Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra F gsi V6 #c30xe vermogensuitdraai toegevoegd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 november 2011 om 07:53 #17745381
Mooi werk :thumbup
8 december 2011 om 23:27 #17745382kleine update, nadat ik eerst de verkeerde pakking had binnen gekregen en bougies van bosch lastig waren aan te komen (autoplex wilde ze alleen per 10 leveren), uiteindelijk bij velba kunnen bestellen.
En kon het beginnen, viel nog erg mee de inlaat eraf halen alleen bij terugmonteren de krukassensor niet goed aangedrukt dus motorstoring :( was weer ff zoeken voordat ik het gevonden had.
De auto loopt gelijk een stuk beter, ook het oude universele filter vervangen voor een K&N filter.binnenkort op de rollenbank een chip op maat, ben erg benieuwd wat voor een vermogen er uit te halen valt.
23 december 2011 om 16:02 #17745383Auto is dood , was opweg naar mn vader om de krukassensor te vervangen 500m voordat ik er was sloeg de auto af bij stoplicht en niet meer te starten.
geduwd over het kruispunt naar een veilige plek. accupool eraf (dan was de storing altijd weg) en weer gestart dat lukte maar na 5 meter stotteren en afslaan.
probeerde te starten zonder succes en een boel rook onder de kap vandaan, snel gekeken en kwam uit het luchtfilterben bang dat er een klep kapot is. Morgen maar even bekijken, als de schade erg is misschien een x30xe inbouwen, we zullen zien.
23 december 2011 om 20:09 #17745384zo dan das lekker kut zeg ey
evt heb ik nog wel 2 koppen liggen
23 december 2011 om 20:21 #17745385Das klote zeg :( succes ermee.
BTW, mag jij nog wel kopen als particulier bij de Velba? Hier Nijmegen doen ze dat niet meer :thumbdown flauw gebeuren, kocht daar best veel.
24 december 2011 om 00:42 #17745386@Astraman wrote:
Das klote zeg :( succes ermee.
BTW, mag jij nog wel kopen als particulier bij de Velba? Hier Nijmegen doen ze dat niet meer :thumbdown flauw gebeuren, kocht daar best veel.
mn pa heeft een autobedrijf, dus voor mij geen probleem wat te bestellen ;)
24 december 2011 om 20:24 #17745387he bas gsi ik heb meschien een omega blok liggen 3.0 v6 alshet goed is heb ik de auto volgen de week een donderdag het blok heeft 270000 geloppen en is dan draaiend te horen je kan mijn bellen van af 29 december op 0612871835 groetjes wesley
17 januari 2012 om 17:25 #17745388hoe is t met de astra :
17 januari 2012 om 18:50 #17745389ja hoe ist nu met de astra?
18 januari 2012 om 17:25 #17745390Ik rij met de astra, maar loopt nog niet lekker, als ik ff tijd heb vervang ik de dismodule en de bougieskabels.
Maar voordat ik vervang eerst ff de compressie meten op alle cilinders. Mocht het niet goed zijn, heb een i500
blok met kabelboom en motronic aangeboden gekregen, misschien dat ik die koop of anders een x30xe ff kijken nog.Ben alleen nu ff druk met de studie en werken dus is ff afwachten wanneer ik en mn vader tijd hebben. wordt dan gelijk
de koppelingsset en een motorsteunrubber vervangen.18 januari 2012 om 19:02 #17745391Bekijk je carterventilatiehuis eens.
Deze zit naast het blok.Bij mij zat deze behoorlijk dicht waardoor de carterdruk op een moment zo hoog opliep dat de olie bij de cilinder geperst werd maar ook uit de inlaat kwam zetten!
Mocht dit het zijn, heb wel een mooie oplossing voor het schoonmaken van materiaal wat onder de olie zit!Gr.
Pastra29 februari 2012 om 21:57 #17745392De auto leeft weer!!! en wat rijdt het lekker.Het volgende is vervangen:
– kromme plastic kleppendeksels vervangen voor alu versies,
– nieuwe bosch bougies
– nieuwe bosch bougieskabels
– nokkenassensor gm
– krukassensor gm
-compressie gemeten (op alle cylinders perfect)
– dismodule (2de hands)
– brandstoffilter-
– lmm (2de hands)Het grote probleem was toch de lmm, en nadat de auto eindelijk goed liep gelijk de koppelingsset vervangen en de motorsteunrubber die kapot was.
