Astra F, Ecu en immobiliser

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F, Ecu en immobiliser

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    robkcc
    Deelnemer

Mijn trouwe Astra F uit ’97 moet nog een tijd mee. Hij is er nu belabberd aan toe, hij start niet.
      Beter gezegd: de start wordt geblokkeerd. (startmotor draait, motor krijgt brandstof en hij vonkt)

Een ‘goed monteur’ uit de kennissenkring heeft hem namelijk onder handen gehad. En hoe !
      Transponders uit beide sleutels zoek, security code op de een of andere manier gewijzigd. Daarna met de noorderzon vertrokken.

De dealer kan dus niet ‘inloggen’ op de auto; geen geldige veiligheidscode.

Heb ik het nu goed als ik zeg dat alleen de combinatie van ECU, immobiliser en sleutel/transponder, afkomstig uit een sloopauto met nog lopende motor, de wagen nog kan redden? Dan loopt-ie, maar heb ik nog geen security code.

Graag jullie advies !

liviu2004
      Deelnemer

What engine is it? We can give it a try with my software to get the code, but I do not promise anything. Where do you live? The keys chips, once they are programmed, stay with the same code forever, so you should have the ecu and immo and keys with same code.

Opeltje17
        Deelnemer

Mocht het niet lukken, kan je een complete set zoeken: ECU, immobiliser en transponders.

Of een losse ECU in of uitgeleerd maakt niet uit, en een uitgeleerde immobiliser met nieuwe transponders.

Met de tweede optie heeft ”ZakhooiTM” hier van het forum mijn spul ook weer aan de gang geholpen.

liviu2004
          Deelnemer

As the last instance, eeprom memory from immobiliser can be read and extract the code of it.

robkcc
            Deelnemer

Thanks !

Opeltje17 – dank, ik onthou dat als een mogelijkheid.

liviu2004 – I’m in Schiedam. What you’re saying about the keys chips, ecu and immo all having the same code makes perfect sense to me, my problem is finding a way to make it happen. I’d certainly appreciate your help …. !
              Reading EEprom is – well, something to do if you’re totally out of options, methinks :-)

liviu2004
              Deelnemer

If you want, we can put my tech2 on the car, I live very close to you, and see what is where and how. Then you can decide what to do, decode immo or buy complete set. But, what you have in the keys remains forever, unless you put new chips in. ZakhooiTM has a bag full with them. :D

Haasje17
                Moderator

Je kunt ook je ecu opsturen en voor om en nabij de 100 euro de hele startonderbreker uitlaten programeren.

ZakhooiTM
                  Deelnemer

Altijd fijn dat soort gasten… hij heeft ook wel een auto ervoor uitgekozen zeg

Ik heb effe gekeken en het wordt je niet veel makkelijker gemaakt :
                    Je motor code is x16sz met een redelijk oude Multec ecu, welke mijn hardware zover ik weet niet kan uitlezen.
                    Weet iemand of de ECU van de SZ gelijk is aan de SZR?, dacht van niet maar kan ernaast zitten.
                    De SZR kan namelijk wel :)

Om de code van je immo uit te lezen zou ik eens een programmer moeten aanschaffen, misschien een goed excuus om dit maar eens te doen :P

De transponder chips die ik heb zijn ID40 chips, de gene die jij nodig hebt zijn ID33 chips, deze zou ik moeten bestellen

b07

ik kwam wat immobilizer bypass setjes tegen op aliexpress, heb geen idee of het werkt maar voor 9,80 euro is het misschien wel het proberen waard.
                      levertijd is wel minimaal 20 dagen, heb er zelf ook wel is wat besteld, gratis verzending.

http://www.aliexpress.com/item/Car-Immobilizer-Starline-Transponder-Bypass-Module-Compatible-with-different-cars-For-Russian-Market-Free-shipping/2026188885.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

robkcc
                      Deelnemer

Tja kun je wel zeggen he …..

Dit s de ECU

helpt dat ?

liviu2004
                        Deelnemer

We had a conclusion this evening, the car was fixed and now engine is running.

ZakhooiTM
                          Deelnemer

And what was the solution ? :P

liviu2004
                            Deelnemer

For the sake of car safety, cannot tell much, but involved reading of one ecu motorola cip and one from the immo box and modifying the files.

robkcc
                              Deelnemer

@liviu2004 wrote:

For the sake of car safety, cannot tell much, but involved reading of one ecu motorola cip and one from the immo box and modifying the files.

Ik ben nog steeds verbaasd …. de auto start en loopt als een zonnetje !

Dank allen !

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.