Astra f kleur z 282

Forumindex Forums Modellen Astra Astra f kleur z 282

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262346
    Astra 1.4 NZ
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 December 2011

      Ik heb een bluts in mijn linker spatbord en ben dit nu aan het laten uitblutsen door een carrossier. Nu lijkt het allemaal goed te zijn maar men knipperlicht sluit niet aan op de koplamp, zit er nog redelijk ver van.. En de spleet tussen motorkap en spatbord lijkt wel groter geworden. Moest ik nu een op de sloop scoren en over spuit in z282 heb ik dan ook in de zon de paarse schijn in de lak??

      #18196807
      MSKamp88
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 December 2011

        Z282 is Polar Sea Blue, hier zit inderdaad de paarse gloed in de lak. Ik heb het op mijn Astra G ook. Bij het repareren van de roest aan de rand van de wielkast heb ik Z282 bij Motip laten bestellen…. Heel veel kleurverschil. Veel paarser als dat de lak van mijn Astra is. Bij de dealer een bus bestellen kan ook lees ik hier regelmatig, maar geen idee waar ze deze lak vandaan halen? Zal vast beter de kleur benaderen als de lak van Motip?! :jerry

        #18196808
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          kleur verschil is vrij logies, je auto is inmiddels een paar jaar oud, verschillende soorten weer types over zich heen gehad.
          zet jou auto maar eens naast een auto met de zelfde kleurcode die net van de band komt ;)
          jou auto zou faler/lichter van kleur zijn ;)

          #18196809
          MSKamp88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 December 2011

            Naar mijn idee had het niet te maken met faler/lichter.. Echt veel paarser. Is lastig uit te leggen, maar zal eens zoeken naar een foto. Ook de metaaldeeltjes in de nieuwe lak lijken veel groter dan in de lak van mijn eigen auto. Kan ook zijn dat in de tijd dat de kleur geleverd is (1995-2003 oid) het hier en daar tussendoor aangepast is?

            Maar misschien dat het normaal is hoor.. heb geen verstand van lakken en geen verstand van hoe die kleuren nou nagemaakt worden. Maar volgens mij kan een spuiterij dit in ieder geval wel redelijk benaderen.

            #18196810
            Astra 1.4 NZ
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 December 2011

              Bij een carrosseriebedrijf polierrn ze een stukje en daarop houde ze even labels bv. Van sikkens en de kleurcode z282 heeft er 7verschillende mengingen en ze zeiden dat het bmij een groenkleurige schijn had. Terwijl het duidelijk paars is.. Dus gwn motip gehaald en was klein beetje donkerder maar dan moet je al goed kijken.

              #18196811
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                dit is idd een lastige kleur om te krijgen uit een spuitbus.
                Het beste is om bij een lak zaak lang te gaan.
                Die hebben een speciaal apparaat waar mee ze de kleur kunnen scannen.

                #18196812
                sleeve77
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 December 2013

                  Hallo ik heb een astra G en zoek een ander bumper omdat goedkoper is dan opnieuw te laten spuiten.
                  Alleen weet ik de kleurcode niet, Op de sticker op de B styl staat onder aan het volgen:
                  21 A xxnz is dit een kleur? verder staat er op de onderste regel over dwars geschreven 708
                  welke kleur code heb ik nu

                  #18196813
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    volgens mij 21 A

                    ;)

                    #18196814
                    sleeve77
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 December 2013

                      je leest dat steeds dat het met een Z begint en daarna een nummer. Maar ja dat van mij begint natuurlijk weer niet op die manier :swear

                      #18196815
                      Andre_Ede
                        Lid sinds:
                        16 June 2006

                        De sticker ziet er als het goed is zo uit het Z nummer is de kleur, wat over dwars staat is een productienummer
                        21 A = Saturnblau

                        #18196816
                        arjontje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 March 2006

                          @sleeve77 wrote:

                          je leest dat steeds dat het met een Z begint en daarna een nummer. Maar ja dat van mij begint natuurlijk weer niet op die manier :swear

                          Hoeft niet, de letter geeft aan wat voor soort lak het is. Z is een mica lak bij voorbeeld.
                          Het kan ook zijn dat er geen letter voor staat. Of een andere letter,namelijk:
                          A,E,L,Yen de Z

                          #18196817
                          sleeve77
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 December 2013

                            ik heb de zelfde sticker als de foto, maar er staat onderop 21 A xxnz ipv Z…..

                            #18196818
                            sleeve77
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 December 2013

                              En wat voor wat voor lak staat dan de A

                              #18196819
                              Andre_Ede
                                Lid sinds:
                                16 June 2006

                                • A = Acryllack (bis Dezember 1993)
                                • E = Kunstharz- oder Wasserbasislack (Enamel) (bis Dezember 1993)
                                • L = ?
                                • Y = Einschichtlackierung/Brillantlackierung (ab Januar 1994)
                                • Z = Zweischicht- oder Dreischichtlackierung (ab Januar 1994)
                                • Z+Z = Zweifarbenlackierung (Wagenhauptfarbe und Zweitfarbe)

                                XXZN staat trouwens voor de bekleding e.d. binnen in de auto.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.