Alleen staat de turbo in de weg in mn pa’s bedrijf, en vind het zonde deze buiten te zetten dus kijken of er interesse is en dan in de turbo rijden (ook geen straf).
Maar nog ff over denken en ff genieten. Ook de 17 inch vervangen voor 16 inch Borbet T velgen29 februari 2012 om 22:01 #17745393Nette astra, met een lekker blokje dat wilt wel gaan.
Had je hem nog gechipt?
29 februari 2012 om 22:13 #17745394nee nog niet, ff nadenken, want zonde van het geld als ik de auto ga verkopen.
Als ik um nog even hou dan wordt ie nog gechipt1 maart 2012 om 17:34 #17745395mooi dat ie weer loopt
nu mijne nog :(
deze velgjes staan veel beter vind ik :thumbup :thumbup :thumbup
9 maart 2012 om 19:15 #17745352en de auto is weer dood :argue
wilde mn velgen in duitsland op halen, en toen gaf de boordcomputer aan oliepeil laag, ik reed net voor de grens dus bij de shell kon ik er gelijk af.
liter olie bijgevuld en rij weg en mn temp. schiet zo door naar het rode, gelukkig is de parkeerplaats net over de grens dus kon weer gelijk stil zetten.
kap los koelvloeistof overal bi reservoir en olie in het reservoir. Hele achterkant van de auto onder de olie.2 uur gewacht op de adac en afgesleept. Morgen blok uitbouwen en denk dat er dan toch een 3.0 erin komt, ff rondkijken wat er te koop is.
Het zit niet mee helaas9 maart 2012 om 19:18 #17745396klote zeg
9 maart 2012 om 19:21 #17745351Idd erg klote :( Hopelijk vind je snel een goed blok
9 maart 2012 om 20:59 #17745355Dat is balen.
11 maart 2012 om 17:32 #17745356Zo er is al weer wat gebeurd, nu ff uitzoeken hoe het psies met een ombouw naar x30xe moet
Want ik begrijp dat ik de carter en inlaat moet ombouwen van de c25xe af. maar hoe zit het met de software, kan ik ermee rijden of moet er
wat ik gelezen heb de software van de x30xe in de c25xe chip geladen worden en dan op de bank aanpassen? en wat moet er nog meer gebeuren?
Uiteraard komt er een nieuwe riem enzo op.11 maart 2012 om 17:56 #17745354Wat je eigenlijk nodig bent is een 3.0 onderblok met draaiend gedeelte en de koppen van de 3.0. De rest kun je allemaal overbouwen van je 2.5. Ook kun je met de computer van de 2.5 rijden, maar de kans is aanwezig dat ie hoog in toeren heel iets te arm gaat lopen. Je kunt je computer laten chippen om dit te voorkomen, maar hoeft niet per sé.
12 maart 2012 om 16:26 #17745353jep wat jurgen zegt
onderblok en koppen van de 3.0 en de rest van de 2.5
wel 3.0 injectoren gebruiken
en niet de olie aanzuigbuis vergeten mee te pakken van de 2,5
7 april 2012 om 17:18 #17745398Zo weer ff een update, heb door drukte er lang geen tijd voor gehad. Maar het blok is nu klaar om ingebouwd te worden!
Waarschijnlijk ergens deze feestdagen bouwen we hem in.Ik had nog 1 vraag omdat de carterventilatie niet aangesloten was op de c25xe. Op het gasklephuis zitten 2 vacuum aansluitingen.
1 dunne (voor de gasklep vanaf de inlaat gezien) en een dikkere aansluiting achter de gasklep. Op welke hoort nu de carterventilatie
en op welke hoort de brandstofdruk regelaar? Heb het nu de dikkere aansluiting gebruikt voor de carterventilatie en de dunne voor
de brandstofdruk regelaar:7 april 2012 om 18:55 #17745397Dikke moet volgens mij de carterventilatie op en de dunne de brandstofdruk regelaar, die laatste is in ieder geval bij een C20LET maar een dunnetje.
17 april 2012 om 19:52 #17745399zo had ik het idd ook zitten, bedankt voor de bevestiging.
Het blok is ingebouwd en loopt perfect. Alles in 1 keer goed aangesloten king:
Donderdag wordt de software aangepast op de rollenbank door Miruni, ik ben benieuwd!Ook de c25xe uit elkaar gehaald, alles zag er erg netjes uit, alleen de koppakking van de 6de cylinder
was kapot. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.