Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra f cabrio
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2012 om 21:21 #17245750
Ondanks dat ik niet zo’n groot project heb als vele andere hier, zou ik toch graag mijn vorderingen bij willen houden hier.
Mocht ik dan wat vragen hebben kan ik die hier ook stellen.Omdat ik bij het doorspitten van de vele projecten hier ook niet veel cabrio’s voorbij zie komen leek het mij juist wel leuk.
Het is mijn eerste auto die ik nu ongeveer 3,5 jaar in mijn bezit heb. Sinds begin 2011 ben ik er eigelijk pas aan begonnen als ‘project auto’. Orgineel is de astra geleverd met de X16SZ, maar vorig jaar is hiervoor een C20NE in de plaats gekomen die volledig gereviseerd is.
Zo was de auto een goed jaar geleden:
Aangezien de motorswap al een tijdje achter de rug is weet ik niet of het voor jullie nog leuk is om te zien. Als er interesse naar is wil ik het gerust posten.
Voor begin 2012 staan de volgende dingen gepland om te doen:
– Irmscher inlaat monteren
– Aansluiten Greddy meters (olie temp, olie druk en uitlaat temp.)
– Inlaat temperatuur meter aansluiten
– Maken van een houden onder het dashboard kastje voor de metersLater zou ik nog een keer een andere nokkenas willen en dan moet hij nog een keer afgesteld worden eigenlijk.
Mochten er vragen zijn, hoor ik dat graag.
Gr,
Vincent25 januari 2012 om 21:44 #17982873Meer foto’s is altijd leuk :thumb
25 januari 2012 om 21:52 #17982874Zal per dag wat posten van wat er al gedaan is. Daarvan heb ik genoeg foto’s hehe
December 2010 een C20NE (samen met de steekassen en versnellingsbak en ecu) opgehaald om volledig te gaan reviseren:
30 januari 2012 om 20:57 #17982875De dag na het ophalen van het blok meteen aan de gang gegaan om het te demonteren:
En om meteen weer een stap verder te gaan.
Onderblok al klaar. Opnieuw in de lak, zuigers weer schoon en wat onderdelen vervangen:
31 januari 2012 om 18:47 #17982876Om het topic snel up-to-date te krijgen, hierbij nog een grotere update.
Eerst de versnellingsbak die wel een schoonmaakbeurt kon gebruiken:
In de ontvetter
Klaar
Een begin gemaakt aan de kleppendeksel:
alvast een eerste keer gepolijst
En de dynamo:
(van)
(naar)
Morgen zal ik weer een update plaatsen :)
1 februari 2012 om 19:46 #17982877hey vincent, had jij een tijd geleden niet een tekst op je rechter voor scherm staan.
zoja, dan kennen wij elkaar.
ronnie heeft toch je motor mee ingebouwd?
en een tip voor je promotie, post eens wat van je foto’s, dan zien mensen wat je kunt.
vind die fotoshoot van twan zijn c-coupe erg mooi.groeten.
2 februari 2012 om 06:47 #17982878Heej,
Wij kennen elkaar wel ja. Ik had inderdaad eerst wat tekst op mijn rechtervoorscherm staan toen deze nog in de kreukels zat, hehe
En Ronnie heeft het blok erin gelegd ja. Zonder zijn hulp had het blok er niet zo mooi / makkelijk in gelegen :DIk zal eens wat foto’s posten van mijn werk. Even zoeken in welk topic dit kan/mag :)
Weet jij trouwens of er ooit nog eens een ‘meeting’ gehouden word met de mensen in de omgeving bij ons? Wel leuk om zo met een aantal eens bij elkaar te komen.
2 februari 2012 om 06:54 #17982879Inlaat opkuisen: is gestraald en gespoten en van binnen gereinigd.
Omdat ik er graag zelf veel van wilde leren, heb ik zelf de kleppen ingeslepen:
en de kop weer in elkaar:
Nokkenas huis uit elkaar gehad en weer netjes gemaakt:
En die dag is ook de eerste bestelling van vergulde onderdelen binnen gekomen:
Het blok weer in elkaar:
2 februari 2012 om 07:10 #17982880Dat wordt een net blokje zeg! :kewlpics
2 februari 2012 om 07:14 #17982881Dankje. Foto’s maken is mijn (werk-) hobby, dus dan kon ik het ook niet laten om van mijn projectje wat leuke foto’s te maken, hehe ;)
2 februari 2012 om 11:03 #17982882Net blokje al :thumbup
2 februari 2012 om 12:06 #17982883Net blokje geworden :)
Je cylinderkop (of donor…) komt bij mij vandaan :). Uit Johan zijn oude Ascona king:2 februari 2012 om 13:54 #17982884Ahh kijk weer een bekende.
