Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra f cabrio
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2012 om 16:17 #17982897
En zo stond hij er toen bij.
Frontje was ik op dat moment bezig aan te passen, vandaar dat hij ontbreekt.
Het blok wat uit de astra kwam is verkocht, maar de versnellingsbak had ik nog liggen. Even na gedacht en toe wat leuks verzonnen:
Ding helemaal uit elkaar gehaald, alles ontvet en gestraald en weer opgebouwd. Maar wel her en der wat stukken er uit geslepen zodat je er in kan kijken. Vond het idee wel leuk.
Later is er ook nog een frame omheen gemaakt om hem als tafel te gebruiken.Na een week of 1,5 a 2 gereden te hebben met de 2.0 begaf de katalysator het. Dus deze onder de auto uit gehaald en leeg gemaakt en weer terug geplaatst. Dit omdat het eigenlijk verplicht is om een katalysator te hebben en zo lijkt het tenminste nog of hij er onder zit.
De pijp die je ziet is iets wat hier bij de Mevo verkocht word als flexibele uitlaat pijp. Flexibel is hij wel, maar echt stevig niet. Daar komt later nog wel meer over :P
En hierbij nog een (deel van) de 3e bestelling vergulde onderdeeltjes:
Morgen weer meer :)
Sorry ervoor dat ik niet veel reageer in andere topics, maar heb maar weinig tijd om dit al bij te houden. Over een goede week is het weer wat rustiger qua school e.d. dus dan heb ik ook meer tijd om de prachtige verhalen van andere bij te houden :D!
9 februari 2012 om 23:48 #17982898waar haal je die vergulde dingen vandaag??
voor de rest dik respect voor je werk king: king: :thumbup :thumbup
10 februari 2012 om 06:10 #17982899Je hebt een PB ;)
11 februari 2012 om 16:31 #17982900Toen was het tijd om de 2.0 op kenteken te gaan zetten.
Eerst even bij de Opel garage een CO2 meting gedaan om te kijken hoe deze nu is (omdat de katalysator leeg is).even een quote:
Net even langs de garage geweest om de CO2 te testen, omdat de katalysator nu leeg is.
Even een correctie op mijn eerder geschreven dingen. De CO2 mag stationair 0,5(9) zijn max, en bij 3000rpm mag het max 0,3(9) zijn.Nu zijn de waardes stationair perfect, maar de waarde op toeren is net aan. Deze schommelt heel erg tussen de 0,38 en de 0,44.
Het is dus een klein beetje geluk wat ik moet hebben bij zowel de keuring vanmiddag als met de APK.Achja, we zullen wel zien Zal heus wel goed komen verwacht ik.
En die middag dus naar de RDW in ‘s-Hertogenbosch geweest en daar is hij met een CO2 waarde van 0.41 goed gekeurd :D
11 februari 2012 om 16:39 #17982901Toen aan de volgende upgrade begonnen.
Een achteras van een Astra F 2.0 16V opgehaald met schijven.Zo was hij:
En zo is hij geworden:
Alle oude rommel in een bak gedaan.
Nieuwe klauwen gekocht:
En zwart gespoten:
Achteras met de trommelremmen en de handremkabel heb ik nog steeds liggen. Mocht iemand hier interesse in hebben kan die het komen ophalen tegen een kleine vergoeding.
Toen op een zaterdag de trommelremmen er onder uit gehaald en de schijfremmen gemonteerd.
11 februari 2012 om 16:40 #17982902AnoniemLid sinds:
1 January 1970Netjes hoor echt respect!
11 februari 2012 om 16:51 #17982903Dankje.
Inmiddels nog maar een paar updates te gaan en dan ben ik hier up-to-date :)11 februari 2012 om 17:05 #17982904vind t een stoere cabrio geworden zeg
leuke tafel :P(bak)
maar bij dealer ingebouwd of werk je daar
11 februari 2012 om 17:38 #17982905mooi project !
13 februari 2012 om 09:11 #17982906En nog wat ander kleins,
Zoals sommige al weten heb ik een setje Borbet A gekocht. Die gebruikt zullen worden als wintervelgen.
