Astra f krijgt een spanning

Forumindex Forums Modellen Astra Astra f krijgt een spanning

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    pascal-astraf
    Deelnemer

Goedeavond.

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben pascal ben 29 jaar en ben hobby monteur. Persoonlijk ben ik altijd met VAG bezig, maar mijn vader heeft een opel astra F station 1.6 16V uit 1992.
      Nu is deze vastgelopen vanwege het breken van de distributieriem. Nu hebben we een 2ehands blokje kunnen vinden voor een zacht prijsje en die erin gebouwd.
      Echter nu we deze erin hebben gezet blijkt dat we geen spanning meer krijgen. Ik ben al van alles aan het doormeten maar zie zo gauw niet waar de + kabel naar binnen gaat naar het contact toe. Als ik de connector van het contact los trek staat er verder ook geen spanning op. Het is gek want we hebben alleen het blok vervangen en verder niks aan de electra, gewoon zo eruit gehaald en weer het andere blok erin gedaan.

Kijk het kan natuurlijk dat we ergens vergeten zijn een stekker of kabel vast te zetten maar ik zie het zo even niet en wil de kabels nalopen vanaf de + pool, maar zonder schema is dat een tijdrovende klus.

Heeft iemand hier wat tips waar ik zoeken en heeft iemand een stroomschema?
      Ikzelf ben deze tegen gekomen: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=71796 Maar dit is voor 95-98 al lijkt het wel op wat ik zie zitten.

Graag hulp en alvast reuze bedankt!

Haasje17
      Moderator

Komt het blok ook uit een astra F? ECU heb je van de oude motor behouden?
        Weet je zeker dat je de + mist? Ben je niet de massa ergens vergeten.
        Gaat de startmotor rond? Of helemaal niks?

pascal-astraf
        Deelnemer

Het blok komt uit precies dezelfde auto. Het blok was op een paar sensoren na hetzelfde. We hebben de spruitstuk en sensoren overgezet van het oude blok en verder de electra laten zitten.

De enige plus die ik kan ontdekken waar spanning op staat is die naar het relais van de brandstofpomp loopt. Daar verbond ik het door en ging de branstofpomp lopen maar gaf nog geen contact. De stekker hiervan zit achter het blok onder je inlaatspruitstuk en loopt bij de passagierskant naar binnen toe.
          Verder loopt er natuurlijk spanning naar de startmotor maar verder kan ik het zo snel niet ontdekken, dan moet ik veel gaan demonteren om het te zien en vandaar dat een stroomschema een stuk makkelijker zal werken.
          De zekeringkast onder het stuur heeft geen spanning en ook het contact niet. Wanneer ik dus draai aan de sleutel gebeurd er niks. Eventueel probleem met de startonderbreker kan het niet zijn want dat zou die wel spanning moeten geven.

Afgezien van een stroomschema is een aansluitschema of foto van welke draad ik bij het contact moet hebben ook goed.

Haasje17
          Moderator

Ben je perongelijk vergeten om de kabel welke de zekeringkast van voeding voorziet aan te sluiten?
            Deze zit geschroeft op de boom van de startmotor (Bij de accu klem).

pascal-astraf
            Deelnemer

Als dat die ronde stekker is die je moet vastzetten en dan met een soort draaibeweging borgt dan ben ik die niet vergeten. Overigens staat op die stekker geen spanning als ik hem meet.
              De kabel komt vanonder het inlaatspruitstuk en ben bang dat ik deze eraf moet gaan halen.

pascal-astraf
              Deelnemer

Inmiddels is het gelukt het. Het probleem was dat er een + kabel niet op de pluspool maar op het frame was aangesloten. Degene die dit vastgezet heeft dacht dat het een aarde kabel was omdat deze zwart was.
                Afijn kabel op de pluspool gezet en kreeg stroom en de startmotor gaat rond.

Echter slaat de motor niet aan vanwege een storing die de motor geeft. Nu heb ik een OBD2 scanner liggen waar je foutcodes mee kan lezen en wissen. Dit is wel voor OBD2 en deze astra heeft een 10 pins OPEL aansluiting.

Nu heb ik dit verloopkabeltje gevonden:
                https://www.hsmautoservice.nl/obd-kabel-opel-10-pin.html
                Deze wil ik aanschaffen maar ik vraag mij af of je met een OBD2 scanner dit wel kan uitlezen.

Het is een simpele heb de scanner ooit voor ca. 100 euro gekocht ergens van een internet winkel.

Verder lees ik dat je OPCOM nodig hebt, is dat ook nodig voor deze?
                Ook zie ik wat met een paperclip in bepaalde poorten steken, hoe waterdicht is deze methode en wat kan je er precies mee zien.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.