Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra f gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2012 om 22:08 #18074302
@Mr.F wrote:
Heb nu mn 2e C16SE en die zijn best betrouwbaar ja, en een fijne motor.
Een Astra kan je van eind 1993 veilig kopen, dan is het MY94 en roesten ze niet meer zo.
Dit zijn nog de modellen van voor de facelift.Mijn ideale Astra: GSI uit 1994 :wub , wel de looks maar zonder de bruine tinten :jerry
16 november 2012 om 22:19 #18074303AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb nu een F1 van 07/1994 zonder roest en bomvol originele optie’s, dat is mijn ideale Astra :)
17 november 2012 om 08:35 #18074304over het algemeen zijn f1s idd roestbarrels
of je moet een f1 van eind 93 hebben
daar zijn ze namelijk al begonnen met verzinken
mijne is december 93 van de band gerold en heeft nergens rottigheid
klein plekje had ie onder het tankkleprubber wat nu is opgelost king:heb daar in tegen een astra f1 GSI gehad :puke :swear
enige wat daar goed aan was was de motor c20xe :D17 november 2012 om 18:44 #18074305Wat is het verschil tussen een f1 en f2?
17 november 2012 om 22:35 #18074306@lukelaaf wrote:
Wat is het verschil tussen een f1 en f2?
Bij GSi ziet type 2 er vrijwel hetzelfde uit als een andere uitvoering… weg mooie bumpers :(
Normale F1’s & F2’s… Exterieur:
Andere grill, andere koplampen (type 1 koplampen passen niet in een type 2 grill en andersom). Witte knipperlichten voor, type 1 oranje knippers passen ook niet.
Type 1 & 2 zijn de zelfde achterlichten… alleen van type 2 zijn ze veel donkerder.
Plaat op de achterklep (slot is ook anders). In de portieren zit een extra stang tbv de veiligheid (bij 2 dezelfde uitvoeringen de ene F1 de ander F2, is de F2 op kenteken 10kilo zwaarder bij een 3-deurs).
De deur-strips zijn bij F1 behoorlijk breed… bij F2 minstens de helft minder breed, een stuk mooier.
Type-aanduidingen zijn bij F1 chroom op zwart, bij F2 volledig (ver)chroom(d) en een stuk slanker.Interieur: Zwart dash + stuur is wel het meest opvallende… geen lichtgrijze bende meer. Stoelbekleding ziet er ook stukken beter uit.
94-er modellen kunnen overgangsmodellen zijn… dus zwart interieur ala F2, en oranje knippers ala F1 en koplampen en grill ala F1.
Iemand nog aanvullingen ???
17 november 2012 om 22:37 #18074307Ja airbag standaard vanaf 94 en eventueel als opie pasagiers airbag in dashbaord.
18 november 2012 om 09:01 #18074308oranje pinkers passen wel in f2 astra. maar ofvje dat zou willen
18 november 2012 om 09:19 #18074309@rickastra wrote:
@lukelaaf wrote:
hallo,
ik zal me even voorstellen in dit gedeelte meteen.
ik ben luke 19 jaar.
ben trotse bezitter van een kadett c uit 78 met een 1.2tje
ben van plan om deze komende winter in de stalling te zetten en een beetje op te knappen.
nu ben ik van plan om een astra f te kopen. uit 1994 1.6 motor.
nu mijn vraag is nu.
wat zijn de min van een astra en waar moet ik op letten?distributie riem waterpomp spanrol en kvs zijn in augustus vervangen.
alvast bedankt
tot bj94 STAAN LATEN!!!!! 1bak ellende en rotten waar je bij staat.begin maar ff te prikken achterin de binnenschermen (achter de benzinedop)
Hallo, even rustig aan he ?
leuke reactie naar mensen die een Astra F hebben van voor 1993 :sleeping
En dat als nieuwkomer :puke :pukeIk heb zelf een F uit 1992 en die rotte al op de folder ja.
En daarom is ie met 500.000 km nog steeds op de weg en verkeerd die in nieuwstaat.BAH !!
Rik :agent
18 november 2012 om 09:41 #18074310Ehm Rik, als jouwe niet goed was onderhouden en er niet het een en ander aan laswerk was gedaan
waar had ie dan nu gestaan?
over het algemeen kun je echt wel zeggen dat de bouwkwaliteit minder is van een f1
dat jouwe nog zo goed is is de uitzondering die de regel bevestigd :D18 november 2012 om 09:42 #18074311@Oenatje wrote:
oranje pinkers passen wel in f2 astra. maar ofvje dat zou willen
+1 heb witte pinkers van een f2 op mn f1 gehad
18 november 2012 om 10:00 #18074312@trashmetal wrote:
Ehm Rik, als jouwe niet goed was onderhouden en er niet het een en ander aan laswerk was gedaan
waar had ie dan nu gestaan?
over het algemeen kun je echt wel zeggen dat de bouwkwaliteit minder is van een f1
dat jouwe nog zo goed is is de uitzondering die de regel bevestigd :DEhm, tja, ugh, dan had ie zeer zeker wel op zo’n camping gestaan waar alle auto’s tijdelijk rusten totdat ze worden opgeruimd :cry
maar ja, die “nieuwe” doet alsof alle F’s uit die jaren roesten maar dat bestrijd ik !
