Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F, Opel logo vervangen/Afdek dopjes tectyl gaatjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2013 om 18:32 #18165036
Ja dat weet ik.. Maar heb al e-mails verstuurd naar enkele bedrijven en tot nu toe nog niks gehoord..
7 augustus 2013 om 18:34 #18165037Nope weghalen die handel. Ben er ook mee bezig geweest op mijn oldtimer; daarvan is de hele :!: onderkant bewerkt met die zooi; dat is een wagen uit 1977, dus die tectyl is echt zooitje poreuze ouwe bende.
Ik gebruikte een verfstripper, dan werd het weer beetje smeerbaar; dan met een plamuurmes voorzichtig weg schrapen. De resterende troep met doeken/papier en wasbezine weg gehaald.
Helaas door het steken/schrapen toch wel beetje de lak beschadigd. Dus.. 2 lagen blanke lak erop gedaan. De onderkant glimt nu wel :jerryEn als straks alles klaar is ga ik er weer bodyschutz opzetten. Vooral omdat het voor mij “tijdelijk” conserveren is.
Als ik die auto helemaal ga restaureren ( wat ooit de bedoeling is) ga ik werken met een combinatie van RX-5 en RX10. Dat kan je (voor zover ik weet) op kleur laten mengen en dan krijg je dus een goeie behandelde bodem in bodykleur. :jerryDa’s ook wel mooi voor in de wielkasten van een Astra-F ;)
Bij mijn Astra-F waren de dorpels ook op een bepaalde manier behandel en met structuur in bodykleur. Echter… de dorpels waren toch door gerot op 3 plaatsen aan beide zijden.Ga van het najaar of aan het begin van de winter de kokers van de Astra-G ook maar laten vollopen met ML denk ik…..
gr
Marcel7 augustus 2013 om 18:37 #18165038Ik heb ook ooit de plannen deze zelf te ‘restaureren’ dus probeer de carrosserie ook ‘tijdelijk’ te conserveren voor het grote werk eraan komt
7 augustus 2013 om 18:40 #18165039Nou, hoop dat ik je dan met mijn advies beetje opweg heb geholpen ;)
Astra-F is best een leuke auto; heb er zelf ruim 10 jaar in 1 gereden. Deze pas recentelijk weg gedaan en een Astra-G voor terug gekocht.7 augustus 2013 om 18:44 #18165040AnoniemLid sinds:
1 January 1970lol, zit er ook aan te denken dat met mn astra c20ne te doen, als hij tegen die tijd niet TE rot is..
7 augustus 2013 om 18:47 #18165041Daarom tijdelijk oplossen he beter dan niks doen.. Binnenkort de dorpels eens volgooien met Motip ML. Ik leg best iets onder de afwateringsgaatjes zeker? :D
7 augustus 2013 om 18:48 #18165042AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dinitrol is ook super. Zou inderdaad maar wat onder de dorpels leggen voor je ruzie krijgt ;)
7 augustus 2013 om 18:56 #18165043Haha.. Waar men wielrand samenkomt met dorpel was het al prijs hoor. Alles roest en rot. Volledig weggehaald tot bloot ijzer alles enkele keren met loctite geverfd en blijft goed tot nu toe
7 augustus 2013 om 18:58 #18165044Ja inderdaad de binnenkant van het “randje” goed schoonhouden qua bagger. Dat hoopt zich daarop en gaat vreten/rotten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.