Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra F c20let ( Update ER ZIT WEER LEVEN IN )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2011 om 22:37 #17866281
Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste UPDATE hier, maar
na wat uitdagingen op het sociale vlak kan ik me nu weer op de Astra concentreren.Ben laatst nog een klein mankementje aan het blok tegengekomen.
Ik ben bezig alle slangen te inspecteren en te vervangen. Heb ervoor
gekozen de goeie van SAMCO ( syiliconenslangen ) te nemen zodat ik daar de komende
jaren geen verrassingen hoeft te verwachten. Ook alle slangenklemmen worden direkt
meegenomen.
Tijdens het nalopen van alle slangen kwam ik dit tegen :(Het plastic pieletje was in de slang afgebroken dus moest er dirket een nieuwe “nokkenwellenentlüftung”
( zoals de duitsers het noemen ) besteld worden.
Een paar dagen later netjes een pakketje thuis gekregen met het onderdeel erin en 3 minuten later
was het al onderdeel van mijn c20let.Aangezien het wachten op de intercooler iets meer tijd in beslag nam ben ik verder gegaan met de
grill en de voorbumper. Hier moest nog gaas in dus heb ik kunststof gaas besteld en direkt de grill
en de voorbumper richting de keukentafel gesleept. Na het op maat zagen van het gaas eerst de grill
gedaan.Het resultaat mag in mijn ogen zeker gezien worden.
En omdat ik die avond toch nog tijd over had en ik niet op de bank wilde hangen heb ik hetzelfde ook
maar direkt met de voorbumper gedaan.De wachttijd heb ik dus toch vrij goed besteed. Het werk werd vandaag beloond met de komst van een
pakketje uit Engeland. EINDELIJK !!!!!
Eerst even alles uitgepakt, geinspecteerd en geteld. Morgen of zaterdag wordt het setje eindelijk ingebouwd.Verder zijn ook de volgende nieuwe onderdelen binnen of besteld.
– Splinternieuwe radiator.
– Staalomvlochten lange oliekoelerleidingen
– nieuwe GSI kentekenverlichting achter ( 2x )
– versnellingsbakolie 75W 90
– koelvloeistof
– volsynthetische motorolie 10W 60
– oliefiltersVervelen zal ik me de komende week dus zeker niet.
UPDATES volgen weer zodra ik alles heb gedaan wat ik nu kan doen.25 november 2011 om 00:05 #17866282Geen woorden, wel smileys :D
:kewlpics :kewlpics :kewlpics :wors
25 november 2011 om 09:10 #17866283ziet er goed uit met dat gaas, hoe heb je dat vast gemaakt dan?
ook leuk die FMIC set, ziet er gelikt uit!!
5 december 2011 om 18:49 #17866285@ dion87: Het gaas heb ik vastgezet met karrosseriekit. Blijft soepel, maar toch vast.
5 december 2011 om 19:06 #17866286Zo, nu weer een update.
Na een cursus voor het werk van 3 weken heb ik weer een hoop aan de let gedaan.
Erg veel tijd was ik kwijt aan het maken van beugels voor de intercooler en de oliekoeler.
Ook ben ik zoals verwacht de mistlampen in de bumper kwijt omdat de intercoolerslangen/ buizen
teveel ruimte in beslag nemen. De bumper dus maar weer aangepast en de gaten van de mistlampen
dichtgemaakt met hetzelfde gaas als achter de rest van de gaten.
Alles hangt nu goed en de intercooler heb ik waterpas gehangen net zoals de oliekoeler.
De nieuwe radiator hangt erin. Ik heb voor die van de Astra Diesel gekozen. Was een tip van de Engelsen
Dus maar eens kijken of dat goed werkt.Hier het overduidelijke verschil in dikte. Links is de diesel en rechts de c20xe
Boven diesel en onder c20xe
De versnellingsbakolie is ook ververst en op het juiste niveau.
Deze foto heb ik na het eerste passen gemaakt ( hij zit hier nog maar op 1 punt vast, nu op 4 punten)
Hier is duidelijk te zien dat de buizen te ver naar buiten komen om de mistlampen te kunnen behouden.
Hier de nieuwe plek van de oliekoeler met de zelfgemaakte beugeltjes.
En zo staat ie nu weer in de garage te wachten tot het komende weekend.
De JMS-lip van Nick-GSI moet nog worden gespoten.
5 december 2011 om 19:11 #17866180Die tip over de radiator hou ik in gedachten.
Mooie interkoeler!
5 december 2011 om 19:14 #17866182@tom76tls wrote:
De wachttijd heb ik dus toch vrij goed besteed. Het werk werd vandaag beloond met de komst van een
pakketje uit Engeland. EINDELIJK !!!!!
Eerst even alles uitgepakt, geinspecteerd en geteld. Morgen of zaterdag wordt het setje eindelijk ingebouwd.waar heb je deze set besteld?? en wat zijn de diameters ervan??
thanks alvast!
verder ziet het er :wub :wub uit
5 december 2011 om 19:26 #17866287De intercoolerafmetingen zijn 550 mm l x 180 mm b x 65 mm d
De totale lengte is 690 mm
In- en outlet zijn beide 60 mmDe set heb ik in Engeland besteld.
