Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra F station rammel onder de auto (achteras)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2010 om 22:57 #17218055
ik lees dat de astra f station (97) wel bekend staat om rammel geluiden die onder de auto vandaan komen. het lijkt of het de achteras is (heb ff in de achterbak gezeten tijdens een ritje)
auto is tweedehands en de vorige eigenaar heeft de lucht toevoer naar de schokbrekers weg geknipt? ik denk dat het niet meer de originele schokdempers zijn. zullen het de schokbrekers zijn of zijn er bepaalde rubbers die droog of kapot gaan!
kortom:
hebben jullie een idee wat er rammelt :mad:gr Norwin
1 maart 2010 om 10:36 #17622636Wat bedoel je met lucht toevoer naar schokbrekkers ?????
als er een rubber stuk is of verdroogd gaat hij kraken knarsen erger rubber weg of bijna weg bonken rammelen .
ik denk dat je dat eerst moet horen ook mijne kraakt en knarst maar dat hoort bij de auto is straks bij beter weer weer over of een heel stuk minder.
is het niet het hitte schild boven de uitlaat pot / iritante rammel,, om de schroefjes weggerot vast zetten met parker of grote ring ??????
kruip er onder en geef is tegen wat dingen een mep of beweeg/schud de uitlaat is kan ook tussen schot van een uitlaatpot zijn wat rammeld of uitlaat ophang rubber weg en rammeld de boel ergens tegen aan .
bert
1 maart 2010 om 11:02 #17622637Rammel kan inderdaad uitlaat of hitteschild zijn. Zeker de moeite waard om even te kijken.
Wat de eigenaar vermoedelijk heeft gedaan is dit…
Achter zitten balgen bij je schokbrekers.
In je kofferruimte zit een ventiel om die balgen op te pompen.
Hiermee kan je je auto een stukje krikken bij grote belading.
Deze balgen gaan nog wel eens lek, heb ik mijn mijn assie ook.
De eigenaar heeft hier vermoedelijk iets mee gedaan.
Misschien zijn de balgen bij jou er onder vandaan, en heb je “gewone” schokbrekers er voor in de plek.
Misschien heeft ie iets met de toevoer naar die balgen gedaan, of gewoon de balgen zelf simpelweg weggehaald.
Hopelijk heeft hij er niet te veel aan lopen prutsen ;)
Het is de moeite waard om ff te checken1 maart 2010 om 11:20 #17622638kijk ook maar eens of één van je achterveren niet doorgebroken is, die dingen rammelen dan ook zeer erg
1 maart 2010 om 11:39 #17622639nivo regeling (oppomp schokbrekers) worden bij vervanging vaak vervangen door gewone schokbrekers.
kijk inderdaad eens naar de uitlaat, hitteschilden, staat van schokbrekers en veren.
Willem
1 maart 2010 om 15:15 #17622640uitlaat die op de achteras slaat. als het ophangrubber uitgelubberd is komt hij er al tegenaan.
2 maart 2010 om 14:21 #17622641thx,
Het ventiel zit nog wel in de kofferbak, maar onder de auto zijn de twee zwarte slangetjes na 10 cm afgeknipt.
Het chassis rust met twee veren op de achteras en daarnaast zit er L/R een zwarte schokbreker (zonder veren e.d.).
Ik heb geen idee hoe vroeger zo’n lucht systeem zat of werkte (zaten die balgen ipv de veren of binnenin de veren)Maar de rammel… hetteschild dat is een goeie, niet aan gedacht.
helaas heb ik geen garaga en moet ik op straat onder de auto… ik kan pas zaterdag (met daglicht) weer kijken, naar de genoemde zaken :vertag
als een veer gebroken is, neem ik aan dat hij echt duidlijk door midden is (of kunnen dat scheurtjes zijn!
wordt vervolgd
2 maart 2010 om 18:56 #17622642dus ze hebben het mooie oppomp systeem er uit gesloopt en de slangetjes afgeknipt,,ja een paar simpele schokkers zijn een stuk goed koper dan die oppomp schokkers . is wel zonde is een goed systeem zeker met wat lading of een kar of caravan ..
ja nu ff verder zoeken naar het geluid
veer is meestal aan de onderzijde of boven zijde de wat dunnere windingen stukje er af echt midden door heb ik eigenlijk (dik 30jaar)niet meegemaakt maar alles kan tegen woordig hoor.en een veer breekt echt af scheurtjes zal je ook niet kunnen zien aan die vieze dingen .
en vervangen schok breker onderkant los naar beneden duwen de draag arm/as en veer er tussen uit of in
vind je niks 2u2 maar
succes
bert hoofddorp
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.