Astra F – Lichtdiode & leeglopende batterij

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F – Lichtdiode & leeglopende batterij

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17859707
    opel-mark
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2011

      Inderdaad zo meet je de ruststroom, wel even in de gaten houden dat er een inschakelpiek kan zijn.

      310mA dat wil zeggend at ene 44AH accu in 141 uur volledig leeg getrokken wordt dat is net geen 6 dagen.
      Nou weet ik niet wat voor alarm erin zit, maar als hij het toch niet doet kun je eens kijken wat er gebeurd als je de stekker uit het alarm trekt, sommige alarmen trekken behoorlijk wat stroom.

      Ook een evt auto radio trekt iets stroom en evt een module voor op afstand bediende portieren, maar 310mA vind ik eigenlijk iets te veel van het goede.

      #17859708
      Sebbe73
        Lid sinds:
        21 April 2011

        [rquote=1920490&tid=146809&author=opel-mark]Inderdaad zo meet je de ruststroom, wel even in de gaten houden dat er een inschakelpiek kan zijn.

        310mA dat wil zeggend at ene 44AH accu in 141 uur volledig leeg getrokken wordt dat is net geen 6 dagen.
        Nou weet ik niet wat voor alarm erin zit, maar als hij het toch niet doet kun je eens kijken wat er gebeurd als je de stekker uit het alarm trekt, sommige alarmen trekken behoorlijk wat stroom.

        Ook een evt auto radio trekt iets stroom en evt een module voor op afstand bediende portieren, maar 310mA vind ik eigenlijk iets te veel van het goede.[/rquote]
        Heb ondertussen de batterij toch maar terug afgelegd, en ga morgen opnieuw langs bij de garage want dit kan inderdaad niet echt normaal zijn.

        Het alarm dat erin zit schijnt (schijnt, want ik heb het nooit werkend gekend) gewoon een alarm te zijn dat de claxon inschakelt en optisch de lichten. De auto radio is de gewone standaard (oude) radio, maar bvb. de buitentemperatuur werkt niet meer (staat ook op dat display). Op afstand bedienbare portieren zijn er niet.

        En inderdaad, ik heb al geprobeerd om de zekering van het alarmsysteem los te halen, maar die schijnt “langs achter” te zitten dus ik raak er niet aan (wil ook het hele boeltje niet losvijzen aangezien ik morgen toch naar de garage ga).

        Bedankt voor de reactie!

        #17859682
        JHR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          OK je moet met zijn 2e zijn. 1 houd de meter goed en kijkt wat de waardes zijn.
          de ander begint 1 voor 1 de zekeringen er uit te halen.
          als het goed is moet bij 1 zekering je ampere gebruik minder worden.
          kijk dan wat er op zit en ga dat nalopen.

          de garage gaat precies het zelfde doen en daar kun je dus geld mee besparen.

          groetjes jurrian

        3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.