Astra F c20let ( Update ER ZIT WEER LEVEN IN )

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Astra F c20let ( Update ER ZIT WEER LEVEN IN )

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 142)
  • Auteur
    tom76tls

Het is eindelijk zover.
      De c18xe is kompleet afgekoppeld en klaar om eruit getild te worden.
      Dit gaat zaterdag gebeuren. De C20LET staat al te trappelen om erin gehangen te worden.
      Voor mij is dit echt als het gevoel dat ik vroeger met kerstmis kreeg.
      Mijn meisje ( de Astra ) wordt eindelijk volwassen. :D :D :D :D

Kleine UPDATE: De c18xe is er niet meer klaar voor om eruit getild te worden.
      HIJ IS ER INMIDDELS AL UIT. Gelukkig zat er bij deze operatie niks tegen.
      :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

Foto’s volgen zo snel mogelijk

astrastationgsi

succes met de inbouw en ik zie dat de omega mv6 weg is

tom76tls

@astrastationgsi wrote:

succes met de inbouw en ik zie dat de omega mv6 weg is

De Omega is idd naar een andere eigenaar en zijn auto is naar mij gegaan.
          Scheelt me weer naar de TÜV rijden. De Astra Cabrio mag nog tot 04/2013 wachten.
          Gaat mij nu ook alleen maar om de overbrugging tot de LET klaar is.

tom76tls

Nu de beloofde foto’s. Had het redelijk druk de laatste dagen, maar dat is goed op de foto’s te zien.

De c18xe eerst helemaal losgekoppeld.

Na 1,5 uur was dit het resultaat.

En eromheen zag het er zo uit.

Had voor de hele operatie gelukkig een heftruck, een 2,5 ton krik en een motortakel ter beschikking. Even behelpen dus.
            Het was wel een heel gedoe op deze manier de auto niet te beschadigen, maar het is met heel veel beleid en rust goedgekomen.
            Zaterdag heb ik veel tijd moeten besteden aan het aanpassen van het schakelmechanisme, de motorsteunenpuzzle, kabelboom aan de c20let weer netjes maken omdat heel veel draden vrij van isolatietape waren, enz…

Nadat alles was aangepast aan de astra kon het blok met de F28-bak erin gehangen worden.
            Dit weer met heel veel beleid en rust omdat je natuurlijk niks aan het blok wilt beschadigen of verkrassen.
            Het blok eerst onder de auto geschoven en daarna in de motortakel gehangen.
            Na 1,5 uur was dit het resultaat.

Vandaag ben ik aan de gang geweest om het geheel aan de langsdragers en het subframe vast te zetten.
            Als het verder net zo soepel gaat als de afgelopen dagen kan ik in mijn handjes klappen. Tot nu toe verloopt
            de ombouw erg voorspoedig.
            Ik ben er wel achter gekomen dat de krukaspulley niet de goeie is voor mijn dynamo en servopomp.
            Deze zijn namelijk voor de brede multiriem terwijl de pulley voor de 2 V-snaren is. Moet ik dus weer op zoek naar een juiste poelie.
            Dit vertraagt het verhaal een beetje, maar dat moet goed gaan komen.
            UPDATES volgen zsm weer

ITERSON

Haha,da’s precies wat ik had…,ik heb nu dus een lichtgewicht billet aluminium poelie over,want ik heb de 2snaren-poelie! :???:
              Mocht je geinteresseerd zijn,laat maar weten.
              Ivm nachtdienst heb ik alleen morgen pas weer tijd om te reageren!
              Succes met de rest van de ombouw verder,ziet er top uit! :thumb

tom76tls

@ITERSON wrote:

Haha,da’s precies wat ik had…,ik heb nu dus een lichtgewicht billet aluminium poelie over,want ik heb de 2snaren-poelie! :???:
                Mocht je geinteresseerd zijn,laat maar weten.
                Ivm nachtdienst heb ik alleen morgen pas weer tijd om te reageren!
                Succes met de rest van de ombouw verder,ziet er top uit! :thumb

Je hebt een PM

astrastationgsi

netjes hoor

tom76tls

De Astra staat sinds gisteren weer op eigen poten.
                    Ben begonnen met de bekabeling. Deze verschilt toch op een aantal vlakken met die van de Astra zelf.
                    Zo is de hoofdstekker van de Calibra waar ie oorspronkelijk in heeft gelegen anders. Die moest dus vervangen worden voor die van de Astra en de draden moesten netjes gesoldeerd en geisoleerd worden om eventueel vocht tegen te houden en de verbindingen tussen de draden te kunnen blijven garanderen. Dan de kabelboom netjes afgewerkt. Wil de motorruimte toch zo netjes mogelijk houden. Oogt ook veel netter als voorheen.
                    De loods heb ik ook maar even opgeruimd want het was toch een behoorlijke bende na de transplantatie.

