Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F cruise control
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2011 om 13:15 #17713333
TID is Triple info display, en ja jebt WEL een tellersignaal, anders zou ik niet zeggen haal m achter de teller of MID / TID vandaan.
het geval wil namelijk dat er een tellersignaal word gemaakt in de tellerunit!!
deze gaat vanaf de teller naar de MID / TID en Motorcomputer
Willem
6 oktober 2011 om 13:16 #17713332Trouwens,
Ik had geen TID, ik had simpele zoals tijd en datum.
Tip heb ik er zelf ingezet….Hopelijk is het nu NOG mogelijk :P
Zoja, ik kan me wel herinneren dat ik ooit is wat heb ingedrukt bij de TID toen kwam er 0,0 KMPH te staan terwijl ik 80 reed…
Gr
Tony.
6 oktober 2011 om 13:27 #17713331het is mogelijk ik heb ook aleen een tijd en datum.
zo als wim-v6 schrijft snelheids signaal weg halen achter de teller blauw-roode kabel.
het is wel ff klote om er bij tekomen maar het kan welmichel
*edit kijk ff goed in de stekker daar staan letters in.
dit is het schema.
ik heb hem zelf niet gemaakt dus alle eer naar de maaker6 oktober 2011 om 13:36 #17713330Waar kan ik die snelheids kabel et best onderscheppen?
6 oktober 2011 om 13:45 #17713329ik heb hem achter de teller weg.
om dat je daar toch al wat kappen los heb
maakt die 2 xtra ook niet uitmichel
6 oktober 2011 om 13:50 #17713328Ja teller unit ligt los..
Alleen heb ik 1 stekker achter benzine en temp meter.
En 1 achter de toeren teller! Voor de rest geen kabel.. Ja die grote achter m’n snelheids meter.
Gr. Tony
6 oktober 2011 om 13:50 #17713325TID / MID kom je het snelst bij..
6 oktober 2011 om 13:55 #17713326Achter heel m’n tellerhuis geen blauw rood te vinden..
Wtf?
6 oktober 2011 om 13:58 #17713327Ik geloof dat ik hem heb. Wat een kut plek :p
6 oktober 2011 om 14:01 #17713323Kabel zit aan het uiteinde geheel los…
Is dat normaal?
6 oktober 2011 om 14:04 #17713324Normaal niet nee…
Willem
6 oktober 2011 om 14:20 #17713319@okkie-001 wrote:
het is mogelijk ik heb ook aleen een tijd en datum.
zo als wim-v6 schrijft snelheids signaal weg halen achter de teller blauw-roode kabel.
het is wel ff klote om er bij tekomen maar het kan welmichel
*edit kijk ff goed in de stekker daar staan letters in.
dit is het schema.
ik heb hem zelf niet gemaakt dus alle eer naar de maakerhey dat is mijn foto
6 oktober 2011 om 14:24 #17713318Dat is enigste met rood blauw..
6 oktober 2011 om 14:28 #17713322als ie van de teller afkomt is het goed…
daar word het signaal gemaakt…
Willem
6 oktober 2011 om 15:16 #17713320Is inderdaad een leuk idee om in te bouwen, je hebt dus eigelijk aleen maar die cc hendel en unit nodig ? Waar moet de diagnose draad worden aangesloten ?
6 oktober 2011 om 16:11 #17713359die is optioneel. als je hem wilt aansluiten moet je een tech 2 stekker scoren
6 oktober 2011 om 16:41 #17713360Hallo,
Ik ben bezig geweest, en alles heb ik aangesloten! (zoals het plaatje zegt)
Ik heb dit gedaan:Van de hendel naar CC unit:
A-A Rood-zwart.
B-12V (staat op het contact ik weet niet of dit erg is)
C-C Bruin-zwart.
D-B Geel Zwart.Van CC unit:
D heb ik door gekoppeld aan G Dus Koppeling bij Rem Schakelaar.
G-Remschakelaar (staat op m’n remlicht aangesloten)
F-zelfde als B van de schakelaar op 12Volt vanaf contact.