Vanmiddag ben ik er aan begonnen om ze op te knappen (had pekelschade enzo).
Eerst met een industriele velgenreiniger de remstof van de achterkant gehaald, vervolgens met een verf-afbijtmiddel de blanke lak eraf gehaald, zodat het schuren kan beginnen.
Vandaag er nog aan toe gekomen om 1 velg helemaal af te krijgen. Eerst met korrel 120 de pekelschade eraf geschuurd en toen met korrel 600 en 1200 nog opgeschuurd zodat ze weer spiegel glad worden.Vandaag er zo’n 7,5 uur mee bezig geweest.
Morgen weer verder met de rest. Nu eerst mijn schouder tot rust laten komen
Uiteindelijk is het de bedoeling om het hart zwart (2 componentenlak in de kleur van de auto) te spuiten en de rand word opnieuw gepolijst.
Dan veel lagen blanke lak erover zodat ze goed beschermd zijn tegen de aankomende winter.Zo heb ik ze gekocht:
Vandaag in ieder geval de lak gehaald:
– 1 liter zwart (carbon zwart, kleur van de Opel)
– 1 liter blanke lak
– bijbehorende verharder
– bijbehorende verdunner
– fineliner afplaktape (5 mm)
– een rol normale afplaktapeHet proces van het schuren:
even een keer passen tussendoor:
Polijsten:
Klaar en met nieuwe winterbandjes:
13 februari 2012 om 16:34 #17982907Na een tijdje gereden te hebben, begaf de flexibele uitlaatpijp het en deze scheurden zo’n 150km voordat ik thuis was af. Wat een enorme herrie gaf:
View My VideoDit was het probleem:
Na een aantal oplossingen doorgenomen te hebben, hiervoor gekozen:
Hier rijd ik inmiddels al 4 maanden mee rond zonder problemen :)
13 februari 2012 om 16:38 #17982908middendemper vervanger??
13 februari 2012 om 17:07 #17982909Nee wat er onderuit hing was de Katalysator (die leeg is). Maar ik heb de flexibele uitlaatpijp vervangen voor een gevlochten stuk. Wat hopelijk langer heel blijft. :P
Is dus het stuk tussen de katalysator en de middendemper.
13 februari 2012 om 17:21 #17982910ow ok
t leek me een middendemper vervanger zo op de foto
wel netjes zo
13 februari 2012 om 17:42 #17982911Wat een herrie :jerry Wel leuk hoe je alles doet.
Zijn die klemmen ook in het blauw te krijgen?
13 februari 2012 om 18:35 #17982912Welke klemmen bedoel je?
Die slangklemmen?, geen idee….14 februari 2012 om 19:57 #17982913Ondertussen ook de bestuurdersstoel opnieuw laten bekleden. Althans het stof is er helemaal af geweest en het schuim is verwijderd en nieuwe aangebracht.
Quote van ander forum:
Gister bij Biesheuvel langs geweest (wat een winkel om te kwijlen ) om wat spullen te halen.
Vervolgens smiddags de auto naar de garage gereden en het spruitstuk vast er onder uit gehaald, om bij mijn oom er een moer op te kunnen lassen voor een sensor.
En omdat het nog niet zo laat was (half 9 fso) zijn we nog begonnen het het inpakken van het spruitstuk met heatwrap.
Dit ging vrij vlot en het heeft een nachtje thuis op de verwarming gelegen om het alvast wat te laten drogen.Vanmorgen om 9 uur naar de garage gegaan om te gaan klussen.
Eerst de olie eraf laten lopen, carter eraf gehaald, de “klots plaat” die in het carter zit eruit gehaad.
Alles even schoon gemaakt, pakking vervangen en alles weer terug gemonteerd.
Toen nog even snel het oliefilter vervangen (onder het mom van, nu de olie er toch af is ).
Vervolgens kon het spruitstuk er weer terug op en toen nog even de wielen omgelegd (zomer > winter).14 februari 2012 om 20:07 #17982914Update 2.
Gistermorgen bij mijn oom wat gemaakt / vermaakt om mijn sensorrn straks aan te kunnen sluiten op de plek waar nu ook mijn oliedruk meter zit (voor het waarschuwingslampje op mijn dash).
