Astra f koelventilator constant aan?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra f koelventilator constant aan?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223979
    Jeroentje123
      Lid sinds:
      6 July 2008

      Hallooo iedereen,

      Ik heb als vakantiewerk kranten rond rijden, echter moet ik dus steeds optrekken en stoppen, waardoor de motor het soms (te) warm krijgt.
      Dan schiet de ventilator in gang, valt dan weer uit enz..

      Ik heb gedacht een brugje te leggen zodat de ventilator constant draait.

      Mijn vraag is nu mag die ventilator constant draaien, zonder hem kapot te maken??

      Bedankt

      #17704492
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Waarom zou je dat willen…

        vin slaat aan bij 100 a 105 graden en weer uit bij +/-95graden, zoals het hoort..

        Willem

        #17704493
        Jeroentje123
          Lid sinds:
          6 July 2008

          Ik weet het,

          ik had graag gehad dan hij blijf draaien.

          #17704494
          Matt-GSi
            Lid sinds:
            24 September 2006

            Fan kan constant draaien zonder deze kapot te maken.

            Draden bij je contactslot zullen alleen wel erg warm gaan worden

            #17704495
            syl-astra
              Lid sinds:
              3 October 2007

              origineel gepost door Matt-GSi
              Fan kan constant draaien zonder deze kapot te maken.

              Draden bij je contactslot zullen alleen wel erg warm gaan worden

              ja en daar weet jij alles van he:D:D

              #17704496
              Aapje
                Lid sinds:
                1 January 2009

                origineel gepost door Matt-GSi
                Fan kan constant draaien zonder deze kapot te maken.

                Draden bij je contactslot zullen alleen wel erg warm gaan worden

                Hoort niet te gebeuren…. Contactslot hoort ‘t vermogen van die fan dikwijls aan te kunnen. Denk dat jij nog wel meer aangesloten had zitten dan een normale astra?

                ontopic:
                Je kan de schakelaar in de radiator gewoon parallel zetten met een schakelaar op ‘t dashboard. (wel effe zorgen dat je schakelaar 30a kan schakelen). En zorgen dat je dik genoeg draad gebruikt voor deze schakelaar te verbinden.

                En de FAN kan altijd kapot raken door meer draai-uren te maken dan nodig. In principe hoeft ‘t niet kapot te gaan, maar alles wat je doet is op eigen risico he.

                #17704497
                syl-astra
                  Lid sinds:
                  3 October 2007

                  origineel gepost door Aapje

                  origineel gepost door Matt-GSi
                  Fan kan constant draaien zonder deze kapot te maken.

                  Draden bij je contactslot zullen alleen wel erg warm gaan worden

                  Hoort niet te gebeuren…. Contactslot hoort ‘t vermogen van die fan dikwijls aan te kunnen.

                  draden worden zeker wel warm als jij je ze continu belast
                  tijdens normaal gebruik draait hij nooit zo lang en merk je het niet
                  maar als je hem een uur laat draaien zullen ze echt wel warm worden door de stroom die er door vloeit

                  #17704498
                  miral astra
                    Lid sinds:
                    9 June 2010

                    ik heb een astar f turbo diesel gehad die ook steeds te warm werd en om alles gewoon vooor te zein heb ik een schakelaar er tussen gemaakt! dit was de meeste domme idee die ik ooit heb gehad! de motor had ik draaien voor bijna 2 uur in de ardenne! het was al erg warm en ik stond vast in een file. op eens rook ik verbrand plastic en zag ik rook uit mijn dasbord komen! ik had een grootte schakelaar gebruikt en echt dikke draden(zelfde als voor de versterker).
                    affijn alles verbrand draden weg schakelaar verbrand en in belgie sta je stil omdat hij wat van je draad boom mee heeft verbrand!

                    mijn mening gewoon het systeem laten draaien zoals hij het nu doet! of 2 koelvins inbouwen.

                    #17704499
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      kan wel, maar dan via een relais schakelen

                      dan pak je enkel de vin zelf en niet vanaf contact slot.

                      je kan zelf direct op de accu schakelen dan.

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.