Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra F met e kadet c20ne motor houdt in / sputtert
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2009 om 09:09 #17212821
een goede morge iedereen hier op het opelforum..
mijn naam is wesley van hardeveld en heb onlangs een astra f met een 1.6 8v naar de filesteinen gereden..
nu heb ik er een c20ne in laten leggen alleen ik heb een groot probleem..
als ik bij een stoplicht weg rij moet ik met heel veel beleid het gaspedaal kietelen oftewel alleen met de teen indrukken… geef ik te veel gas maakt hij wel wat toeren alleen komt die niet vooruit en sputtert en houdt echt vies gemeen in…
wat kan ik doen? zou het aan mn uitlaat liggen dat die druk tegen houdt?
wat ik al geprobeerd heb..
– luchtmassameter omgeruilt met een andere c20ne gsi
– andere computer
– injectiereiniger
– electronica en sensoren nagemeten
– uitlaat los gemaakt bij de downpipe
– ontsteking omgeruild incl kabels en verdelerkap
– boubine omgeruildals hij een km of 20 op de autoweg warm gereden is wil hij nog wel eens doortrekken maar bij een koude motor sputtert hij en idelt hij alles behalve mooi… (de hele auto trilt van het idelen)
zou het dan toch aan mn uitlaat liggen ook omdat ik niet weet of er een 2L cat op zit en omdat er nog een middendemper op zit en de orginele demper????
ik heb een sebring eind demper liggen en wil binnenkort eens kijken als ik de uitlaat laat omlassen naar een open uitlaat van voor tot achter of dat zou helpen…
weet iemand wat het kan zijn??
ik ben ten einde raad!!!!
7 oktober 2009 om 12:19 #17533410Ik lees verder niks over de Temperatuur sensor, en deze lijkt mij in dit verhaal wel de boosdoener.
Willem
8 oktober 2009 om 13:03 #17533411is de temperatuur sensor de sensor die eigenlijk stom bekeken tegenover de koudstartsensor zit aan de andere kant van en in het blok oftewel vlakbij de luchtfilter?
gr wes
8 oktober 2009 om 13:12 #17533412Koud startsensor??
leg uit??
8 oktober 2009 om 13:12 #17533413ik heb zelf meerdere C20NE gezien en gehad, maar geneen met een koud start sensor.
Willem
8 oktober 2009 om 13:21 #17533414Deze dan, bij dynamo in thermosstaat huis.
Je hebt namelijk 2 temperatuur sensors:
1 met 1 draad, die is enkeld voor de meter op je tellerpaneel
1 met 2 draden: meestal blauwe stekker, deze is voor de motorregeling.
ik denk dat je deze bedoeld met koud start sensor.
Maar als deze een verkeerde waarde geeft loopt ie warm ook niet goed, omdat deze dus voor zowel koud als warm en alles daar tussenin is.
Dit is echt een Temp voeler welke zorgt dat je motor de juiste inspuiting regelt die bij de op dat moment geldende motortemperatuur heerst.
Willem
10 oktober 2009 om 13:07 #17533415ik heb dus de temp. sensor vervangen maar t mag niet baten..
zelfs de temp sensor voor het dashboard is niet aangesloten met het gevolg dat ik niet wist hoe warm de motor werd en ook nog eens dat de ventiolator niet aan springt… met het gevolg daarvan dat mijn radiatorslang gesprongen is..ik heb met iemand gesproken die me vertelde dat het ook de volgende dingen kunnen zijn:
– distributieriem een tandje versprongen
– benzine pomp (omdat ik eerst een 1.6 8v singlepoint had en nu een 2.0 8v multipoint.. hierover heb ik trouwens een discussie gehad dat die pompen allemaal dezelfde druk zouden leveren volgens doctor opel… maar ik ben het er als leek eigenlijk niet mee eens,, trouwens de pomp zit bij mij in de tank… dus ik weet niet of het een pomp geeft van een c20ne die in de tank geplaatst kan worden..)
