Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F met klein probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2010 om 15:41 #17216028
hallo,
ik sta al een beetje bekend op dit forum vanwege mijn opel vectra B. (opelrulez1990)
maar nu heb ik de oude auto gekregen van mijn moeder en ik heb daar een vraag over.
er zit een tik in de motor zo nu en dan.
het is er niet vaak en hij loopt super goed stationair.
maar als ik met 135 over de snelweg ga gaat he MM lampje branden.
ik heb de labadasonde al vervangen(hihi) en de EGR klep
als ik gewoon 50 80 of 120 ga rijden is het goed maar ga ik harder dan bam dat lampje weer!
hoe kan dit en heeft het te maken met de tik in de motor?PS welke olie kan ik het er beste in doen?
Auto heeft al 300000 echt KM gelopen en ik denk er wel aan om er dikere ollie in te doen.
Alvast bedankt
10 januari 2010 om 15:47 #17587777om welk motor blok gaat het?
10 januari 2010 om 15:50 #17587778X1.6SZ
10 januari 2010 om 15:52 #17587779lampje brand aleen boven de 120? dus boven de 2700toeren.
Als je opshakelt boven de 3000toeren doet hij dan ook niks?10 januari 2010 om 16:46 #17587780Uitlezen met paparclip methode..
je kan wel zomaar wat gaan vervangen, maar vaak kom je daarmee niet weg.
willem
10 januari 2010 om 20:07 #17587781mm oke hoe werkt de paperklip metode dan?
heb er van gehoord maar meer niet
enne hij gaat zo nu en dan branden heel vaag soms bij de 120 heel soms en als ik harder ga dan gaat hij wel eens branden maar geef ik gas terug naar 120 dan gaat hij weer uit.
zou ik dan weer gas geven dan gaat hij soms aan niet altijd.het is echt een heel vaag probleem
10 januari 2010 om 20:14 #17587782staat in vectra gedeelte how-to topic.
uitleesstekker zit in zekering kast.
en ja, het is geen VAAG probleem als je het gewoon uitleest.
de computer constateerd een verkeerde waarde, daardoor gaat ze in noodloop.
Willem
10 januari 2010 om 23:33 #17587783ben ik weer ik heb met de auto gereden maar ik heb nu in de gaten waneer hij gaat branden.
hij brand presies bij de 4000 toeren(140Km/u) ja ik weet dat ik niet zo hardt mag maar even testen hihi.
en hij stinkt ook vind ik, als ik bij de uitlaat ruik komt er een vreselijke muffe lucht uit.
ik denk dat er iets is met de lamdasonde ofzo.
want er is in de originele draad geknipt en een universele op gezet.
toen werkte de auto vrijwel niet meer! heel veel zuipen en ontiegelijk stinken!
ik heb een originele draad meegenomen van een sloopauto en die erop gezet.
ook met alle originele stekkers er weer aan en toen deed hij het wel beter.
hij gaat nu wel sneller en rijdt een stuk beter.
en het lampje brandt niet meer continu.
maar is het ook erg belangerijk dat de draad een bepaalde afstand heeft? voor de waardes die hij doorgeeft??
zins dat de garage een universele erop heeft gedaan doet de auto het niet meer zoals ik hem gewend ben.
11 januari 2010 om 00:04 #17587784ik heb hem even uitgelezen met de paperclip.
wat een super iets zeg! damm harstike handig.
dit is wat er dus aan de hand is, ik had al een vaag vermoede maar oke
13: Lambda sonde geen of onjuiste signaalspanning
kan dit komen door slecht contact ofzo of een universele lambdasonde?
maar de kabels zijn wel veknipt is dat een probleem?
11 januari 2010 om 09:54 #17587785heb mijne gewoon vervangen door een bosch lambdasonde en nergens problemen mee. Hier moest je ook gaan solderen maar dat gewoon goed gedaan en daarna alles goed met krimpkous afgewerkt. Nergens meer last van gehad.
Groeten Twan
11 januari 2010 om 20:08 #17587786Waarschijnlijk een goedkope lambda imi lambda geplaatst, welke niet goed werkt.
Willem
11 januari 2010 om 23:59 #17587787heb nu een originele gekocht voor 90 euro bij een ex opel dealer in goredijk.
aardige mensen dat wel en zo beetje de enige die één op vooraad hadden!
maar oke in ieder geval hij werk wel weer en stinkt ook niet meer zo gelukig.
nu geeft hij wel code 44 aan wat ook te maken heeft met de lambdasonde.
MAAR nu een ander probleempje!
als ik de auto aan heb dan komt er een piepen geluid bij de kleppen/nokkenas weg!!!!
wat is dat dan?? is er een tuimelaar stuk? of een kleppenstoter ofzo??
nokkenas stuk?
motor loopt als een zonnetje en loopt mooi op vier poten.
ik maak er wel veel zorgen over en ga denk ik wel even de kleppendeksel eraf halen om te kijken of het goed
uit ziet alemaal.
verder nog tips? of eerdere ervaringen??
12 januari 2010 om 14:11 #17587788Wanneer is de distri.riem voor het laatst vervangen? kan best zijn dat een span- of looprol dit geluid maakt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.