Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F te koud
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2010 om 18:58 #17229605
Goedendag mensen.
Ik heb het volgende probleem met mijn astra F met een X18XE.
Mijn temperatuur meter komt niet over het eerste streepje.
weet niet wat de verhouding is maar vermoed nog onder de 80graden.eerste streepje: ? vermoed 80 graden
tweede streepje: 90 graden
3e steepje: ? vermoed 100 graden
4e streepje: 110 graden.heb nog stationaar laten draaien en gaat niet omhoog
snelweg 120 in zijn 4 gaat niet omhoogwat zijn de stappen die ik nu kan volgen om het probleem te vinden.
waterpomp is 3 maand terug vervangen met mijn distrubutie.
koelvloeistof is op niveau
interieur wordt wel warm (circulatie goed?)hoeveel temperatuur sensors heeft een x18xe en waar zitten ze
waar zit de thermostaat bij dit blok12 december 2010 om 19:26 #17775512thermostaat defect, deze zit voor op het blok naast het uitlaatspruitstuk
12 december 2010 om 20:50 #17775513Maar als thermosstaat kapot is zou die stationair normaal wel warm worden lijkt me. Wat nu niet zo is.
12 december 2010 om 21:51 #17775514zou de koelvin mischien draaien die voor de radiateur zit ?
Hoor je een soort brom onder de motorkap ?Rik
13 december 2010 om 11:59 #17775515met deze buitentemperaturen wil ie bij mij ook niet echt warm worden, dat is normaal in de winter, alleen moet ie wel omhoog komen als ie LANG stationair draait
na een rit van 35 km is de mijne ook niet op bedrijfs temperatuur
13 december 2010 om 13:54 #17775516twee kameraden van mij rijden astra f wagon en een vectra a beide met een 1600 8v motor, bij hun blijft de temp meter ook heeeeel lang beneden staan. verder werkt alles goed.
bij mijn 1800 8v doet de temp meter het gewoon ”normaal” en staat rond 80/85 graden.
misschien een andere termostaat
je kan je auto is in een parkeergarage laten draaien, daar waar het wat warmer is dan kun je kijken of de meter op loopt.
13 december 2010 om 17:11 #17775517nee fan draait niet.
zal zodra ik de auto weer hier heb, mijn vriendin heeft hem nu mee wel even een kwartier stationair laten draaien.
had alleen verwacht dat die met 40km op de snelweg rijden wel warm zou worden.
misschien hoort het er ook wel bij, maar is mij nooit opgevallen.mijn vriendin rijd er het meest mee en ik alleen in de vakantie.
heb een werkbus waar ik door de weeks mee rij.21 december 2010 om 10:04 #17775518zo thermostaat vervanen en valt niet meer terug.
blijft nog steeds op 80 graden staan, maar is het motermanagement zegt wel 90 graden.
temperatuur sensor geeft dus niet de goede waarde.
klopt het dat die bij de waterpomp zit van een x18xe21 december 2010 om 11:43 #17775519wat voor dashboard heb jij?
ik had ook het probleem dat mijn auto onder de 90 graden bleef.
en wat nou bij mij het probleem was, is dat de vorige eigenaar er witte teller platen in heeft gezet.
alleen je heb er 2 types in : eentje waar 90 graden op 2de streepje staat precies in het midden en eentje die bij eerste streepje 90 heeft staan.
daar door leek het dus bij mij of hij tekoud was , maar achteraf gewoon verkeerde platen erin21 december 2010 om 12:43 #17775520is het probleem niet.
heeft het altijd goed gedaan.
heb er zelf andere platen in gedaan.
kan nog wel de teller gaan verzetten. heb een opcom voor de goede temperatuur stand21 december 2010 om 15:03 #1777552190 graden is hetr middelste streepje op de meter, ten alle tijden.
Of je nu een Astra-F Vectra-A of Calibra teller hebt, maakt nisk uit.
Enige verschil is dat bij de ene 80 en 100 (nieuw type) word aangegeven en bij de andere 90 en 110 (oud type).
En alle benzine motoren moeten gewoon warm worden, ook met deze buitentemperaturen.
dat die 1.6 8 kleppers niet warm worden komt omdat die thermosstaten VAAK kapot zijn, en deze niet worden meevervangen (preventief) vij distirwissel).
Ook de 1.8 16V dient gewoon warm te worden.
en met deze buitentemperaturen, is de kans groot dat de motor zowiezo niet warm word als de thermosstaat kapot is.
Mijn Combo word iets warmer 85 graden (begint de thermosstaat al iets te openen (92graden thermosstaat)).
en daar blijft ie, of ik nu stilsta of rijdt maakt echt NIKS uit.
