Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F C14NZ toerental schommelt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2013 om 00:36 #17254077
Hallo,
Wanneer ik tijdens het rijden de koppeling intrap, begint het toerental te schommelen tussen +-1400 en 1600 toeren.
Dit blijft schommelen tot wanneer ik stil sta, dan valt het terug naar 900.
Soms heb ik geen problemen, andere keren schommelt het toerental erg.Ook als ik de koppeling intrap, om naar een andere versnelling te gaan, blijft het toerental soms 1sec hangen.
Dit zowel bij koude als warme motor.
Heeft 180000kmStappenmotor en lambdasonde zijn vervangen door nieuwe.
Temp sensor door een gebruikte.
Maar het probleem blijft hetzelfde.Iemand een idee?
JeroenCT
2 januari 2013 om 09:18 #18090100Ik heb hetzelfde probleem en ook een C14NZ motor. Ik ben ook wel nieuwsgierig wat het kan veroorzaken.
4 januari 2013 om 20:30 #18090101Niemand?
5 januari 2013 om 11:16 #18090102Ik denk zelf gasklephuis en gasklep schoonmaken, maar heb dat nog niet geprobeerd. Ik denk dat omdat als je toerental blijft hangen, dat misschien kan worden veroorzaakt doordat je gasklep blijft hangen in het gasklephuis, en dus pas later dicht gaat dan het loslaten van het gaspedaal, omdat het gasklephuis vies is van binnen.
Dat schommelende toerental zou aan je Hall sensor kunnen liggen (ik heb er last van sinds mijn oude Hall sensor stuk ging, en ik die vervangen heb door een tweedehands exemplaar).5 januari 2013 om 11:29 #18090103blijven hangen en, schommelen van toerental is vaak valse lucht.
controleer allen lucht en, vacuüm slangen op scheuren en,of ze goed vast zitten.
de voetpakking van het gasklep huis wil ook vaak scheuren ,dit geeft de zelfde symptomen als jij beschrijft.5 januari 2013 om 20:24 #18090104Waar zit die hall sensor ergens?
Groeten, JeroenP
5 januari 2013 om 20:30 #18090105En wie geeft mij het onderdeelnummer van de gaskleppenhuispakking?
Groeten, Jeroen
5 januari 2013 om 21:54 #18090106De hall sensor zit in je ontstekingsvoet.
6 januari 2013 om 00:11 #18090107Bij het losmaken van het gaskleppenhuis kwam ik tot volgende vaststelling:
De darmen die op het gaskleppenhuis toekomen waren verstopt met korrels.
Blijkt dat de korrels en het poeder uit het rond ding op de laatste foto komen.
Ik veronderstel dat dit niet goed is?
Wie kan zeggen wat dat is en wat de functie daarvan is?Groeten, JeroenCT
6 januari 2013 om 05:55 #18090108Actiefkoolstoffilter is dat, zover ik weet kan je auto zonder deze filter prima functioneren. Maar hij zuigt normaal de brandstofdampen af en filtert ie. Bij vollast zuigt ie geloof ik pas de dampen af (zit een regelklepje).
Ik sloop ze bij m’n A Corsa’s iig eruit, maar weet eigenlijk niet of ze voor de APK verplicht zijn.
12 januari 2013 om 23:52 #18090109Hallo,
Ik heb de gaskleppotentiometer vervangen en het probleem is opgelost.
JeroenCT
13 januari 2013 om 10:15 #18090110Mooizo :thumb
Rik ;)
9 februari 2013 om 22:28 #18090111Na een week weer van dat..
Ondertussen heb ik het complete gasklephuis vervangen door een splinternieuw van een C16NZ motor.
Met nieuwe pakkingen,
gaspotentiometer
en bijpassende stappenmotor, daar die anders is van een C14NZ.Alle slangen zijn dicht.
Sinds enkele dagen merk ik een (grote) onderdruk in de tank als ik de dop eraf draai.
Ik ben het bijna beu, ik sukkel er al bijna 6maand mee.
9 februari 2013 om 22:39 #18090112Onderdruk kan ontstaandoo het niet of niet goed functioneren van het hierboven beschreven actief koolstoffilter.
als je deze verwijderd moet je eigenlijk de slang welke van achter komt open laten zodat de tank kan ”ademen”
deze klep word bediend door een vacuumklepje welek meestal aan de motor hangt.
Willem
9 februari 2013 om 22:43 #18090113Ik heb de actief koolstoffilter vervangen door een andere uit een C14SE.
Maar ik kan deze dan misschien beter open laten, omdat hij precies niet goed werkt?9 februari 2013 om 22:48 #18090114Kan zijn, de C14SE is tot 1994 geleverd, en is ook de jongste niet meer.
heb je er wel eens aan gedacht dat het klepje wat dit koolstoffilter bediend ook wel eens vol kan zitten met deze korrels???
Misschien moet je die ook eens een aantal van mee nemen op de sloop..@ aapje: Dit klepje werkt niet alleen bij Vollast, maar ook gewoon bij deellast, en eerder alleen bij deellast, daar deze op de motorvacuum werkt.
– laat het motorvacuum minimaal tot nihil zijn bij volgas, dan zal ze niet heel hard werken..Willem
9 februari 2013 om 22:52 #18090115Het klepje heb ik ook vervangen.
En als ik er onderdruk aanhang gaat dit open, je kan er dan in blazen.9 februari 2013 om 22:59 #18090116Klepje hoort electrisch te openen en te sluiten..
Willem
9 februari 2013 om 23:20 #180901179 februari 2013 om 23:32 #18090118bij mij zag ie er zo uit:
Kastje op peil B
Ook bij mijn 8klepper singlepoint motoren
Willem
9 februari 2013 om 23:37 #18090119Dit heb ik niet, ben er zeker van.
9 februari 2013 om 23:46 #18090120ja zou kunnen, hangt meestal niet bij de gasklep maar bij de ontsteking in de buurt..
Ik heb wel een Astra-F 1.4i C14NZ hier gesloopt van 1992 die m wel had, dus zou nog eens kijken voor de zekerheid, anders de slangen geheel volgen..
Deze 1.4i had ook de buisjes aan het gasklephuis zoals ze bij jouw zitten, maar dan met het klepje er nog bij..Of mijn kadett 1.6i dit klepje had, zou ik niet durven zeggen.
Willem
9 februari 2013 om 23:55 #18090121Nergens op geen enkele slang zit dat.
Jeroen
10 februari 2013 om 00:03 #18090122okeej, ja dat kan, slangen juist aangesloten op de pot.. (pijltjes staan erop..)???
Willem
10 februari 2013 om 00:05 #18090123Ja, ook naar gekeken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.