Die cilinderkop ligt hier nog in de garage, maar heb zo af en toe al wat onderdelen er van kunnen gebruiken ;)Thnx voor de complimenten!
2 februari 2012 om 14:05 #17982885Nice project, blijf vooral posten!!
2 februari 2012 om 15:39 #17982886Om er snel doorheen te werken, hier nog een update.
Nadat het blok in elkaar zat even de uitlaat er onder gehangen om een compleet plaatje te krijgen:
Toen de klepdeksel afgemaakt. Deze had ik eerder al helemaal gepolijst maar nu moest hij nog gespoten worden. Dus eerst even afplakken:
Klaar en gemonteerd: king:
En de pomp van de stuurbekrachtiging:
klaar :D :
En wat spullen wezen halen om een koude lucht toevoer te maken:
met een krimpkous de orginele schroefbevestiging aan de luchtfilterbak er op gemaakt:
2 februari 2012 om 18:24 #17982887Blok ziet er geweldig uit :thumb
2 februari 2012 om 18:43 #17982888Blok is zo goed als klaar, dus kan het aan de kant om zo ruimte te hebben om de aanverwante spullen op te gaan knappen:
Steekassen weer netjes:
Toen na lang zoeken een setjes voorpoten van een 2.0 vectra B gevonden. En die moesten natuurlijk ook weer netjes worden.
Remklauwen gereviseerd:
Zo dat zijn voor vandaag weer genoeg foto’s :D
Morgen meer…. :)3 februari 2012 om 10:36 #17982889Het reviseren van de remklauwen:
(tijdens het stralen)
(Laagje lak)
Het schoonmaak ‘proces’ van de voorpoten:
Ondertussen ook een nieuwe radiateur met behuizing en fan gekocht:
Brandstofpomp weer netjes:
En de voorpoten voor zo ver het kon weer in elkaar:
En toen was de dag aangebroken om aan de ombouw te beginnen:
3 februari 2012 om 13:21 #17982890voor de meeting hier in de buurt, moet je denk ik toch richting sevenum.
daar komen toch ieder jaar wel een hoopje mensen van onze kant naar toe.
en voor je foto’s te posten, kun je hier eens vast beginnen.
maar we gaan elkaar nog wel eens zien.groeten.
3 februari 2012 om 15:40 #17982891Respect voor je werk :thumb
3 februari 2012 om 16:07 #17982892@kadett4x4 wrote:
voor de meeting hier in de buurt, moet je denk ik toch richting sevenum.
daar komen toch ieder jaar wel een hoopje mensen van onze kant naar toe.
maar we gaan elkaar nog wel eens zien.Oke ga ik eens in de gaten houden wanneer het is en kijken dat ik dan ook kan komen! :D
@astraTD wrote:
Respect voor je werk :thumb
Dankje!
3 februari 2012 om 21:54 #17982893Deze avond nog maar even een update voor het weekend. :)
Eerst de “oude” 1600 eruit. Deze is later verkocht aan iemand die hem ook weer in een astra f cabrio ging lepelen:
Voorkant leeg gemaakt. Voorpoten, subframe en blok eruit:
Voorpoten eerst weer in elkaar gezet:
Nieuwe blok opgehaald:
En wat later hangt het er al weer in:
Steekassen en voorpoten er ook weer onder:
Nieuwe radiateur erin:
En aan het einde van de middag weer op zijn pootjes:
6 februari 2012 om 15:11 #17982894ben erg benieuwd naar het eindresultaat :thumb
6 februari 2012 om 16:09 #17982895Dan nu een update van de tweede sleuteldag.
Zelf een plaatje gemaakt om de brandstofpomp aan de auto te bevestigen:
Olie koeler een plekje gegeven:
En de uitlaat passend gemaakt:
Verder nog een hoop slangen en dingen aangesloten, maar nog niet kunnen starten deze dag.
Die na middag de auto nog voor een laatste keer weg gezet, de zaterdag erna hebben we er aan verder gewerkt.
Moesten nog wat dingen elektrisch aangesloten worden en her en der nog wat puntjes op de spreekwoordelijke I gezet worden.
Maar eindelijk liep hij.En voor toen (27-02-2011) was dit het eindresultaat. Had heb blok begin december opgehaald, dus alles is vrij snel gelopen :)
6 februari 2012 om 16:21 #17982896 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.