Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F koplampen met H4 Bi-Xenon ikm H3 Xenon mistlampen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 oktober 2011 om 07:52 #17242185
Ik heb vorige winter met Philips X-treme Power gereden. Deze lampen gaven al veel meer licht dan standaard H4, maar nu ze beiden de geest hebben gegeven zit ik na te denken over de montage van xenon.
Ik heb mijn oog laten vallen op de H4 Bi-Xenon set van Pilot voor de koplampen en wil in de mistlampen de H3 set monteren, beiden de 4300k. Deze zullen in de originele koplampen worden gezet, dus een blindkap is een must!
1. Heeft iemand hier al xenon in zijn mistlampen zitten?
2. Zijn er buiten Pilot andere merken met een goede lichtopbrengst (geen verblinding) en blindkap?
3. Is het verstandig om de koplampen iets lager af te stellen bij xenon om zo de eventuele verblinding van tegenliggers te voorkomen?15 oktober 2011 om 12:21 #17927492ik heb een pilot set 6000K H7 in een astra g originele koplampen units gemaakt. geeft meer licht + echt wit licht. border reflecteren ook veel beter op. ik heb wel heldere koplampen, een astra f heeft dat niet dacht ik. ik weet niet of dat iets uitmaakt. verder heb ik wel eens aan vrienden gevraagd of het irritant is als ik achter hun reed, maar dit vonden zij niet hinderlijk. Verder ook nog nooit gehad dat mensen wel eens seinden of zo. er zijn hier veel mensen die klagen dat je geen xenon in originele koplampen moet maken omdat het verblindend is en veel strooilicht veroorzaakt. mijn mening is dat het allemaal wel mee valt, maar een vorm van waarheid zit er wel in. xenon is feller licht en bij een te hoge lampen afstelling is het zwaar irritant voor de mede weggebruikers. houd hier dus goed rekening mee.
ik had verder mn afstelling gewoon laten staan net zoals de afstellling voor halogeen verlichting. de hoogte opgemeten van m’n originele halogeen lampen dmv tape op de muur plakken, daarna xenon inbouwen. het nieuwe xenon licht mag dan niet hoger als die tape komen. dat was bij mij niet het geval iig, dus ik hoefde m’n lampen niet te verstellen.
Voor de andere forum gebruikers… pilot xenon H7 in een astra G inbouwen is NIET plug / play. om het passen te maken, moet je gaan boren, vijlen en kitten… maar als het af is mag het resultaat er zijn. Pilot xenon gaat er namelijk van uit dat je de peertjes vastzet icm die standaard veertjes/ klemijzertjes (een Astra F heeft dit wel) zoals je ook je halogeen lamp vast zet. Bij een astra G wordt er zo’n vies draaimechnischme van opel gebruikt, daardoor past het ook niet direct.
wat een blindkap is weet ik niet, maar ik heb alleen de peertje vervangen.
mijn mislampen zijn nog gewoon de originele. ik heb dus van dat vieze gele licht in de mist verlichting en wit licht van de koplampen
succes ermee15 oktober 2011 om 15:09 #17927493Blindkap:
15 oktober 2011 om 17:45 #17927494xenon in je mist lampen is de grootse onzin die je maar kunt bedenken
wanneer gebruik je die lampen nu eigenlijk…nooit
en anderen verblinden lukt ook wel met xenon in je normale koplampen :agent15 oktober 2011 om 18:25 #17927495Met xenon met die blindkappen en goed afgesteld verblind je je tegenliggers echt niet meer dan een auto met OEM xenon.
Qua lichtopbrengst heeft xenon in je mistlampen wel nut, lichtbeeld zou je moeten uittesten, zeker met het ook op verblinden. Als dit goed uitpakt heeft xenon in je mistlampen zeker voordeel in de donkere dagen met sneeuw en mist, helemaal als je vaak in het donker op de weg zit.
16 oktober 2011 om 13:08 #17927496“ik heb wel heldere koplampen, een astra f heeft dat niet dacht ik”
Ik heb me beide koplampen vervangen en ik hem helder wit licht.
Ik rijd een opel Astra F-Caravan, x16xel uit 98. Ik heb goedkope koplampen gekocht bij een tankstation.16 oktober 2011 om 13:14 #17927497@Goldberg wrote:
Als dit goed uitpakt heeft xenon in je mistlampen zeker voordeel in de donkere dagen met sneeuw en mist, helemaal als je vaak in het donker op de weg zit.
met veel licht in mist en sneeuw word het zicht alleen maar minder hoor
dan verblind je zelf alleen maar :sleeping
doe maar eens groot licht aan bij mist zie je minder dan met dimlicht aan
dus daar om is het zinloos om xenon in je mist lampen te zetten16 oktober 2011 om 13:23 #17927498Mistlampen schijnen om die reden onder de mist door ;)
Heb je het zelf dan een keer getest?
Dan pas kan je echt zeggen of het zinloos is of niet :hmmz16 oktober 2011 om 13:25 #17927499De vraag was ook niet of het zinnig was of niet maar of iemand hier ervaring mee heeft :vertag
16 oktober 2011 om 13:40 #17927491@Goldberg wrote:
Mistlampen schijnen om die reden onder de mist door ;)
Heb je het zelf dan een keer getest?
Dan pas kan je echt zeggen of het zinloos is of niet :hmmznee geen ervaring mee
ik rij rond de 5000 km in de week :hmmz
en ook op plekken in europa waar meer sneeuw valt en mist is dan in nederland in 10 jaar bij elkaardoe maar eens je groot licht aan bij een sneeuw bui
je word dan gek van de witte vliegen die op je af komen
met dim licht aan heb je dit minder16 oktober 2011 om 18:40 #17927500- 1. Grootlicht is om ver te kijken, verstralers
- 2. Dimlicht staat lager afgesteld dan grootlicht
- 3. Mistlampen zijn breedstralers, geen verstralers
Met mist en sneeuw heb je bij het aanzetten van mistlampen een bredere bundel, ver kijken kan alleen als je infraroodlicht heb zoals de dure BMW/Mercedes. Grootlicht aan met mist en sneeuw is dus pure onzin, mistlampen aan is GEEN onzin!
Na wat zoekwerk tot de conclusie gekomen dat xenon in je mistlampen WEL kan maar dat het NIET nodig is. Xenon in je mistlampen geeft meer lichtopbrengst en het verblinden ligt aan de combinatie van de mistlamp/xenon, iets wat NIET altijd het geval is!
[youtube:1dima8z7]http://www.youtube.com/watch?v=zexntI2yd5c[/youtube:1dima8z7]
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.