Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F – Heeft zij toekomst?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2011 om 21:49 #17815454
radiateur voor zo’n ding niet op de sloop halen gek… dingen kosten nog geen 6 tientjes nieuw! op de sloop betaal je dan de helft en heb je nog een oud ding!
En ja willem wat hier algenoemd is: de 1.4 en 1.6 8kleppers hebben wel degelijk de kwaal om via de koppakking olie naar buiten te lekken, meestal aan de voorzijde motor bij de 4e cilinder. Op de hoek zeg maar. Hierbij hoef je verder ook niks aan de auto vernemen en jaa als je die lekkage niet boeit en gewoon olie bijvult kun je jaren ermee door..
of totdat ie verder lek gaat tot aan’t koelkanaal.zoals ik de foto’s van de ts zie, zou ik eerst de boel eens schoonspuiten en kijken waar hij nu echt lekt…
13 februari 2011 om 21:52 #17815455[rquote=1868064&tid=142490&author=CQPV6]radiateur voor zo’n ding niet op de sloop halen gek… dingen kosten nog geen 6 tientjes nieuw! op de sloop betaal je dan de helft en heb je nog een oud ding!
En ja willem wat hier algenoemd is: de 1.4 en 1.6 8kleppers hebben wel degelijk de kwaal om via de koppakking olie naar buiten te lekken, meestal aan de voorzijde motor bij de 4e cilinder. Op de hoek zeg maar. Hierbij hoef je verder ook niks aan de auto vernemen en jaa als je die lekkage niet boeit en gewoon olie bijvult kun je jaren ermee door..
of totdat ie verder lek gaat tot aan’t koelkanaal.zoals ik de foto’s van de ts zie, zou ik eerst de boel eens schoonspuiten en kijken waar hij nu echt lekt…[/rquote]
Dat was ook mijn plan, schoonmaken. Ik wacht even tot na de APK en het weekend daarna ga ik eens kijken wat ik kan schoonmaken. Zijn daar nog dingen waar ik op moet letten of kan ik er een hoge druk spuit opzetten?
13 februari 2011 om 21:56 #17815456ik knal altijd zo de spuit erop, laat ze wel altijd lopen. weet ik ook waar het misgaat:D
13 februari 2011 om 21:57 #17815457Dus gewoon de metalen delen schoonspuiten terwijl de motor loopt? (en niet de buizen e.d. raken neem ik aan :P )
13 februari 2011 om 21:59 #17815458ik spuit altijd alles schoon, maar er zijn zat die daar heel moeilijk over denken…
14 februari 2011 om 09:06 #17815459[rquote=1868064&tid=142490&author=CQPV6]radiateur voor zo’n ding niet op de sloop halen gek… dingen kosten nog geen 6 tientjes nieuw! op de sloop betaal je dan de helft en heb je nog een oud ding!
of totdat ie verder lek gaat tot aan’t koelkanaal.zoals ik de foto’s van de ts zie, zou ik eerst de boel eens schoonspuiten en kijken waar hij nu echt lekt…[/rquote]
hmzz 4e cilinder?
als k er voor sta rechts aan de voorkant van het blok daar lekt hij, maar wil er wel een nieuwe tussen hebben, paar keer gepland om te laten maken ma steeds weer komt er wat tussen (alleen geen pakking:P)maja vroeg of laat zal ie wel moeten
15 februari 2011 om 15:10 #17815460Afgekeurd :cry
Problemen:
– Kleppendekselpakking
– Oliefilter
– Achterste uitlaat slecht
– veerpoot rubbers
– LA achterband canvas zichtbaarNotities: druklager slecht en veel olie lekkage
Nog geen prijs gekregen voor herstel, wordt ik morgen even over gebeld. Wat verwachten jullie?
15 februari 2011 om 17:53 #17815461beetje raar dat die op een klepdekselpakking wordt afgekeurd, die van mij zag nog wel wat erger uit dan die van jou, en werd hierop helemaal niet afgekeurd, olie filter is ook geen afkeur mits die niet hevig lekt, beetje raar, demper kan ik wel inkomen, en band en rubbers ook wel.
hier een foto van de mijne
15 februari 2011 om 18:15 #17815462[rquote=1869395&tid=142490&author=diemux]Afgekeurd :cry
Problemen:
– Kleppendekselpakking
– Oliefilter
– Achterste uitlaat slecht
– veerpoot rubbers
– LA achterband canvas zichtbaarNotities: druklager slecht en veel olie lekkage
Nog geen prijs gekregen voor herstel, wordt ik morgen even over gebeld. Wat verwachten jullie?[/rquote]
k weet nie naar wat voor keuringsstation jij gaat hoor, k zal eens een andere overwegen, ik heb nog nooit gehoord dat ie op een kleppendekselpakking afgekeurd kan worden.
als ik jou was zou ik eve eenbeunhazer zoeken, heb het idee (vooral waneer het de zelfde garage is als die zei van de lkke kop) je maar wat graag het geld uit de zak willen kijken of zo
15 februari 2011 om 18:21 #17815463Ik heb nog geen prijs gekregen, ik verwacht zo’n 200 tot 300 euro aan kosten. Is dit realistisch?