– ik weet niet of alle cilinders een goede compressie hebben dus dat moet ik ook nog laten meten..hieruit komt mn volgende vraag weer naar voren:
weet iemand hoe het zit met de benzine pompen van de astra f sedan.. is daar wel een 2 liter multipoint pomp voor te krijgen?en zijn er nog andere suggesties wat het nog meer kan zijn?
10 oktober 2009 om 17:10 #17533416Heb je al je stationair toerental klepje schoon gemaakt? :P
10 oktober 2009 om 18:12 #17533417de stappenmotor dus wat op de afbeelding van wimv6 ook te zien valt als je de slang volgt waar de T op staat naar boven. Dat motortje wat vervolgens met die slangklem vastzit op de slang dus.
Reinigen door remreiniger erin te spuiten en uit te laten druppen.groeten Twan
10 oktober 2009 om 18:16 #17533418origineel gepost door wes hardfield
ik heb dus de temp. sensor vervangen maar t mag niet baten..
zelfs de temp sensor voor het dashboard is niet aangesloten met het gevolg dat ik niet wist hoe warm de motor werd en ook nog eens dat de ventiolator niet aan springt… met het gevolg daarvan dat mijn radiatorslang gesprongen is..ik heb met iemand gesproken die me vertelde dat het ook de volgende dingen kunnen zijn:
– distributieriem een tandje versprongen
– benzine pomp (omdat ik eerst een 1.6 8v singlepoint had en nu een 2.0 8v multipoint.. hierover heb ik trouwens een discussie gehad dat die pompen allemaal dezelfde druk zouden leveren volgens doctor opel… maar ik ben het er als leek eigenlijk niet mee eens,, trouwens de pomp zit bij mij in de tank… dus ik weet niet of het een pomp geeft van een c20ne die in de tank geplaatst kan worden..)
– ik weet niet of alle cilinders een goede compressie hebben dus dat moet ik ook nog laten meten..hieruit komt mn volgende vraag weer naar voren:
weet iemand hoe het zit met de benzine pompen van de astra f sedan.. is daar wel een 2 liter multipoint pomp voor te krijgen?en zijn er nog andere suggesties wat het nog meer kan zijn?
Benzine pompen voor de Single point motoren leveren TE WEINIG brandstof voor een multipoint motor.
en deze zal je dus moeten vervangen voor een van een Multipoint motor…
daarbij kan je benzine pompen gebruiken van de volgende motortypen:
1.4i 8v 82pk (C14SE)
1.6i 8v 100pk (C16SE)
1.6 16V 100pk (X16XEL)
1.8 16V 115pk (C18XEL / X18XE)
1.8 16V 125pk (C18XE)
2.0i 8V 115pk (C20NE)
2.0 16V 136pk (X20XEV)
2.0i 16V 150pk (C20XE)KOELVENTILATOR:
Deze word niet door de sensor van de TEMP meter aangestuurd, maar door een Koelvinschakelaar welke in de radiateur is geplaatst.
Willem
2 november 2009 om 17:05 #17533419Maar willem…
Hoe zit dat precies… Ik weet inderdaad waar deze sensor nu zit.., maar de consequenties zijn dus wat zwaar lopen als hij warm is en vooral als je dan je licht aanzet zwaarder gaat lopen?
Alvast bedankt
2 november 2009 om 18:32 #17533420hoe bedoel je exact??
Willem
5 november 2009 om 13:59 #17533421Nou bij mij is namelijk het volgende geval. Koud starten perfect, Warm starten zakt hij behoorlijk terug in toeren en het lijkt dan als je het ligt aanzet dat de hele motor leeg wordt getrokken van stroom, motor begint te stotteren en wat haperend lopen en en gaan rillingen over de hele auto. Ik heb verder al veel dingen vervangen: bougies, verdelerkap, rotor, kabels, gezocht naar valse lucht, stappenmotor vervangen, maar nogsteeds geen verschil.
Kan dat aan de tempsensor liggen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.