Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F cruise control
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2011 om 16:27 #17224788
Zoals de titel al zegt.
Is het mogelijk om in een Astra f cruise control in te bouwen?
Gr. Tony
4 oktober 2011 om 17:04 #17713337ja ik heb het al 2 keer ingebouwd
benodigdheden:
– cc unit (mijne kwam uit een omega b1 van 1997)
– cc stekker (of 2 diagnose stekkers uit vectra a)
– remschakelaar met stekker (uit astra f of vectra a)
– cc hendel
– stekkertje waar cc hendel aanvast moet
– eventueel tech 2 stekker uit een astra g of zafira a, omega b. dit is optioneel.
– stuk geperforreerde rvs plaat van 8cm bij 18cm(om de unit vast te maken aan de accu bak)4 oktober 2011 om 17:30 #17713338Fotos dat helpt bij mij, dan weet ik wat ik hebben en zoeken moet!
Is het makkelijk in te bouwen?
4 oktober 2011 om 17:49 #17713339ik vond het makkelijk, maar heb wel ervaring met draadjes van opel.
cc unit
4 oktober 2011 om 17:58 #17713340Als het kan graag zoveel mogelijk foto’s.
Want ik zou niet weten wat wat is, en hoe ik het aansluiten moet.
Zoals hoe sluit ik het op m’n motor aan en dat soort dingen.
Gr.
Tony
4 oktober 2011 om 18:54 #17713341En eventueel een uitleg betreft hoe en de wat.
Waarom een remachakelaar? En wat is de extra optie met een 2 tech stekker? Wat kan er extra?
Waar kan ik de hendel plaatsen? Hoe zien de stekkers er uit? En moet hij perser bij de accu?
Gr. Tony
4 oktober 2011 om 18:57 #17713342remschakelaar gaat als koppelingsschakelaar dienen.
optioneel is de tech 2 stekker. hoef je niet aan te sluiten. daarmee kan de opel dealer hem uit lezenoude hendel eruit en nieuwe erin, zou handig zijn als je hem ook kan bedienen.
waarom kom je anders niet een keer langs?? kun je het zien hoe het allemaal zit en werkt.
wat voor motor heb je in je astra?
4 oktober 2011 om 19:10 #17713343Wat ik me bij koppelingsschakelaar voorstellen iniedergevL de functie er van.
Ik heb een 16nz motor geloof ik.
4 oktober 2011 om 19:30 #17713344de koppelingsschakelaar dient voor
dat je de cc uit zet als je gaat schakelen.
anders blijft hij gas gevenik heb zelf ook een c16nz met cc en maar maak morgen wel ff wat foto’s
michel
4 oktober 2011 om 19:37 #17713345Geweldig!
Ik vraag me alleen af hoe ik vanuit m’n stuur huis alles moet aansluiten. En waar ik die remachakelaar ding moet monteren en als ik rem gaat dan me cc ook uit?
En moet die unit persee bij m’n accu? De hendel voor m’n cc is dat makkelijk aan te sluiten?
Waar pakt de unit de stroom van?
Alvast bedankt.
Tony
4 oktober 2011 om 19:42 #17713346remschakelaar zit al in je auto, hoe gaan anders je remlichten branden.
verder zul je de draden moeten solderen. zoals ik al zei. kom een keer langs. neem camera mee en pen/papier. leg ik het je uit van a tot z
4 oktober 2011 om 19:47 #17713347Pm.
4 oktober 2011 om 19:48 #17713348Michel,
Van jou zie ik graag de foto’s! Zodat ik weet hoe jij hem aan de 16nz motor hebt gekoppeld.
Gr.
Tony
4 oktober 2011 om 19:54 #17713349is goed
ik zal morgen rond 18.00 uur foto’s er op zettenmichel
4 oktober 2011 om 20:00 #17713350Tenk Joe allemaal
5 oktober 2011 om 10:03 #17713351Heb evt de CC hendel nog te koop mocht je m zoeken…
5 oktober 2011 om 14:48 #17713352Hallo,
Vandaag even wezen ”shoppen” @ De sloop.
Ik heb de Hendel’s…
De hendels bevatten alle draden (er gewoon uit-ge-rukt) Dus ik neem aan dat ik de stekkers + hendels heb nu?
Morgen, remschakelaar (waar kan ik die vinden?) & de unit wat moet ik daar voor op een sloop bieden €?
Tevens waar vind ik die remschakelaar? Ook wil ik weten of ik de ”lange” of de ”korte” draad nodig heb vanaf de CC-Unit.Hopelijk enige hulp!
Met vriendelijke groet,
Tony Koorevaar.
5 oktober 2011 om 15:46 #17713353ik heb ff foto’s gemaakt
overzicht
cc unit valt netjes weg achter de zwarte kap
cc unit boven de hoofdremcilinder
ik heb zelf alles gesoldeert en met een krimpkous gedaan en daarna alles ge taped
gaskabel van de cc unit vast gemaakt aan de normale gaskabel met tie-wrap
kabel doorvoer
mijn aders zijn iets te dik ik heb 4mm2 gebruikt je haald het ook wel met 1mm2ik heb zelf de korte kabel van de cc-unit om dat ik die lange niet kwijt kon
en als je een cc unit haald neem die van een 4 cilinder anders werk hij pas bij 70km/pmichel
5 oktober 2011 om 15:49 #17713354Hoe zit hij aan je motor vast?
Ik bedoel waar eindigt dat metale kabeltje…?
5 oktober 2011 om 15:51 #17713355ik maar nog wel ff een foto
5 oktober 2011 om 15:56 #17713356hier stopt de gas kabel.
nog ff een overzicht.
nu met zwarte kap
6 oktober 2011 om 12:10 #17713358Halleu,
Het is gelukt, ik heb de schakelaar + stekker & 2 losse draden (die moeten zeer waarschijnlijk naar den ”Unit”)
Alleen, welke draden zijn welke? Misschien dat iemand mij kan helpen ( ben toch vrij vandaag ) Foto hoe de draden er uit zien..
What The Hell doet dat stekkertje aan die unit? kan die er gewoon af? Of wat :P?
De kleuren (misschien dat iemand mij kan helpen wat wat is :)…)
CC (L)6 oktober 2011 om 12:50 #17713336Btw, ik heb GEEN abs.. Is het dan nog steeds mogelijk?
6 oktober 2011 om 13:03 #17713335Jup prima mogenlijk, snelheids signaal bij teller of TID / MID weg pakken, blauw rode draad.
heb ik ook bij mijn Combo gedaan:
Willem
6 oktober 2011 om 13:12 #17713334Ja,
Maar die heb ik dus niet, mijn snelheid word per grote kabel (voor zover ik kon zien achter m’n dashbord) met metale kabel aangestuurd.
Help?
TIP = toch …: Triplle info display (datum tijd en temp?)
Gr
Tony.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.