Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra f flink verlagen??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2011 om 17:37 #17231761
wil m’n astra drastisch omlaag hebben, denk aan -80mm ongeveer. wie weet waar ik setjes koop van dat soort verlaging?
27 januari 2011 om 19:24 #17805885Krijg je daar geen spijt van ?
Nederland ligt immers vol met drempels !Groet, Rik
28 januari 2011 om 09:57 #17805886Als ik dat doe kom ik nooit meer thuis! :P
28 januari 2011 om 10:13 #17805887Ik denk dat je dan een setje moet kopen wat je handmatig kunt in stellen qua hoogte, maar zoals hierboven vermeld, is dat wel verstandig? sowieso zijn de meningen verdeeld over verlagen, het is niet altijd goed/beter.
Ik raad je aan opzoek te gaan naar een origineel verlagings set die Opel geleverd heeft op bijvoorbeeld de GSI modellen, dan rijd je niet TE laag en toch laag :)
Maar als je het wilt moet je het doen, maar heb zelf nooit zoiets gezien, volgens mij is het maximum 60 mm.
Als je 60/40 doet en grotere velgen monteert is je wielkast goed gevuld, staat de auto laag, en heb je een super wegligging, de opeltjes hebben met standaard veren nogal last van overhellen in de bochten en zijwind gevoelig met hogere snelheid is ook niet onbekend.Succes
28 januari 2011 om 10:48 #17805888[rquote=1853780&tid=141437&author=Neut3.24]Ik denk dat je dan een setje moet kopen wat je handmatig kunt in stellen qua hoogte, maar zoals hierboven vermeld, is dat wel verstandig? sowieso zijn de meningen verdeeld over verlagen, het is niet altijd goed/beter.
Ik raad je aan opzoek te gaan naar een origineel verlagings set die Opel geleverd heeft op bijvoorbeeld de GSI modellen, dan rijd je niet TE laag en toch laag :)
Maar als je het wilt moet je het doen, maar heb zelf nooit zoiets gezien, volgens mij is het maximum 60 mm.
Als je 60/40 doet en grotere velgen monteert is je wielkast goed gevuld, staat de auto laag, en heb je een super wegligging, de opeltjes hebben met standaard veren nogal last van overhellen in de bochten en zijwind gevoelig met hogere snelheid is ook niet onbekend.Succes[/rquote]
Maximum van 60mm? gelukkig niet ;)
Ik heb pasgeleden een Corsa nog meer als 10cm op z’n plaat zien zakken. Kunnen nog maar 2 vingers tussen asftalt en het laagste deel van de auto. Uitlaat zit al helemaal omhoog gedrukt in de tunnel, en 13inch wieltjes met plat getrokken rubber er om, dus lager kan niet :PAnyway, zoiets vind je in de regel niet in demper+veer setjes, maar wel in schroefkits.
Die heb je ook weer met verschillende instelbereiken, maar ze zijn er wel met een bereik van 15cm. Uiteraard afhankelijk van de auto.http://cgi.ebay.nl/KW-GEWINDEFAHRWERK-INOX-V1-Opel-Astra-F-Astra-F-Cabrio-/360335647969?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item53e5ada4e1 <– dit setje gaat tot 80mm op de voor-as en 45mm op de achter-as.
http://cgi.ebay.nl/Fat-Grip-Opel-Astra-F-Sportfahrwerk-Fahrwerk-Sport-NEU-/230506646587?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item35ab444c3b <– geen schroefset (vaste verlaging) verkrijgbaar tot 80mm voor en 60mm achter. En het kost geen ruk, dus kwaliteit zou ik niet verwachten. Maar het kan :P
Editje:
Als je tuningspul zoekt wat ietsjes gekker is als je normaal in NL kan krijgen, check Ebay.nl
Er zitten legio duitse retailers op Ebay met TuV goedgekeurde spullen (en hey, duitsers zijn strenger als de RDW/APK), het kost minder als hier en er is zowel heel high-end als superlaag-budget te krijgen, en alles er tussenin natuurlijk.En als kers op de taart sturen Duitsers met alles een kopie van de TuV goedkeuring mee. Als de RDW of oom agent zeurt kan je gewoon de papieren onder z’n neus drukken :P Schijnt in Belgie ook handig te zijn. Heb vernomen dat ze daar voor elke aanpassing een papiertje willen zien.
28 januari 2011 om 15:09 #17805889de veerpoten van een kadett e gebruiken scheelt ook al iets t.o.v een astra poot
Dave
28 januari 2011 om 18:29 #17805890[rquote=1853426&tid=141437&author=KadAstra-EF]Krijg je daar geen spijt van ?
Nederland ligt immers vol met drempels !Groet, Rik[/rquote]
hahaha spijt? mijn kadett is -100 verlaagd, dat is laag en dan heb je last van drempels
28 januari 2011 om 18:31 #17805891SUPER thanks man! gaat goed komen!