E-Massa Staat op de – van m’n accu.
J-ECU unit heb ik niet gebruik ik niet!
H-Diagnose heb ik nergens op kunnen aansluiten?? Weet ook niet waarop??Nu zou hij moeten werken, alleen dat doet hij niet.. Dus ik heb de koppelings schakelaar los gemaakt van de Rem schakelaar…
Weer doet hij niet…. HIj krijgt geen spanning, doe ik het fout om om hem op de injectie (contact) aan te sluiten of??Bij de Rem schakelaar volgens het Schema staan er 2 roden kruisjes, wat houden die in? Wat moet ik daar bij voorstellen..?
Of is het gewoon, dat ik geen goede Rood-Blauw Kabel heb? Zie foto:
Hopelijk, kan iemand mij iets verder helpen?
Gr
Tony.
6 oktober 2011 om 17:33 #17713361wel de goede kant van de remschakelaar gepakt ?
en de kruisjes zijn de rem lichten ..
michel6 oktober 2011 om 17:44 #17713362Hey,
Ik heb ze rechtstreeks op m’n remlichten geplakt :)… Als ik nou bijv het verkeerde draadje heb.. Dan doet hij het gewoon niet?
Groetjes,
Tony.
7 oktober 2011 om 09:29 #17713363Jongens!
Het is me gelukt! Zonder jullie had ik het niet gekunt! Hartelijk bedankt!!!!!
Alleen, nu werkt het… Ik krijg hem alleen uitgeschakeld via m’n hendel! Op m’n rem shizzle reageerd hij niet!
Ik heb een kabel verwisselt (daar staat altijd 12Volt op!) toen deed hij het wel… Ik heb een ander draadje geprobeerd waar voorzover ik weet geen spanning opstaat (bij m’n rem lichten!!) Dan doet hij het weer niet… Zet ik hem weer op de 12V dan zegt hij oke ik doe het… Alleen je ziet maar hoe je me uit krijgt…
Ook heb ik onder de motor kap de draden schakeling & rem verwisselt.. Doe ik dat.. Dan doet hij helemaal niks..
Dus alles zit goed alleen moet ik de ”uitschakelaar zien te vinden” wie o wie helpt me? om dat stukje snel op te lossen?
Ik heb al een paar keer geprobeerd en dan krijg ik me toch een hoge toeren tal?? :O… al 3 keer gehad.. 3X motor uit gezet.
En hij werkt inderdaad pas vanaf 70KM per uur…
Groetjes,
Tony.
7 oktober 2011 om 14:04 #17713364Help?
7 oktober 2011 om 14:09 #17713365als ik het zo lees
heb je de rem en de koppelingsschakelaar verdraaid
michel
7 oktober 2011 om 14:56 #17713366als hij geen koppelingsschakelaar wil moet hij die draad aan de 12 volt hangen. op het schema blauw/zwart D. die blauw/zwarte D draad kan in werkelijkheid ook geel/zwart D zijn.
als het remsignaal niet aangesloten is. werkt de cc gewoon. cc schakelt uit als er 12 volt op de zwart/gele G draad komt.
dus verkeerd om aansluiten: dan werkt de cc niet
7 oktober 2011 om 14:59 #17713367geel/zwarte draad (op het schema G) moet bij een niet ingetrapt pedaal 0 volt zijn. schakelt uit als je pedaal intrapt omdat er 12 volt op komt te staan
blauw/zwarte draad (op het schema D) werkt andersom. bij een niet ingetrapte koppeling moet er 12 volt op die draad staan. trap je het pedaal in onderbreek je de 12 volt en cc stopt.
7 oktober 2011 om 15:00 #17713368Ik hEb de multimeter gepakt.
Zwart staat altijd tenzij contact uit is 12 volt.
Zwart geel schommelt als ik zogenaamd rem dan staat hij op 12 volt.
Rem ik niet heb ik schommelt hij tussen 10 & 20 mv
Gr.
Tony
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.