Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F C1.4NZ ’94 loopt rampzalig
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2015 om 10:29 #17271226
Beste Opel liefhebbers,
Sinds gisterenavond toen ik vanuit mijn werk naar huis reed begon de auto gigantisch te bokken midden op de snelweg.
Kunnen redden naar een benzinestation – niks kunnen vinden op het eerste gezicht.Bougies aangedrukt, verdelerkap bekeken (was wat erosie en ‘stof’ – eraf gehaald met doekje).
Doorgereden naar huis (z’n 80 km) en bleef bokken tenzij je boven 3,000 toeren kwam.Vanochtend toch maar even gekeken en ik schrok me kapot!!
De auto had al een lekkere brom van zichzelf, nu is bij de einddemper het uitlaatstukje er van af + groot gat erin.https://drive.google.com/file/d/0B9VKIZHYuxhvaHBfWWZYSDJJcEw3UUxYVEVqQ2Jxd3Vfb3dz/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B9VKIZHYuxhvbVlhM210VzhDbkkyYm9ZeXh4YlRrVUhOSV84/view?usp=sharingNu had ik gehoord dat als dit gebeurd het systeem niet geheel “luchtdicht” meer is en dan gaat haperen.
Het kan ook zijn dat de auto op 3 poten loopt, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.Het probleem komt voor met lage toeren en soms schiet de auto stationair flink omhoog (van 750/950 stationaar naar >1k).
Bij hogere toeren is er minder aan de hand maar in z’n 5 komt de auto niet hoger dan 120 km/u terwijl dat vorige week nog makkelijk kon :vertag
Misschien ligt het aan mij maar ik hoor hem van voren ‘tikken’ – geen kleppentik maar alsof er stroom op de grond tikt.
Ook hoor ik als ik gas geef een herrie achterin en gebok voorin maar geen metaal op metaal geluid, meer verzuipend niet willen.Geen witte rook, geen smurrie in olie – blijft koel en koelen.
Hier nog een foto van m’n motor ruimte:
https://drive.google.com/file/d/0B9VKIZHYuxhvUFdhYW5jaFNQYTNIQnV5aTlxNjhjN1ZNTkxR/view?usp=sharingIk rij al een tijd met dit filter, het is prutswerk king: wou hem dit weekend toch weer stock gaan maken – blijft het beste!
Ik had wat onderhoud gepleegd aan de auto vorige week:
Olie bijgevuld (10W40 – action, rij al 1,5 jaar met deze olie omdat m’n blok onwijs veel zweet – regelmatig bijvullen)
KVS bijgevuld (was lekkage van blok naar radiator – verholpen)
Bandjes gepompt (heeft er niks mee te maken denk)
Zekeringen vervangen (claxon werkt nu ook niet meer – zat een 20A ipv 10A in, nu 10A)< meer dan jaar geleden:
Bougies + bekabeling + verdelerkap + sensor onder de bobine (viel elke keer uit)
Oliefilter + benzinefilterSorry voor dit hele hele lange bericht en alvast onwijs bedankt voor het helpen!
Als er iets mist vul ik dat graag aan, wil assie nog langer bij me houden :cryIk ben momenteel op mijn werk in Den Haag en moet vanavond weer terug naar Bergen op Zoom – Heenweg ging okay, wat is jullie advies?
27 maart 2015 om 23:17 #18279266Aanvulling:
Toen ik stil stond met de auto rook ik wel wat benzinelucht.
28 maart 2015 om 11:46 #18279267Ik eerst maar eens je temperatuursensor vervangen, gaat ie zeker weten een stuk beter van lopen…..
28 maart 2015 om 12:26 #18279268@roger rabbit wrote:
Ik eerst maar eens je temperatuursensor vervangen, gaat ie zeker weten een stuk beter van lopen…..
De sensor die in mijn radiator zit of waar kan ik deze vinden?
Qua temperatuur blijft hij mooi stabiel op mijn dashboard (altijd halverwege of zelfs eerste streepje op de snelweg <90 graden)28 maart 2015 om 13:08 #18279269Hij zit aan de achterzijde van de motor in het spruitstuk, hij ziet er zo uit.
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/sensor-temperatuur-water-blauw-opel-ascona-astra.html” onclick=”window.open(this.href);return false;29 maart 2015 om 15:55 #18279270Ik ben het met Roger Rabbit eens.
Vervang die maar en je motor loopt een stuk beter.
Heb ik ook wel gehad en is 1 van de eerste dingen die ik vervang als de motor beroerd gaat lopen.
Maar de rotor en verdelerkap is ook een storingsgevoelig mechanisme.
Ik vervang deze standaard elk jaar in de herfst :)Oh ja, dat er een gat in de uitlaat zit heeft niets met deze klacht te maken !
Success.
Rik :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.