Morgen ga ik na het werk weer verder met de bekabeling en het verder aansluiten.

Ook heb ik weer een aantal spullen besteld voor de LET zoals Stahlflex Brandstofleidingen, een gepowdercoate afdekkap voor de distributie, nieuwe schroevenset voor het kleppendeksel en nieuwe houders voor de dynamo.
                    Nu nog op jacht naar een dynamo met de brede multiriem en een goeie bobine, want die heeft mijn c18xe niet en de LET wel.

ITERSON

Geen interesse meer in die multiriempulley?

Mzzl L.

tom76tls

Had je vandaag geprobeerd te bellen.
                        Maar je hebt een pm

tom76tls

Zo, na 2 weken afwezigheid ivm mijn werk ben ik afgelopen weekend weer bezig geweest met mijn Astratje.
                          Deze keer in mijn eigen kleine garage. De tellerbak uit de Calibra Turbo zit erin, de verweerde schroeven van het kleppendeksel zijn vervangen door nieuwe originele, de distributiekap is vervangen door een gepowdercoate, gaskabel is gemonteerd en nog een paar kleine zaken zijn gedaan. Op zich niet erg veel, maar ik moet toch ff de tijd doden totdat de nieuwe intercooler uit GBR binnen is.
                          Er is nog zat te doen ook al zijn het veel kleine dingen die er nog aan gedaan moeten worden.

Trompie

Mooi project! Die 2 kleuren staan hem goed!

Gister zelf ook een Astra GSi turbo gekocht, alleen nog niet echt mee gereden!
                            Ben benieuwd!

tom76tls

@Trompie wrote:

Ben benieuwd!

Hey Trompie,

Bedankt voor je positieve reactie. Heb vanmiddag toevallig je Astra MV6 topic doorgelezen. Oorspronkelijk was dit ook het plan voor die van mij. Totdat ik tegen die gekietelde C20LET aan ben gelopen. De Omega die het oorspronkelijke donorblok had is inmiddels verkocht. Soms kan het raar lopen. Denk wel dat je veel plezier aan de turbo zult beleven. Aan de MV6 natuurlijk ook.
                              Voor mij zal het nog wel een tijdje duren voordat ik hem kan gaan rijden. De winter staat immers voor de deur dus blijft de turbo mooi in de garage staan. Die van mij gaat in ieder geval geen sneeuw, pekel of regen meer zien.

Waar kom je trouwens vandaan? Misschien kan ik een keer bij je langskomen om je wagenpark te bewonderen.

turbootje
                              Deelnemer

erg mooi zo tom.. ga zo door en je word nog een grote jongen !

Trompie

@tom76tls wrote:

@Trompie wrote:

Ben benieuwd!

Hey Trompie,

Bedankt voor je positieve reactie. Heb vanmiddag toevallig je Astra MV6 topic doorgelezen. Oorspronkelijk was dit ook het plan voor die van mij. Totdat ik tegen die gekietelde C20LET aan ben gelopen. De Omega die het oorspronkelijke donorblok had is inmiddels verkocht. Soms kan het raar lopen. Denk wel dat je veel plezier aan de turbo zult beleven. Aan de MV6 natuurlijk ook.
                                  Voor mij zal het nog wel een tijdje duren voordat ik hem kan gaan rijden. De winter staat immers voor de deur dus blijft de turbo mooi in de garage staan. Die van mij gaat in ieder geval geen sneeuw, pekel of regen meer zien.

Waar kom je trouwens vandaan? Misschien kan ik een keer bij je langskomen om je wagenpark te bewonderen.

Ik had toen voor een v6 gekozen, omdat het toen veel goedkoper was voor mij. Kon geschikt een blok en calibra donor voor weinig kopen. Bij een let zou me dat gewoon veel te duur worden.

Nu liep ik tegen deze complete Astra GSi Turbo aan. Scheelt me alweer een hoop gesleutel, maar is toch heel anders als je het zelf niet hebt gebouwd!

Ik kom uut Oost’n. Buitenaf ergens bij Deventer in de buurt.

