Astra F slaat over stationair

Forumindex Forums Techniek Ecotec Astra F slaat over stationair

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    roodbaard

Hoi zal me gelijk voorstellen
      Ik ben Jeffrey en sinds kort eigenaar van een Opel Astra F hatchback 1.6i 16v uit 1998

Nou heb ik al de luchtfilter en bougies vervangen.
      En er een flesje injectorreiniger in gegooid en de tank al leeg gereden. Maar nu is het al effe dat de motor stationair een soort overslaat je voelt het in de auto. Ook zie je het soms ook aan de toerenteller, en uit de uitlaat hoor je een soort ploffen. Midden demper is ook vervangen en vorig jaar de kat. Verder rijdt de auto prima en heeft ie tijdens het rijden geen rare dingen wat hij voor het vervangen van de bougies wel had. Verder geen motormanagement lampjes of iets dergelijks. Wel bij het vervangen van de bougies zat er een beetje olie in de schacht bij cilinder 1 en 2.
      Dus mijn vraag is wat kan het zijn ?

Cobus
      Deelnemer

Plofjes uit de uitlaat betekend geen goede ontbranding.
        Bij mij was het de bobinebrug die niet goed meer functioneerde.
        Nou weer ik niet of jou F een bobinebrug heeft, maar ik denk wel dat je het in die hoek moet zoeken.

Corsa_GSi
        Deelnemer

X16XEL motorblok heeft geen bobinebrug, maar bougiekabels en een bobineblok.

Nu kunnen je bougiekabels best versleten zijn.
          http://www.fsrs-opelwebshop.nl/astra/astra-f-1992-1998/elektrisch/page2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

*edit*
          Die van FSRS heb ik ook er in zitten, prima kwaliteit voor die 50 tientjes.

Speedswitch
          Deelnemer

Hangt er vanaf of het een X16XEL of 2e generatie X16XEL-II is. De 2e generatie heeft wel degelijk een bobinebrug. Volgens mij kan je in een Astra F uit 98 beide varianten tegenkomen (maar corrigeer me als ik fout zit)

1e generatie:

2e generatie:

bart-gsi
            Deelnemer

een astra F heeft sowieso geen bobine brug… die zit er pas vanaf de astra G
              wat corsa_GSI typt.. een x16xel

begin bij je bougies… dan je bougiekabels en daarna je bobine.. of alles in 1 keer als je de complete ontsteking wilt vernieuwen… de volgorde gaat dan van goedkoop naar wat duurder namelijk..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.