Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F- roest behandelen wielkasten en tankklep
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2013 om 20:45 #17256950
Binnenkort wil ik mijn wielkasten en tankklep eens heel goed gaan behandelen tegen het roest. Ik ga volgens deze werkwijze proberen werken: zeer goed uitschuren, roestomvormer (washprimer van sikkens) dan gewone primer van sikkens en vervolgens de lak,ook van sikkens… Zou er als ik alles goed uitschuur nog roest terugkomen op korte termijn? en met wat ontvet je het best?
hoe het er nu bijstaat:
nog niet te erg doorgeroest dus.. en op de laatste foto zie je voor de bumper stootlijst rechts op de wielkast een roestplekje en das heel moeilijk om bij te komen iemand een tip? ze zijn zeer welkom! :D
11 april 2013 om 06:55 #18125632@Astra 1.4 NZ wrote:
Binnenkort wil ik mijn wielkasten en tankklep eens heel goed gaan behandelen tegen het roest. Ik ga volgens deze werkwijze proberen werken: zeer goed uitschuren, roestomvormer (washprimer van sikkens) dan gewone primer van sikkens en vervolgens de lak,ook van sikkens… Zou er als ik alles goed uitschuur nog roest terugkomen op korte termijn? en met wat ontvet je het best?
hoe het er nu bijstaat:
nog niet te erg doorgeroest dus.. en op de laatste foto zie je voor de bumper stootlijst rechts op de wielkast een roestplekje en das heel moeilijk om bij te komen iemand een tip? ze zijn zeer welkom! :D
Als je de achterbumper eraf haalt kan je daar wel bij.
11 april 2013 om 10:52 #18125633@black_astra wrote:
@Astra 1.4 NZ wrote:
Binnenkort wil ik mijn wielkasten en tankklep eens heel goed gaan behandelen tegen het roest. Ik ga volgens deze werkwijze proberen werken: zeer goed uitschuren, roestomvormer (washprimer van sikkens) dan gewone primer van sikkens en vervolgens de lak,ook van sikkens… Zou er als ik alles goed uitschuur nog roest terugkomen op korte termijn? en met wat ontvet je het best?
hoe het er nu bijstaat:
nog niet te erg doorgeroest dus.. en op de laatste foto zie je voor de bumper stootlijst rechts op de wielkast een roestplekje en das heel moeilijk om bij te komen iemand een tip? ze zijn zeer welkom! :D
Als je de achterbumper eraf haalt kan je daar wel bij.
Ja,maar hoe maak je die los?
12 april 2013 om 19:31 #18125634@Astra 1.4 NZ wrote:
@black_astra wrote:
@Astra 1.4 NZ wrote:
Binnenkort wil ik mijn wielkasten en tankklep eens heel goed gaan behandelen tegen het roest. Ik ga volgens deze werkwijze proberen werken: zeer goed uitschuren, roestomvormer (washprimer van sikkens) dan gewone primer van sikkens en vervolgens de lak,ook van sikkens… Zou er als ik alles goed uitschuur nog roest terugkomen op korte termijn? en met wat ontvet je het best?
hoe het er nu bijstaat:
nog niet te erg doorgeroest dus.. en op de laatste foto zie je voor de bumper stootlijst rechts op de wielkast een roestplekje en das heel moeilijk om bij te komen iemand een tip? ze zijn zeer welkom! :D
In de koffer zitten 2 bouten en in de wielkasten ook 1 of 2
Als je de achterbumper eraf haalt kan je daar wel bij.
Ja,maar hoe maak je die los?
12 april 2013 om 21:05 #18125635Hoe zien deze randen er van binnen uit? Als je nou eens wat panelen los trekt aan de binnenkant en even een zaklamp pakt dan weet je of er nog wat te conserveren valt of dat je er nieuw metaal in moet gaan kokkerellen…
12 april 2013 om 23:03 #18125636We hebben het wiel er vorig jaar afgenomen en het zag er nog goed uit juist alleen die wielranden gelukkig.
13 april 2013 om 02:22 #18125637ontvetten doe je met thinner ,na het spuiten geen thinner meer gebruiken want dan veeg je de verf er weer af.
ik heb al 4x me wielkast geschuurd, roest omvormer en, overgespoten elke keer komt de roest binnen een aantal weken weer terug.
als de roest niet te diep zit kan je mazzel hebben dat het niet meer terug kom.
bij mij zit het wel diep ingeroest er zitten zelfs gaten in geroest, ik moet de roest echt eruit gaan slijpen iets anders helpt niet meer.13 april 2013 om 04:36 #18125638@Astra 1.4 NZ wrote:
We hebben het wiel er vorig jaar afgenomen en het zag er nog goed uit juist alleen die wielranden gelukkig.
