Astra f raammechanismes en centraal vergrendeling inbouwen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra f raammechanismes en centraal vergrendeling inbouwen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Floeske
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb even een vraagje over het inbouwen van elektrische raam meganismes en centraal vergrendeling.

Ik heb het helezooitje binnen gehad:

2x deurkabelbomen
      2x deurpanelen met bediening
      2x raammechanismes
      2x centraal vergrendeling motoren

Nou is mijn auto 0,0 voorbereid dus moet ik kabels gaan leggen. Helaas heeft de vorige eigenaar de connector in de deur door geboord om er kabels doorheen te leggen..

Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? En hoe moet ik de kabels in mijn dashboard trekken?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd

Ray2712
      Deelnemer

Het gedeelte in de portieren wijst zichzelf. Mooiste zou zijn om de doorgeboorde stekkers aan de carrosserie ook te vervangen.
        Originele kabelboom naar het rechter portier ligt onder de vloerbekleding, net voor de voorstoelen, maar je kunt natuurlijk ook de nieuwe draden achter/onder je dashboard doorhalen. Computer van de centrale vergrendeling (als je die al hebt?) zit onderin de rechter A-stijl, achter je ECU, achter het isolatieschuimrubber.
        Ik kan je eventueel ook aan een elektrisch schema helpen, als je die nog niet hebt.

Floeske
        Deelnemer

Dat is inderdaad het beste denk ik.
          Heeft iemand al eens een volledige kabelboom vervangen?

Computer van de centrale vergrendeling heb ik niet. Althans, daar weet ik niets van af dus denk niet dat die er in zit.

Dat schema zou ik graag willen hebben :)

Ray2712
          Deelnemer

Ik heb pas geleden die kabelboom vervangen. Dan moet er best veel los, die kabelboom loopt van de voorportieren tot aan de achterlichten aan toe, maar dat is absoluut de mooiste oplossing mijns inziens.

Hieronder in het midden het schema van de elektrische raambediening.
            [IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170113/bd91fe66c83a267c21a321921cb0eda2.jpg[/IMG]

En hieronder aan de linkerkant het schema van de centrale vergrendeling.
            [IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170113/11422c5102569ce08236b660efc6dfee.jpg[/IMG]
            Helemaal linksboven is de computer van de centrale vergrendeling, wordt ook wel Kiekert genoemd (omdat dat erop staat)

Ray2712
            Deelnemer

Oh, ik zie dat de schema’s niet helemaal duidelijk meer zijn na het uploaden.
              Stuur anders een PB met je email, dan mail ik ze even.

Floeske
              Deelnemer

Toch voor gekozen om er een andere kabelboom in te leggen.
                Gaat veel tijd kosten. Maar als t gebeurd is kan ik alles makkelijk inpluggen :D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.