astra f dashboard plaatsen in kadett gsi

Forumindex Forums Modellen Kadett astra f dashboard plaatsen in kadett gsi

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    sti

hallo,

ik ben van plan om in mijn opel kadett gsi een astra f gsi dashboard te plaatsen.
      ik heb al zitten zoeken achter informatie maar vind er bijna niets van.
      mischien dat iemand van jullie mij zou willen verder helpen.

dank bij voorbaat. :D

jblfreak
      Deelnemer

moet t een en ander worden aangepast waaronder

ophangpuntjes
        kachel aansluitingen (of astra f kachel gebruiken)
        stang van pook naar bak verlengen
        handrem hendel van een astra f
        stekkers solderen(behalve richting aanwijzer en ruitenwisser)
        stuurkapjes passend maken

misschien ben ik iets vergeten t is al enkele jaren geleden voor mij

astra G kan ook daar staat t en ander over in mijn verbouwings topic evt

sti

dank je wel voor de nuttige informatie :D

ben vandaag al een beetje bezig geweest met het afbreken van kadett dash.
          maar had toch een beetje een vraagteken van de zijkanten van de deur denk dat je daar een opening gaat blijven zien.
          of denk ik verkeerd??

voor de verdere ombouw is geen probleem , heb alles hier liggen van astra f gsi

Vinci
          Deelnemer

Wat ik heb gezien van zo’n dash in een Kadett bij mensen is dat daar inderdaad een opening blijft zitten… Vond dat niet zo mooi.

Heb zelf gewoon mijn Kadett dash lekker stil gemaakt met wat aanpassingen en ledjes er in voor wat moderner licht, ziet er ook top uit en kost stukke minder moeite…

jblfreak
            Deelnemer

klopt idd van de ruimte

ja kan misschien een plaatje maken ter groote van t dash en over de ruimte heen maken en dit bekleden

vond de ruimte ook niets vandaar ik er een astra G dash in heb gemaakt op een gegeven moment

nu heeft mijn cabrio er ook een en toch komt er ook een in me kadett v6 aangezien deze een kooi krijgt

succes met de inbouw

Vinci
              Deelnemer

Nou we het er toch over hebben, hoe veel gedoe is het dan om een G dash erin te hangen? En sluit die dan wel mooi strak aan?

jblfreak
                Deelnemer

G dash sluit perfect aan

hoe ik het heb gedaan :

1:dash aantal cm inkorten aangezien het dash veel dieper is dan van een kadett

2 : ophangpunten moeten ook worden gemaakt links en rechts en onder de kachelknoppen zitten ook 2 punten ook voor door het schutboard kunnen worden gemaakt maar dit heb ik gedaan met de kachel aanpassen

3 :kachel kan orgineel blijven en heb zelf het binnenwerk van het kadett dash er in gepolyd voor de ruit ontwaseming (zie foto )

hier zie je ook de orginele ophangpunten

heb t dash er in gehangen dan deze delen gemonteerd en vast gekit

en later dash er uit en alles in de poly

ook moet je de gaten maken voor de voorruit (makkelijkst is roostertjes van de dett gebruiken

de roosters voor links en rechts en midden heb ik niet aangesloten maar moet wel kunnen op een of andere manier

4: de stang van pook naar de bak moet ook worden verlengd dit meer als bij een astra F dash

5: handrem hendel van een astra G heb je nodig hiervoor moet een gat komen boven de middendemper en je moet een stukje kabel maken met 1 kant M6 draadeind (voor door de handremhendel ) en andere kant M8 draadeind (voor aan de kabel onder de auto )

hoort nog plaatje bij orgineel er onder voor demping en afwerking van t gat )

6: stekkers moeten worden gesoldeerd van kachel bediening – gevarenlicht – verlichting – MID of TID(optie)

7: middenconsole moet ook iets aan de onderkant worden gezaagd maar dit kan je het beste in het werk doen

8: stuurkapjes moeten ook worden aangepast dut moet in het werk gebeuren (zelf heb ik een astra G stuurkolom gemonteerd maar raad ik niemand aan ivm t vele werk )

G dash is echt even werk maar als het er in zit is het super en ziet het er zo uit

fotos uit mijn oude champion

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.