Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F C14NZ toerental schommelt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2013 om 00:08 #18090124
okeej,
Controleer eens of de slang naar de tank vrij is, en niet verstopt zit.
Willem
11 februari 2013 om 19:19 #18090125De slang is vrij.
Ik steek de koolstoffilter er niet meer tussen.
Het probleem met het toerental blijft.Ook merk ik al een tijd als de motor koud is dat het remmen meer lawaai maakt als anders.
Niet de remmen zelf, maar de rembekrachtiger denk ik.
Als de motor warm is heb ik dit niet.Jeroen CT
11 februari 2013 om 22:22 #18090126Remmen meer herrie met koud, Motorruitme of remmen zelf??
al eens gekeken of de rembekrachtiger niet lekt, (moet onderdruk op staan als je na een uurtje de slang eraf trekt..)..
dit kan ook valse lucht opleveren.Voetpakking al gecontroleer van je gasklephuis???
Pakking inlaatspruitstuk wil ook wel lekken..
Willem
11 februari 2013 om 22:39 #18090127Pakking van het inlaatspruitstuk heb ik samen vervangen met de koppakking.
Voetpakking is nieuw.De herrie komt van vooraan..dus ik denk van onder de motorruimte.
Ik controleer eens de rembekrachtiger op valse lucht.Jeroen P
11 februari 2013 om 22:42 #18090128ja je kan nu niet controleren of de gasklepsensor goed gemonteerd zit / defect is, ik weet niet of je het iedee hebt of er ook meer of minder uitlaatgeluid is bij gaslos.
meestal als de gasklepsensor kapot is, bllijft de motor bij gaslos beznine inspuiten, en dat hoort niet..
willlem
11 februari 2013 om 23:20 #18090129Ik heb al 3 verschillende gasklepsensors geprobeerd.
Als ik de slang aan de rembekrachtiger losdoe, staat daar totaal geen onderdruk op, ook niet 2min na afzetten motor.
Is het een idee om eens de slang op het inlaatspruitstuk los te doen en af te dichten en zo eens te proberen?
Dit kan toch geen kwaad?Jeroen P
12 februari 2013 om 16:37 #18090130Willem kan het misschien aan de tankontluchtingsklep liggen als deze niet goed werkt gaat die ook raar lopen.
13 februari 2013 om 22:07 #18090131Kan heel goed, als ie m heeft afgekoppeld krijg je valse lucht!!
Ik ben er vaker mee bezig geweest, meestal als je deze loskoppeld loopt de motor niet lekker meer..
Rembekrachtiger afdoppen om te testen kan geen kwaad, mocht je test gaan rijden let dan wel op, doet bijna niks remmen..
Willem
13 februari 2013 om 22:09 #18090132Klopt motor loopt dan erg beroerd maar ook zal het mm lampje gaan branden.
13 februari 2013 om 22:13 #18090133Rembekrachtiger heb ik afgedopt, geen succes.
13 februari 2013 om 22:30 #18090134Kijk dan ook is naar de tankontluchtingsklep.
13 februari 2013 om 22:35 #18090135heeft ie niet.. word geregeld vanaf gasklephuis..
Willem
13 februari 2013 om 22:40 #18090136Oke herhaalde het , omdat je zei dat het heel goed daaraan kon liggen.
Maar als hij die niet heeft houd dat ook op.
13 februari 2013 om 22:43 #18090137Hij moet wel de slang vanaf de gasklep afdoppen als hij het Koolstoffilter afkoppeld, anders heeft ie alsnog valse lucht..
willem
13 februari 2013 om 22:46 #18090138Deze heb ik afgedopt.
13 februari 2013 om 22:51 #18090139Het dunne korte slangetje dat van onderaan op het gasklephuis (naast de slang dat naar de koolstoffilter gaat) vertrekt en bovenaan op de zwarte kap toekomt. Van daar vertrekt er nog een dunne blauwe slang naar de luchtfilter.
Wat is de functie daarvan?Jeroen
14 februari 2013 om 05:51 #18090140@JeroenCT wrote:
Het dunne korte slangetje dat van onderaan op het gasklephuis (naast de slang dat naar de koolstoffilter gaat) vertrekt en bovenaan op de zwarte kap toekomt. Van daar vertrekt er nog een dunne blauwe slang naar de luchtfilter.
Wat is de functie daarvan?Jeroen
De zomer/winterstandregeling is dat.
In je luchtfilterbak zit een klep, die swinters openstaat en zomers dicht is.
Dat is weer voor de temperatuur van de lucht die naar je blok gaat.Rik ;)
14 februari 2013 om 12:48 #18090141En wat veranderd dat dan als die klep open of dicht staat?
Als ik er nu in blaas, lijkt deze dicht te zijn.Jeroen P
14 februari 2013 om 16:24 #18090142@JeroenCT wrote:
En wat veranderd dat dan als die klep open of dicht staat?
Als ik er nu in blaas, lijkt deze dicht te zijn.
Jeroen PDas logisch, je moet knap blazen, wil je die klep bewegen haha.
Nee, dit heeft geen invloed op jouw probleem !
Wel spaart het benzine uit omdat je motor sneller warm is :)Rik ;)
3 maart 2013 om 21:32 #18090143@JeroenCT wrote:
Bij het losmaken van het gaskleppenhuis kwam ik tot volgende vaststelling:
De darmen die op het gaskleppenhuis toekomen waren verstopt met korrels.
Blijkt dat de korrels en het poeder uit het rond ding op de laatste foto komen.
Ik veronderstel dat dit niet goed is?
Wie kan zeggen wat dat is en wat de functie daarvan is?Groeten, JeroenCT
hehe, dat ding heb ik dus ook hangen, hoe heet dat ding eigenlijk? :P
zal van de week eens kijken hoe dat spul er bij mij uit ziet, ligt mij iets van bij dat ik onder mijn corsa gewoon die koolpot er uit gesloopt heb, zat onder de bumper als ik mij niet vergis.zo af en toe blijft mijn gas ook hangen, vandaar dat ik hem er dus maar eens ff tussen weg ga halen, anders maar ff verder in dit topic kijken :P
bij mij gaat trouwens om een c1.4nz5 maart 2013 om 21:43 #18090144Actief koolstoffilter.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.