28 januari 2011 om 18:31 #17805892Ligt er ook aan wat er voor bumper aan de voorkant hangt he, orginele is wel te doen zo neem ik aan dan wil het vast nog wel:P
28 januari 2011 om 18:51 #17805893mijn oude kadett gsi had een astra gsi voorbumper met origineel lipje was -80 verlaagd nooit geen probleem mee gehad!
28 januari 2011 om 18:55 #17805894Oke netjes:P Ik heb zelf gsi voorbumper en 60mm verlaging. Maar die lip eronder raak ik bij 1 drempel hier in de straat wel maar verder is het makkelijk te doen.
1 februari 2011 om 16:15 #17805895@ astra f vaassen
is de auto op jou foto 6 cm verlaagt ?! ben namelijk zelf ook mt mn astra bezig en wil even kijken hoe laag 4/6/8 cm ong is :P
gr
1 februari 2011 om 18:18 #17805896[rquote=1857400&tid=141437&author=brainmuller]@ astra f vaassen
is de auto op jou foto 6 cm verlaagt ?! ben namelijk zelf ook mt mn astra bezig en wil even kijken hoe laag 4/6/8 cm ong is :P
gr[/rquote]
Ja die van mij is 6cm verlaagt, als je foto’s wil zien voor het idee zeg het maar, men avatar is al een voorbeeld:P
mvg,
RJ1 februari 2011 om 22:00 #17805897Laag met een astra is gewoon geweldig :D. Maar wel vervelend omdat de ‘hele auto’ laag ligt en niet alleen een bumpertje.
Schroefsets zijn in de regel redelijk duur (vergeleken met corsa e.d.) en vaste verlagingsveren zit je weer redelijk aan vast.Al met al, zodra je een schroefset hebt is het wel een mooie investering!
2 februari 2011 om 09:16 #17805898[rquote=1857537&tid=141437&author=Astra F Vaassen][rquote=1857400&tid=141437&author=brainmuller]@ astra f vaassen
is de auto op jou foto 6 cm verlaagt ?! ben namelijk zelf ook mt mn astra bezig en wil even kijken hoe laag 4/6/8 cm ong is :P
gr[/rquote]
Ja die van mij is 6cm verlaagt, als je foto’s wil zien voor het idee zeg het maar, men avatar is al een voorbeeld:P
mvg,
RJ[/rquote]is netjes zo 6 cm :thumbup
2 februari 2011 om 09:27 #178058996cm zegt helemaal niks. Mijn GSI was 2,5 cm verlaagd met een G&M verlagingsset en was lager dan die van Astra F Vaassen:
2 februari 2011 om 15:18 #17805900Tip voor drempels schuin erover werkt altijd en achteruit is misschien waanzinnig maar gaat ook goed:agent
2 februari 2011 om 19:04 #17805901[rquote=1858243&tid=141437&author=manta11]Tip voor drempels schuin erover werkt altijd en achteruit is misschien waanzinnig maar gaat ook goed:agent[/rquote]Tenzij deze zo hoog is (in mijn geval een oprit) waarbij je einddemper achter een toeptegel blijft steken en je je voorpijp afscheurt :swear
2 februari 2011 om 22:22 #17805902[rquote=1858022&tid=141437&author=The Undertaker]6cm zegt helemaal niks. Mijn GSI was 2,5 cm verlaagd met een G&M verlagingsset en was lager dan die van Astra F Vaassen:
[/rquote]
Een gsi is standaard ook al lager…
2 februari 2011 om 22:29 #17805903Dit was mijn oude GSI met 60-40 verlaging en 17 inch velgen met 205-40-17 bandjes erom.
11 februari 2011 om 17:30 #17805904mijnes moet lager:D
11 februari 2011 om 18:07 #17805905[rquote=1865989&tid=141437&author=black champion]mijnes moet lager:D[/rquote]
juist :thumbup
waarom denk iedereen in NL dat -60 verlaging ‘extreem’ laag zijn…
In belgie rijden pas lage autos rond en echt niet allemaal staan ze op lucht…11 februari 2011 om 19:00 #17805906[rquote=1865989&tid=141437&author=black champion]mijnes moet lager:D[/rquote]
zit je set er al onder inmiddels?
11 februari 2011 om 19:13 #17805907ik heb ook 205/40/17 wil denk ik ook iets van 60 omlaag.. iemand nog een goedkoop compleet setje (plug and play) :angel
gr
11 februari 2011 om 21:35 #17805908Als je echt laag wil: custom KW schroefset voor en achter zoals die van Trabantman (http://www.trabi.nl)
Je zal dan echter de wielkasten achter moeten aanpassen, je achteras verstevigen e.d.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.