Dit is nu allemaal gemaakt dus nu moet ik nog iets gaan maken voor de meters in het interieur. Als dat af is kan alles aangesloten worden.Toen zag ik smiddags dat er op het opel-forum een inlaat van Irmscher aan werd geboden. Nu heb ik die al eens eerder willen kopen maar toen heb ik te lang getwijfeld (lees 2 dagen) en toen was hij al verkocht.
Dus nu niet getwijfeld en meteen gemaild > en gekochtHier was ik al een tijd naar op zoek en ben er dan ook erg blij mee :D
Zaterdag ochtemd opgehaald en meteen even uit elkaar gehaald (was een komplete inlaat met injectoren, stappenmotor en gasklephuis)
De bedoeling is om hem binnenkort eens te stralen en dan word hij helemaal zwart gespoten en alleen de letters van Irmscher worden gepolijst
Toen dat ding de dag ernaa in de straalkast gehad:
Toen alles weer in de lak stond en gepolijst was is het spul weer in elkaar gezet. Tevens de injectoren laten reinigen (wat geen overbodige luxe bleek te zijn ).
En dit is het dan weer geworden (al komen straks natuurlijk wel de vergulde boutjes en moertjes er weer op):
Kan het er mee door :D?
14 februari 2012 om 20:39 #17982915:wors :wors :wors
14 februari 2012 om 20:43 #17982916Dankje :angel
15 februari 2012 om 12:06 #17982917dat ziet er zeker zeer goed uit :thumbup
15 februari 2012 om 16:32 #17982918@VincentR wrote:
@Xzelicon wrote:
Net blokje geworden :)
Je cylinderkop (of donor…) komt bij mij vandaan :). Uit Johan zijn oude Ascona king:Dit zijn als het goed is de spullen die ik toen eens bij jou heb opgehaald:
En zo is het later die week geworden :P
even een vraagje, met wat kuis jij je onderdelen op? ben erg onder de indruk.
Mvg Ben16 februari 2012 om 06:52 #17982919Alles eerst ontvetten in een ontvetterbak dan gaat er veel in de straalkast en dan aflakken (primer > kleur lak > eventueel blanke lak)
Of als het gepolijst moet worden en dan goed opschuren (verschillend van 200 tot 1600 waterproof) en polijsten met de hand of op de polijstborstel.Ook worden er regelmatig dingen schoongemaakt met een roterende staalborstel. dit dan voor het grove vuil.
En altijd voor het spuiten alles goed ontvetten :)
17 februari 2012 om 15:32 #17982920Zo en dan de laatste update (en dan is dit topic up-to-date).
Voor meters een paneeltje gemaakt waar ze in komen te zitten. Dit komt onder het dashboardkastje te zitten:En ondertussen ben ik wat spullen aan het verzamelen zodat, als het straks weer warmer weer word, er weer het een en ander geklust kan worden :)
22 februari 2012 om 07:40 #17982921Gistermiddag even langs de Profile gereden om de banden van mijn zomervelgen te laten halen.
Den banden mooi daar opgeslagen zodat ze thuis niet in de weg liggen voor de komende paar weken en de velgen weer mee naar huis genomen om op te knappen.En omdat het krokusvakantie is afgelopen avond maar meteen begonnen met het opknappen ervan. Heb hier geen foto’s van gemaakt.
Sommige krassen waren behoorlijk diep dus hier heb ik flink op moeten schuren / vijlen, maar er is bijna niets meer van te zien.
Alle vier de velgen zijn nu grof geschuurd en dan vanavond beginnen aan het waterproof schuren. Uiteindelijk hoop ik ze van de week nog te kunnen polijsten.
Dan is het nog te bedoeling om de achterkant van de velg zwart te spuiten (carrosserie kleur), zodat het vuil wat minder opvaltTot slot net nog even een aardige bestelling vergulde onderdelen besteld. Die verwacht ik in de loop van de volgende week binnen. Dan zal er ook wel een foto komen van wat ik besteld heb
Dit was het weer voor vandaag.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.