5 december 2011 om 19:31 #17866288@ The Undertaker: De temperatuur schijnt erg stabiel te blijven. Ook met 300+ pk, volgens de engelsen en de duitsers van het c20let-forum aldaar.
Zelf heb ik nog geen ervaringswaardes, maar het is het proberen waard. Als ik zo naar de radiator kijk zou het goed kunnen werken, maar dat merk ik straks vanzelf. Voor de zekerheid heb ik een thermostaat ingebouwd die 15 graden eerder opengaat als de originele die bij 107 graden pas opent.6 december 2011 om 21:02 #17866289Ik neem aan van je dat je geen belangstelling bij me wielen had?
6 december 2011 om 21:36 #178662846 december 2011 om 21:40 #17866290hey
dike cooler hoor kan je eens op meten hoeveel cm die 90grade bochtjes zijn voor mij
ik ben ook een turbo in mijn kadett aant legen en heb even die maten nodighad nog vraag is dat wat die slangen wat jij hebt en wat was je kwijd voor het verzenden
6 december 2011 om 21:51 #17866291@ 16v kadett c: je hebt pm
10 december 2011 om 10:08 #1786629210 december 2011 om 21:38 #17866293had je nog gemeten voor mij
moet wel zegen wat gaas is jou bumper is mooi
11 december 2011 om 20:47 #17866294@ GSIfreak: Sorry, maar ik heb de afgelopen maanden andere dingen aan mijn hoofd gehad en ben zo de hele velgenkwestie vergeten. Andere ( sociale ) zaken gingen helaas voor.
@ 16v kadett c: Heb vandaag even gemeten. Vanaf de intercooler tot aan de bocht is de afstand 19 cm en de bocht zelf is vanaf de binnenzijden gemeten 15 cm.
Er zou wat verschil in kunnen zitten als je de intercooler hoger of lager plaatst als ik. Ook kan er een verschil zijn als je intercooler groter of kleiner is als die van mij, maar dat spreek denk ik wel voor zich.11 december 2011 om 21:01 #17866295het ging mij er even om hoe breed de 90 grade slang is
voor mijn intercooler is mijn c kadett
12 december 2011 om 11:46 #17866296Je hebt PM
24 december 2011 om 18:55 #17866297Goed bezig hoor, die lip staat hem goed hoor :D
27 december 2011 om 19:02 #17866298Hey Nick,
De JMS-lip staat haar idd erg goed. Nu alleen nog in kleur laten spuiten en gaas erachter.KLEINE UPDATE:
De astra neemt nu door anderhalve week verlof snel vorm aan en de “To Do”-lijst wordt met de dag korter.
Ben alleen weer een paar dingetjes tegengekomen die ik verandert wil zien, maar dat houdt de opbouw niet echt op.
Tot dusver gaat het weer voorspoedig met weinig tegenslagen ( op 2 bouten van de krukaspoelie na dan. Die willen niet zoals ik het wil )
Deze week komen weer nieuwe onderdelen binnen die ik direkt ga verbouwen.
– Nieuwe turbodruk- en voltmeter voor in de A-stijl
– De passende A-stijl voor de meters
– Diverse pakkingen
– Gepolijst hitteschild voor het spruitstuk.
– Diverse nieuwe bouten en moeren.
– Centreerringen voor mijn 17-Inch
– Nette – en + polen voor de akku.
– Zekeringen voor mijn geluidsinstallatie.
Weer genoeg te doen tot aan oud en nieuw. :D :D :DEn binnenkort nog een dikke downpipe ophalen in Enschede
27 december 2011 om 19:37 #17866299@tom76tls wrote:
De intercoolerafmetingen zijn 550 mm l x 180 mm b x 65 mm d
De totale lengte is 690 mm
In- en outlet zijn beide 60 mmDe set heb ik in Engeland besteld.
thanks kerel
soms bij tx ofzo??
27 december 2011 om 22:07 #17866300Komt inderdaad bij tx vandaan.
27 december 2011 om 22:14 #17866301Hele dikke updates op een hele dikke auto.
28 december 2011 om 09:14 #17866302@tom76tls wrote:
Komt inderdaad bij tx vandaan.
dan weet ik nu zeker waar ik mijn set ga bestellen volgend jaar :thumb
28 december 2011 om 15:37 #17866303Weer even een paar zaken aan de auto gedaan de afgelopen dagen.
– De 3/20 remdrukminderaars voor de achteras gemonteerd.
– De geperforeerde achterschijven zitten eronder.
– Aan de motor zijn nog een aantal zaken vernieuwd en vastgezet.
– De computer is aangesloten en het Dampfrad van de EDS Phase 3 zit in het handschoenkastje verstopt.
– De vorige eigenaar had een kroonsteentje tussen de 3 draden uit de computer en de aansluiting voor het Dampfrad gezet.
Dat ding is er nu tussenuit en de draden zijn netjes gesoldeerd en afgeïsoleerd.– Heb nu mooie 17 Inch onder de Astra zitten. Kan slecht kiezen tussen de 17 en 18 Inch.
Ik denk wel dat de 17 inch wat beter rijden in combinatie met de Koni’s en de PU bussen in de draagarmen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.