Vinci bedoeld je binnenschermen, niet je wielen
zou dat eerst maar eens goed bekijken
vaak zit daar meer ellende dan dat je buitenaf kunt zien…15 april 2013 om 18:55 #18125639Ik heb het dan ook niet over het wiel, ik zeg dat we het er hebben afgehaald en dat die wielkasten niet geroest zijn vanbinnen, enkel de randjes
15 april 2013 om 19:08 #18125640AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat er dus bedoeld wordt: Haal de kofferbakpanelen los en bekijk daar de binnenkant vd achterschermen.
Zet dat ook direct goed in de tectyl15 april 2013 om 19:27 #18125641@Astra 1.4 NZ wrote:
Ik heb het dan ook niet over het wiel, ik zeg dat we het er hebben afgehaald en dat die wielkasten niet geroest zijn vanbinnen, enkel de randjes
je moet aan de binnenkant kijken, in de auto dus. ff plastic kap weghalen in de kofferbak,
astra f roest van binnen naar buiten.
15 april 2013 om 19:39 #18125642@Oenatje wrote:
@Astra 1.4 NZ wrote:
Ik heb het dan ook niet over het wiel, ik zeg dat we het er hebben afgehaald en dat die wielkasten niet geroest zijn vanbinnen, enkel de randjes
je moet aan de binnenkant kijken, in de auto dus. ff plastic kap weghalen in de kofferbak,
astra f roest van binnen naar buiten.
ahzo, dus al die daar roest is, wat dan? + ik weet nie of ik het direct zou zien hoe het moet dus: hoe maak je die panelen los? Alvast bedankt mensen!
15 april 2013 om 19:53 #18125643@Astra 1.4 NZ wrote:
ahzo, dus al die daar roest is, wat dan? + ik weet nie of ik het direct zou zien hoe het moet dus: hoe maak je die panelen los? Alvast bedankt mensen!
Plastic dopjes eraf wippen en met een Torxbit/schroevendraaier T25 (of was het nu T20) en goed opletten dat je alle schroeven los hebt (sommige zijn van die rotte zwarte weerhaakklikdingen, kan je niet schroeven, gaan mogelijk stuk, maar geeft niet) en niet te hard trekken, anders trek je je speakerconnector stuk. Pas ook op voor je antenneaansluiting. Bijna alles in je interieur kan je hiermee loskrijgen (behalve de spiegels en plafondhandle, dat zijn kruiskoppen). Had ik al gezegd dat je moet double-checken of je echt alle schroeven los hebt?
Kijk ook even onder je dorpelranden en til de vloerbedekking aan de bestuurderskant een stuk op (daar zat de rot van de Astra F1 1.4 die ik laatst heb gesloopt, je kon er dwars doorheen kijken). Mocht je verder achter je interieur willen kijken: wees een beetje voorzichtig met het plafond, dat is een soort karton.15 april 2013 om 20:43 #18125644Die roest ontstaat het meest van binnen uit. Door condensatie op de metalen oppervlakken. Zie het als een blike bier uit je koelkast, die wordt helemaal nat als je die in je warme huiskamer neer zet. Dit gebeurt ook met je auto, ‘s nachts wordt hij ijskoud en ‘s ochtends komt er een straaltje zon op en alle luchtvochtigheid slaat neer op de binnenkant van de plaatwerk delen, druipt naar beneden tussen de gepuntlaste naden en gaat daar, zeker in combinatie met vuil (en zout!) lekker vreten. Zodra de roest uitwendig zichtbaar wordt dan is het vaak al te laat en is er al niet veel meer te redden zonder laswerk.
Ik hoop voor je dat het meevalt, maar heb zelf een Kadett en weet heel goed hoe dat gaat roesten en hoe het er dan meestal van binnen uitziet… :(
En soms is het al een keer slecht hersteld…
15 april 2013 om 21:26 #18125645hm, hoop dat het heel is bij mij… woensdag middag maar eens PROBEREN de kofferpanelen weg te krijgen.. :???:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.