15 februari 2011 om 18:30 #17815464Idd wel raar, waar kom je vandaan als ik vragen mag
15 februari 2011 om 18:38 #17815465Naar watvoor garage ga je? Vakgarages zijn vaak wel goed, en vast bij je in de buurt.
15 februari 2011 om 18:41 #17815466Haarlem, breng hem naar van Laar in noord.
15 februari 2011 om 19:41 #17815467@ Andreas, das een beste zweetkop :D
Maar diemux, ik zou hem toch even bij een andere garage laten nakijken.
Olie filter afkeur??? Draai ie er toch een nieuwe op? Waarschijnlijk is dat rubber kapot, dan gaat ie lekken.
Uitlaat slecht, mwa, als ie goed vast zit, gasdicht is en geen lawaai maakt is er niks aan de hand, kan ie nog zo verrot zijn.
Kleppendekselpakking, tenzij het echt ertussenuit zeikt uit wellicht milieuoogpunt, anders niet.
Veerpootrubbers, kan maar bij mij probeerden ze dat ook, want je voelde iets bewegen als ie inveerde zeiden ze tegen mij. Daar zijn die dingen voor, om di beweging op te vangen, dus dan moet er echt speling op zitten.
Achterband, dat kan, gooi je er twee nieuwe bandjes op, ben je voor paar tientjes weer het mannetje voor een jaar.
En zelfs al zouden deze defecten aan de auto zitten, dan zou ik hem laten maken, zolang hij niet roest kun je jaren vooruit met je astra, er worden er al teveel met niks afgedankt, doodzonde want het zijn keigoede auto’s.
15 februari 2011 om 19:45 #17815468Haarlem, ff een afspraak maken bij Vakgarage Nieuw-Vennep, super lui, niet te duur(apk was 22,50 ofzo) en eerlijk :). Aanrader!
16 februari 2011 om 10:33 #17815469nou dan meld ik me maar Bert ..ja Vakgarage Nieuw vennep is een goed adres laat ik ook me klanten keuren Wiliam doet het netjes ..
en diemeux zoek is contact met me ik als verwoed Opel beun (dik 40jaar) wil wel is bij je kijken .
ik denk na een olie en ontvet beurt dat er een redelijk stuk overzicht is wat er mis is ,,,,LEVE DE WIBRA DASTY GEEL”””
en is kijken of je nog een deksel in je koppelings huis hebt voor bij je koppeling te komen .scheeld een vracht in de kosten .
verder geef ik met een oude auto het advies je kan en mag 8 weken voor keur data te keuren met behoud van de laatste datum bij afkeur heb je nog even de tijd en rijd je niet zonder keur in de ronte
ik zou zeggen 2u2 me maar is.of pleeg met wim v6 overleg over mij.
Bert Hoofddorp
16 februari 2011 om 13:25 #17815470Kan het laten doen voor 400 euro. Hier zit tevens nog het een en ander bij voor de APK. Voor die prijs wordt het olieverlies e.d. opgelost.
16 februari 2011 om 17:33 #17815471ik zou is met het verhaal wat ze gaan doen bij mij je melden dan zal ik is kijken of daar een grond in zit ..let op olie filter 5€ rubber klepdeksel pakking 8,90€ en 15 min werk en je olie lekkage is over zeg ik spuit de zooi ff lekker schoon 1/2 uurtje en klaar is kees .
wat gaan ze dan verder doen voor die 400€?????????????????????????????? je zal denk ik nog op 13 inch wieltjes staan dan kost een band ook geen drol blijft mij vreemd .
zet het verhaal via 2u2 naar me toe en je hoort van mij ,,laat ik een prijs vallen voor dat werk ,je kon wel is schrikken,, ik wil ook eerst vrijblijvend voor je kijken . meer heb ik niet te bieden .
ik heb het idee dat met een oudere wagen die zoals het blokkie er uit ziet onverzorgd oogt je meteen op het hakblok gaat dit terecht of onterecht ??heb hier wel wat voorbeelden staan hoor hoe het er uit kan zien met onderhoud op BEHOUD staat ook een te koop bij mij van 2003 voor weinig dat is ook kwijlen zo mooi .
Bert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.