Oenatje
                                  Deelnemer

mooi project dit. ziet er nu al super uit

mooie foto. kleur combo is fucking vet

tom76tls

@Trompie wrote:

Ik kom uut Oost’n. Buitenaf ergens bij Deventer in de buurt.

Dan woon je niet erg ver van mij vandaan. Ik kom zoals je kunt zien uit Emmerich. Bij Zevenaar de grens over dus.
                                      ( Alles wat niet meer dan 1,5 uur rijden is is voor mij dichtbij ) ;)
                                      Vrees dat we elkaar volgend jaar zeker nog een keer gaan tegenkomen met de turbotjes.
                                      Of ik kom naar Deventer of jij een keer naar Emmerich. Duitse Autobahn voor mijn deur en weinig verkeer. :D :D :D

tom76tls

@ Oenatje: Thanks voor je reactie. Motiveert me des te meer :thumb :thumb

tom76tls

Zo, na een periode van ellende op het sociale vlak ben ik vanmiddag weer aan de gang gegaan met de LET.
                                          Weer een aantal zaken aangesloten en de radiator ingebouwd. Zo langzaam wordt het steeds krapper onder de motorkap.
                                          Ook heb ik een aantal onderdelen besteld die volgende week binnen zouden moeten komen.
                                          Zo komt er een aangepaste luchtfilterbak ( een open kegel zuigt alleen warme lucht aan )
                                          Stalen brandstofleidingen, en een aantal kleine dingen om alles weer een beetje meer kompleet te krijgen.
                                          Ben er toch achter gekomen dat alles niet zo kompleet was als gedacht.
                                          Ook zijn er nog een paar kleine dingetjes op te lossen op het elektrisch vlak en het koelsysteem, maar daar kom ik denk ik zelf wel uit.

soepkiepe
                                          Deelnemer

super mooi autotje.
                                            dacht ff dat je een paar dingen op marktplaats had staan.

http://link.marktplaats.nl/491976994″ onclick=”window.open(this.href);return false;

kijk ook maar eens bij al zijn advertenties.
                                            moet zeggen dat ik dat zo op die motorkap wel mooi vind, maar ja, lijkt weer heel veel op jou kleuren.
                                            toch blijf ik het een mooie kleuren combi vinden

tom76tls

@soepkiepe wrote:

super mooi autotje.
                                              dacht ff dat je een paar dingen op marktplaats had staan.

http://link.marktplaats.nl/491976994″ onclick=”window.open(this.href);return false;

kijk ook maar eens bij al zijn advertenties.
                                              moet zeggen dat ik dat zo op die motorkap wel mooi vind, maar ja, lijkt weer heel veel op jou kleuren.
                                              toch blijf ik het een mooie kleuren combi vinden

Heb zeker niks op Marktplaats staan. Moet eerder nog een paar slangetjes enz hebben, maar verkopen doe ik niks.

Nick-GSI
                                              Deelnemer

Zo heb het allemaal ff bekeken hoor ;) Ben benieuwd hoe die lip zal staan.

Veel plezier met de JMS lip

patrickww

ziet er tof uit!! ga zo door!

tom76tls

@Nick-GSI wrote:

Zo heb het allemaal ff bekeken hoor ;) Ben benieuwd hoe die lip zal staan.

Veel plezier met de JMS lip

Ik weet zeker dat de lip er mooi onder zal staan.
                                                    Hoop alleen dat ik iets meer bodemvrijheid heb als jij hebt gehad. ;)
                                                    Vanavond direkt even passen.
                                                    Was gisteren erg gezellig. Wens je voor volgend jaar alvast heel veel succes en plezier. :thumb :thumb

tom76tls

Ben gisteravond weer even thuis geweest ( Ben van kazerne veranderd en nu dus alleen op woensdagavond thuis )
                                                      en er lagen weer wat goodies bij de buren.
                                                      Na een grondige inspectie van alle slangen heb ik ervoor gekozen alles te vervangen door SAMCO slangen.
                                                      Een deel hiervan lag dus bij de buurman.
                                                      Aangezien die ellende behoorlijk in de kosten gaat lopen volgt de rest beetje bij beetje.
                                                      Voor de lente hoeft de Astra niet klaar te zijn omdat ik haar in de winter zeker in de garage laat staan.

Updates volgen van het weekend weer als ik aan de knutsel ben geweest met de SAMCO’s

Groetjes Thomas

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 142)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.