              Lid sinds:
              7 May 2008

              als je stuur trilt dan moeten je voorwielen gebalanceert worden,
              trilt de rest van de auto ook dan moeten ook even je achterwielen gebalanceert worden.

              kost niet veel maar is wel behoud van je lagers E.D.

              succes ermee!!

              #17931583
              atratje86
                Lid sinds:
                2 July 2011

                @Famempeters wrote:

                een opgeslagen of een plak loodje ben je zomaar kwijt en inderdaad de 80km is dan een heel kritiek moment ,zal dan weer wat minder worden en ??bij 120 weer aanwezig zijn .

                lekker ff laten balanceren of als je achterbanden beter zijn meteen ff wisselen de beste op de aangedreven wielen .

                en totaal kosten 2 x ballanceren ingeveer 15 €

                als de wilen er af zijn kan je ff voelen hoe de stuurkogels en de fusee kogels zijn zit daar wat slijtage op en de wielen zijn niet goed gebalanceert dat verhoogt wel de trilling ,,maar ik denk dat dit nu al vergezocht is .

                waar kom je weg zodat een van ons je mischien een beetje kunnen adviceren of helpen ??????

                Bert

                hoi bedankt voor jou duidelijke uitleg over wat er mogelijk aan de hand is.
                ik zal dit bij de garage door geven en het balanceren kost te kop niet als de lagers daardoor verslijten kost dit meer ben ik bang.

                ik kom zelf uit zutphen dus als iemand nog een tip heeft waar ik dit het beste kan laten doen ben ik tevreden ;)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.