Willem
21 december 2010 om 16:32 #17775522hier zit toch een duidelijk verschil in met de plaats waar de 90 graden staat
maar goed als hij het altij wel goed heeft gedaan is dat het niet
21 december 2010 om 16:55 #17775523die laatste klopt dan niet inderdaad
dat moge duidelijk zijn, mooie duidelijke uitleg
volgens origineel:
blauw is vanaf een graad of 60 tot 70
halverwege blauw en 90 is de 80 graden
tussen 90 en 100 zit natuurlijk 95graden
als ie het rood in gaat lopen is 110graden/
Willem
21 december 2010 om 18:04 #17775524[rquote=1821078&tid=138577&author=testdrive]
hier zit toch een duidelijk verschil in met de plaats waar de 90 graden staat
maar goed als hij het altij wel goed heeft gedaan is dat het niet[/rquote]
Dat wist ik niet dat er 2 verschillende schaalverdelingen bestaan mbt de temperatuur.
Wel een hoge km-stand bij het ene dashbord. Rijd die auto nog ?? (off topic)
Groet, Rik
21 december 2010 om 18:13 #17775525Het oude type heeft inderdaad dezelfde schaal verdeling als de witte platen op de foto..
Gekke is dat de waarden van de sensoren en de meters zelf niet zijn veranderd.
Willem
21 december 2010 om 22:10 #17775526het is omdat hij zei dat de ecu wel aangaf dat hij 90 graden was.
had precies hetzelfde die gaf bij mij ook 90 graden aan.
ben zelf monteur dus zit regelmatig in verschillende astra’s, en toen viel het me ineens op dat die schaal verdeling anders was.
@kadastra-EF heb geen idee of die auto nog rijd, ik heb de plaatjes van google afgeplukt.21 december 2010 om 22:50 #17775527De verdeling van brandstof inhoud is ook anders weergegeven.
Of komt dat omdat die witte platen geen origineel Opel is ?21 december 2010 om 22:51 #17775528Klopt jeroen, is universeel gemaakt voor zowel Astra als Vectra Calibra
willem
21 december 2010 om 23:04 #17775529ah, dus toch.
Ja idd Astra F, Vectra A en Calibra zijn ‘t zelfde.21 december 2010 om 23:10 #17775530op de tankmeter na uiteraar.
De Astra heeft een 50 (52) liter tank.
De Calibra en Vectra-A hebben een 60 liter tank.Willem
21 december 2010 om 23:16 #17775531ja, dat klopt, maar daar heb je bij ‘t oude type (of imitatie) geen last van toch.. :)
0 – 1/2 – 1/121 december 2010 om 23:20 #17775532Astra teller vermeld altijd:
leeg = rood vlak zonder getallen
midden = 25 liter
Vol = 50 literVectra-A / Calibra zegt:
leeg = roodvlak zonder getallen
midden = 30
vol = 60 liter0 > 1/2 > 1 word origineel niet gebruikt bij deze tellers
Willem
22 december 2010 om 10:29 #17775533oja idd is natuurlijk aftermarket, vandaar.
Sommige Astra’s hebben ook als bij Vectra A en Calibra. 30-60
Toch tank ik nooit meer dan 52 liter :P Deuk in de tank denk ik…22 december 2010 om 19:58 #17775534zover ik weet zijn vectra a en calibra 60 liter en astra 50 liter, tenminste ik heb ook al een paar astra’s gehad, temparatuur is bij mijn vectra ook niet goed, komt amper van het stokje , gelukkig is die van mij wel makkelijk te vervangen, alleen op dit moment even te lui om het te vervangen, dus een hoger benzine verbruik
23 december 2010 om 10:42 #17775535-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic
@ Jerremy: Tip: hoe kan je meer als 52 liter tanken in een 52liter tank:
– Rijdt m leeg tot ie niet meer wil rijden. (liefts vlakke weg)
– duw m naar de pomp
– ga op je gemakt tanken
– tank m zo vol dat de benzine tot aan de tenakdop staat.
– Kijk op de meter van de benzine pomp
– best aardige kans dat het je lukt om meer dan 52liter in de Astra te krijgen.-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic-offtopic
@ Andreas berger:
– Jerremy loopt te grappen over zijn meter, hij rijdt met de Astra met een V6 motor, om daarvan de snelheidsmeter en toerenteller goed te laten werken heeft ie een teller erin van een Vectra-A V6
dus op zijn tankmeter staat dan ook rood vlak > 30 > 60 ltr
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.