Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra F gsi V6 #c30xe vermogensuitdraai toegevoegd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2012 om 14:30 #17745400
Wat je er uit kan halen ligt aan de brandstof die je wilt gaan rijden.
Op super+ of v-power krijg je er meer uit dan op euro95.Ik heb mijn 3 liter laten chippen op euro95 en had 210pk / 330nm.
En de gasten die het gedaan hebben, zeiden nog dat er op 98 nog wel een pk of 20 in zou zitten.18 april 2012 om 15:58 #17745401Ik rij op octaan 102. Voordeel van vlak bij de grens wonen. Bij de Aral is 102 nu net zo duur als 95 in NL.
Had jouw ervaring al gelezen in het topic, en ben erg benieuwd wat mijn blok nog aan pk’s en NM heeft.
Heb de kat er tussenuit dat maakte volgens rudy (miruni ook wel uit). Verder groep a uitlaat.Vandaag kon ik me niet beheersen en heb ff flink gas gegeven om een porsche voor te blijven :vertag
en de koppeling had het al wel zwaar, hoop dat het straks ook nog gaat, want heb deze koppeling net nieuw
en vind een sportkoppelingset erg duur. Heb jij ook gewoo standaard LUK koppeling?19 april 2012 om 20:09 #17745402Zo vanavond is de astra afgesteld door Rudy (miruni). Iedereen zei dat met 2.5 ecu de x30xe te arm zou lopen, maar daar was geen sprake van.
De motor deed het al goed vanaf het begint eigenlijk. Met originele computer was het 221Pk en 308 Nm. Bovenin was niet veel meer
te halen maar in het middengebied toch nog wat koppel en dat merk je met rijden flink!Het resultaat is 228PK en 322NM, had op iets meer koppel gehoopt maar ben er zeer tevreden mee, ondanks het kleine aantal PK
winst is het een hele andere auto geworden, veel soepeler en trekt als een malle. Zal misschien straks of anders morgen een filmpje
plaatsen.Miruni bedankt!
@corsa_gsi lijkt erop dat er wat fout was dan met de software in jouw auto dat deze maar 186 pk leverde en daarna 210. misschien een
sensor die niet goed was?19 april 2012 om 20:25 #17745403Dat is toch wel netjes hoor :thumbup
19 april 2012 om 21:31 #17745404zeer netjes
wat voor bak heb je er aan ??
19 april 2012 om 21:35 #17745405[youtube:229ucwos]http://www.youtube.com/watch?v=b8fBWwJdETE[/youtube:229ucwos]
19 april 2012 om 21:54 #17745406Op de terugweg wel mazzel gehad. Reed op een bijna verlaten A18 terug en wilde uiteraard
toch even voelen wat hij doet dus naar de 3 geschakeld en 100 km/h toen volgas door naar de 4
en heel even naar de 5 en bij 220km/h vond ik het wel goed (top zou volgens de gegevens 249 km/h zijn)
ik liet de auto uitlopen en toen ik 160 reed bij een op en afrit zie ik een touran de snelweg op komen en voelde niet goed
gas los en idd het was politie. Na 2 km is de shell en kreeg ik een politie volgen bordje te zien. Uiteraard had ik de mist
lampen ook aan, maar was te laat om uit te zetten.Agent komt naar me toe en zegt dat me koplamp niet goed staan pfffff gelukkig, ook de mistlampen was hij niet blij
mee. Dus ik uitgelegd in mijn astra g gaan ze na gebruik uit, in deze astra blijven ze aan tot de schakelaar weer is ingedrukt.De kap moest los, om te kijken of ik er iets aan kon doen, en dan valt zon V6 natuurlijk op. Daarom aan iedereen gewoon ff de 55 euro uitgeven
en het blok op kenteken zetten, stelt niks voor. Komt hij er niet doorheen is het ook te gevaarlijk om mee te rijden!!! ff praatje gemaakt en vroeg wat
zon v6 nou doet, ik heb maar gezegt dat het qua vermogen niks uitmaakt alleen zon v6 zo lekker rijdt :jerry19 april 2012 om 22:20 #17745407wahahah lekker :P
20 april 2012 om 06:09 #17745408Mooi resultaat Bas! :thumbup
20 april 2012 om 13:04 #17745409Bij mij hangt er een automaat achter, dus geen idee over koppelingsplaten enzo.
Persoonlijk zou ik er een Sachs Performance set in stoppen, of 1 van OMP, die van Sachs Performance houden het ook zeer goed uit op een phase 2 let (met spints en circuit gebruik).Overigens heb ik een x25xe computer, jij waarschijnlijk een c25xe?
Alles werkte prima toen hij afgesteld werd, ze hebben hem van te vooren nog even uitgelezen hiervoor.
20 april 2012 om 18:21 #17745410ik heb een c25xe computer idd. De koppeling houd het gelukkig wel uit, weet niet
tot welk vermogen zon luk set geschikt is. Heb 2 sprintjes van stilstand naar 120 getrokken
en de eerste keer rook je um wel iets de 2de keer niet. de eerste keer ging ik in de 1 volgas met
slippende banden 2 keer hoe je het snelste bent (uit ervaring) was het wat netter met half gas de eerste
meters en daarna vol door en ook naar de 2 geen problemen. uiteraard zal de set wel sneller slijten.Zon sachs set is ook gelijk zo duur toch? minimaal 500+ ofzo. Deze set via ebay gekocht van iemand die verkeerd
besteld had en voor minder dan de helft van de prijs gekocht :vertag21 april 2012 om 11:00 #17745411De uitdraaien:
De verandering in de koppelskromming heeft het echt een hele andere motor gemaakt. Verschil in nummers
is misschien niet groot, maar tijdens rijden echt groot verschil. En scheelt natuurlijk dat de auto bij de eerste
run met originele computer al zoveel pk had en goed liep alleen te rijk.Ben echt tevreden en voor chippen van een v6 hoef je echt niet naar duitsland :worship:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.