Ik zoek op MP altijd op bouwjaren 1991-1994 en daar zitten hele mooie, originele F’s tussen.
Maar je hebt gelijk, dat weer wel. :angelRik ;)
18 november 2012 om 10:00 #18074313Ik heb witte kniperlichten maar geen airbag..
Dus il heb een f1?18 november 2012 om 10:05 #18074314als hij van -94 is wel :)
18 november 2012 om 10:12 #18074315@KadAstra-EF wrote:
@trashmetal wrote:
Ehm Rik, als jouwe niet goed was onderhouden en er niet het een en ander aan laswerk was gedaan
waar had ie dan nu gestaan?
over het algemeen kun je echt wel zeggen dat de bouwkwaliteit minder is van een f1
dat jouwe nog zo goed is is de uitzondering die de regel bevestigd :DEhm, tja, ugh, dan had ie zeer zeker wel op zo’n camping gestaan waar alle auto’s tijdelijk rusten totdat ze worden opgeruimd :cry
maar ja, die “nieuwe” doet alsof alle F’s uit die jaren roesten maar dat bestrijd ik !
Ik zoek op MP altijd op bouwjaren 1991-1994 en daar zitten hele mooie, originele F’s tussen.
Maar je hebt gelijk, dat weer wel. :angelRik ;)
Tja en wat die nieuwkomer zij over het tankklepje
geld ook zeker voor de f2 hoor
heb een verzinkte f1 en ook ik heb daar het een en ander aan beginnende rottigheid weg gehaald18 november 2012 om 10:29 #18074316@Rob-Epe wrote:
@lukelaaf wrote:
Wat is het verschil tussen een f1 en f2?
Bij GSi ziet type 2 er vrijwel hetzelfde uit als een andere uitvoering… weg mooie bumpers :(
Normale F1’s & F2’s… Exterieur:
Andere grill, andere koplampen (type 1 koplampen passen niet in een type 2 grill en andersom). Witte knipperlichten voor, type 1 oranje knippers passen ook niet.
Type 1 & 2 zijn de zelfde achterlichten… alleen van type 2 zijn ze veel donkerder.
Plaat op de achterklep (slot is ook anders). In de portieren zit een extra stang tbv de veiligheid (bij 2 dezelfde uitvoeringen de ene F1 de ander F2, is de F2 op kenteken 10kilo zwaarder bij een 3-deurs).
De deur-strips zijn bij F1 behoorlijk breed… bij F2 minstens de helft minder breed, een stuk mooier.
Type-aanduidingen zijn bij F1 chroom op zwart, bij F2 volledig (ver)chroom(d) en een stuk slanker.Interieur: Zwart dash + stuur is wel het meest opvallende… geen lichtgrijze bende meer. Stoelbekleding ziet er ook stukken beter uit.
94-er modellen kunnen overgangsmodellen zijn… dus zwart interieur ala F2, en oranje knippers ala F1 en koplampen en grill ala F1.
Iemand nog aanvullingen ???
ja ik heb nog ff een kleine aanvulling.
valt me tegen dat nog niemand die er op gezet heb ;)de f1 heeft vierkantige spiegels.
de f2 heeft rondere spiegels.deze zijn wel uitwisselbaar, mijn ex f2 rijd namelijk rond met f1 spiegels.
18 november 2012 om 10:30 #18074317Hij is wakker vandaag :D :thumb
18 november 2012 om 11:09 #18074318Zeg maar gewoon dat de F1 echte KADETT E spiegels heeft.
Alleen het gedeelte tussen speigel en auto is anders :wubPersoonlijk vind ik “kadett” speigels ook veel mooier dan F2 astra speigels.
Rik ;)
18 november 2012 om 11:16 #18074319spiegels zaten ook op de ascona c en vectra a en corsa a ;)
en ik vind ze ook mooier en functioneler
heb zelf niet al te beste ooggies en zie dus geen :swear in cupspiegeltjes oid :(18 november 2012 om 11:27 #18074320f1 spiegels moet verboden zijn op f2
18 november 2012 om 11:29 #18074321zijn ook mooier ja, die van de f1 :)
ik had mijn f2 spiegels geruild tegen druppel spiegels, maar ja, zag in de bijrijderskant geen ene reet, die kon ik niet goed afstellen.
toen maar een paar van een f1 er op gezet, stukken beter en stukken mooierastra td, dat zeg je verkeerd.
f2 spiegels zouden verboden moeten worden…. :sleeping18 november 2012 om 11:32 #18074322+1 :jerry
18 november 2012 om 11:33 #18074323Ach jullie elke f2 astra met f1 spiegels moet een boete van 1000,- krijgen… Lijkt net of je met een kadett station op pad ben 30jaar oud :jerry
18 november 2012 om 11:36 #18074324Ehmmm, mijne is echt wel een f1 heur ;)
Eerste toelating 4 januari 199418 november 2012 om 11:36 #18074325Haha mee eens mijn F1 waren met originele spiegels, en m’n F2 heeft toch echte mooiere spiegels. Echter waarom hebben veel f2 wagens aan de linkerkant een vierkante en aan de rechterkant een ronde?
18 november 2012 om 11:36 #18074326 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.