Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra f caravan 1.6 8v komt niet op zijn topsnelheid
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2010 om 06:58 #17223945
Ik heb dus een astra f caravan die niet meer op zijn topsnelheid wil komen. Dit is mij een tijdje terug opgevallen toen ik naar italie op vakantie ging. op de snelweg boven de 100 km/h wil hij bijna niet meer trekken en zelfs in de bergen heuveltje op loopt hij terug in zijn snelheid bij steile hellingen zelfs tot maar 80 km/h. Terug gekomen uit italie heb ik de luchtfilter vervangen door een openluchtfilter en toen leek het erop dat het probleem verholpen was ik kon op de teller opeens wel naar de 160 km/h komen. Nu ben ik ik van het weekend naar de ardennen geweest en is het probleem weer terug gekomen. Ik heb nu het vermoeden dat mijn EGR klep niet meer goed werkt en wil ik hem afdoppen kijken of dit ook daadwerkelijk het probleem is. Nu is mijn vraag weet iemand waar ik de spullen hiervoor kan kopen in de omgeving Rotterdam?
Alvast bedankt
26 juli 2010 om 10:11 #17704118Open Filter lost het probleem niet op, zeker niet bij de 1.6 8klepper.
Bij een 8klepper lever je zomaar 7 a 8 pk in met een open filter, en dan kom je toch op maar 67pk voor de C16NZ / X16SZR, en 64pk voor een X16SZ motor.
Denk het probleem gezocht moet worden in de Uitlaat (katalysator), EGR of een motorsensor.
EGR afdoppen:
– Gesloten pakking bij de opel dealer te halen, of zelf te maken uit 2mm staalplaat.
Willem
26 juli 2010 om 10:20 #17704119Open luchtfilter op zon motor is nix waard, hij zuipt er meer van en je merkt er vrij weinig van.
Ik merk de laatste paar weken dat de pakking onder de monopoint nogal eens scheuren wil. (ook bij de jongere 8v monopointers )De motor loopt er niet gigantisch slecht om dus niemand heeft het in de gaten.
Af en toe een storingslampje wat brand.Even met remmenreinger langs de inlaatpakkingen…
Mischien heeft ie een klein lekje..
26 juli 2010 om 10:27 #17704120Toch raar dat ie met een schone filter het in eerste instantie een tijdje wel goed heeft gedaan. Ik weet dat ik wel wat vermogen inlever met een open luchtfilter. Maar deze heb ik er tijdelijk inzitten omdat ik dacht dat mijn originele luchtfilter sterk vervuild was. Hij maakt trouwens met een open lucht filter een gigantische pokke herrie dus deze haal ik er zo uit. Ik zal eens bij de dealer langs gaan voor zo’n dichte pakking. Ik hoop dat het dan is opgelost. Anders zal ik hem denk moeten laten uitlezen.
Wat is trouwens een monopoint?
26 juli 2010 om 10:27 #17704121Meestal loopt de auto dan al op gehoor vrij hoog.
Ikzelf hoor het altijd direct waneer deze kapot is.
maar je hebt wel gelijk, gaan vaak kapot deze pakkingen.
Alleen minder presteren doen deze motoren dan meestal niet..
Ik heb laatst nog een C14NZ (60pk! astra station) gehad waar een heel stuk van weg was, deze liep wel 1600 toeren stationair, maar reed verder als een dolle.. (172 km/u op de Navi zonder veel moeite).
Controleer m in ieder geval.
Mijn kadett Station ’90 C16NZ Deed altijd wel 185km/u (navi) (zelfs na 350.000km op de teller te hebben gezet).
Willem
26 juli 2010 om 11:16 #17704122Zit de uitlaat niet verstopt? Wil nog wel ‘s gebeuren namelijk..
26 juli 2010 om 11:21 #17704123Hoe kan je dat controleren?
26 juli 2010 om 15:23 #17704124weinig uitlaatdruk / geluid.
Willem
26 juli 2010 om 16:02 #17704125Brandstoffilter kan ook wel wat verstopt zitten.
Dit zijn altijd van die auto’s die nooit meer echt een goeie beurt krijgen omdat ze al wat ouder zijn.Een lekkende inlaatpakking kan je wel horen ja, beetje een zuigend geluid hoor je. Alleen ik had laatst geen hoger stationair draaiende motor, alleen het motormanagment lampje brandde bij stationair:P
26 juli 2010 om 16:40 #17704126Net een dichte pakking bij de dealer gehaald en gemonteerd. Ook maar een originele filter gehaald en weer geplaatsts. Test rondje gereden. Volgens mij wel al iets beter maar nog steeds boven de 100 erg traag. Ik denk dat ik maar eens naar de garage moet om het daar eens na te laten kijken.
bedankt voor jullie input.
26 juli 2010 om 16:41 #17704127Benzine filter dicht
of
uitlaat dicht of katalysator verstop
26 juli 2010 om 16:43 #17704128Ik denk het. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe mijn uitlaat normaal klinkt. Benzine filter kan ik niet vinden en katalysator al helemaal geen verstand van.
26 juli 2010 om 16:48 #17704129Benzinefilter zit onder de auto…Bij de tank. Rechtsachter.
Die uitlaat moet je even laten voelen door iemand die het weet.
Een verstopte uitlaat klinkt ook heel……ehm…….nichterig?26 juli 2010 om 16:49 #17704130haha nichterig!!!
26 juli 2010 om 16:53 #17704131Jah….dan klinkt het een beetje lafjes zeg maar. Is wel goed te horen altijd of een uitlaat dicht zit.
27 juli 2010 om 11:44 #17704132Net de auto maar naar de garage gebracht. Die gaan hem laten uitlezen en dan laten ze me weten wat er aan scheelt. Ook maar gelijk gevraagd of er een beurtje aan gehangen kan worden.
27 juli 2010 om 16:07 #17704133uitlezen zonder storing zal niet helpen, waarschijnlij liggen alle waarden ook gewoon binnen de marge.
Zelfs als het benzine filter of het uitlaatsysteem dicht zit.
Willem
30 juli 2010 om 07:02 #17704134Gister de auto opgehaald bij de garage. Ze zijn 2 dagen bezig geweest om het probleem te vinden. De constateringen waren als volgt:
Benzine filter zat helemaal vol met troep uit de tank.
De benzine pomp was kapot door alle troep uit de tank.
Alle benzine toevoer kleppen / leidingen in het motorblok zijn schoongemaakt.
De uitlaat midden en eind demper zat vol met gruis. Middendemper is schoongemaakt en de eindemper vervangen.Al met al dus toch een redelijk serieus probleem geweest. Hij rijd nu weer als een tierelier.
Bedankt voor het meedenken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.