Astra F schokt bij 80-85

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F schokt bij 80-85

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Thomas Wouters
    Deelnemer

Goedemorgen allemaal,

Heb al verschillende topics voorbij zien komen van schokkende/blokkende Astra’s maar geen deden volledig recht aan mijn probleem.

Het gaat om een Astra F 1.8 automaat.

Met een koude motor bokt de Astra tussen de 80 en 85 ongeveer, net alsof die uit gaat vallen of ergens iets te weinig van krijgt, lucht, benzine of vonk.

Met een warme motor (na ongeveer 10km rijden) is het bokken bijna tot volledig weg. Dus zou ik het persoonlijk niet snel gaan zoeken in de filters. Wellicht wel het gaskleppenhuis of zoiets dergelijks. Al verschillende how to’s voorbij zien komen te samen met het schoonmaken van de EGR. Maar een Astra F uit 96, hadden deze al een EGR?

Ben benieuwd naar jullie ondervindingen of ervaring met dit probleem. :help:

3234dmtr
      Deelnemer

De EGR ( UGR ) wordt er al sinds de facelift Kadett E met katalysator motoren gemonteerd.

astrid_fahrer
        Deelnemer

Ik zou proberen de componenten na te lopen die bij de ontsteking betrokken zijn.

Bougies wisselen, bougiekabels en bobine.

Onze astra F had ook een tijd lang last van bokken wanneer hij koud was.  De oude bougies leken niet slecht maar op nieuwe was het al iets beter.

Uiteindelijk de bougiekabels vervangen voor nieuwe Bosch kabels en het was opgelost.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.