Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › astra F bumper op kadett E ???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2009 om 16:04 #17210278
wie kan mij vertellen en misschien evt fotos laten zien,
wat er aan een astra F voor bumper moet gebeuren om hem pas te krijgen op een kadett E ???ik wil dit graag gaan doen. maar voordat ik een bumper ga kopen wil ik wel weten wat me te wachten staat…
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :D
ik hoor het graag
21 juni 2009 om 19:43 #17490312Een Astra F is ronder, terwijl een Kadett rechter en hoekiger is.
Vooral op de hoeken “wringt” een Astra bumper op een Kadett., zie rode lijn op foto.Mijn bumper was oorspronkelijk ook voor een Astra ontworpen, maar is ook aangepast voor Kadett:
Er zijn ook pasklare “Astra F” bumpers voor Kadett E te verkrijgen:
Kijk voor meer foto’s eens in het dikke Kadettjes topic. :thumbup
21 juni 2009 om 22:13 #17490313astra is astra en kadett is kadett, astra bumpers op een kadett……………..:puke
22 juni 2009 om 05:31 #17490314het is pas te maken hoor alleen je moet weten hoe ik heb op mn astra wel eens vectra a bumpers gehad zijn ze uren mee bezig geweest om pas te maken.helaas geen foto,s meer van.
22 juni 2009 om 13:14 #17490315@ belgian.opel – bedankt voor de info.. en die fotos in het dikke kadettjes topic heb ik allemaal al gezien van daar ook mijn besluit dat ik waarschijnlijk wel een F bumper wil..
@ city77 – daar vroeg ik niet om maar bedankt voor je mening
en calibra-91 – ik weet dt het pas te maken is maar mijn vraag was ook idd hoe ik dat moet doen.. maar tog bedankt voor je reactie…
@ all wie nog info heeft van welke ophangpunten ik moet aanpassen of iets dergelijks het mooiste zou zijn met:kewlpics
thnx
22 juni 2009 om 14:05 #17490316ophangpunten kun je het beste van een kadett pas maken in de astra bumper en idd in de hoeken moet je hem pas zien te maken dmv verwarming oid. als ik me niet vergis is de astra bumper ook een cm of 3 breder als de kadett bumper, je zal hem dus precies middendoor moeten zagen en er aan beide zijdes 1,5 cm af moeten halen en dan weer aan elkaar kunstof lassen
22 juni 2009 om 14:12 #17490317AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door city77
astra is astra en kadett is kadett, astra bumpers op een kadett……………..:puketjah beetje kortzichtig
das toch jammer:hmmzverder ieder z,n eigen mening
en persoonlijk vind ik n e kadett er wel op vooruitgaan met astra gsi bumpers:thumbupdus laat n ieder in z,n waarde;)
vr gr louwe 16 klepper22 juni 2009 om 14:56 #17490318@black champion – thnx hier heb ik wat aan.. ik ga ff op de sloop kijken voor een afgeragt bumpertje zodat ik niet iets moois sloop als t niet lukt..
@ lauwe 16 klepper – wij zitten wat dat betreft op 1 lijn :D:D
22 juni 2009 om 15:14 #17490319AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door lambo452
@black champion – thnx hier heb ik wat aan.. ik ga ff op de sloop kijken voor een afgeragt bumpertje zodat ik niet iets moois sloop als t niet lukt..@ lauwe 16 klepper – wij zitten wat dat betreft op 1 lijn :D:D
niet helemaal:o
want je spelt m,n naam verkeerd;):P22 juni 2009 om 16:46 #17490320pasklare te krijgen? als in poly replica’s? iemand een linkje dan?
22 juni 2009 om 17:08 #17490321ik heb toen een binnenbalk van een kadett e, in een astra bumper gemaakt.
dat heb ik zo gemaakt omdat, ik toen een schade bumper had(heb ik nu weer).
de plaatjes die je aan je voorscherm schuift, heb ik van de kadett erop gezet.
de bumper heb ik met een dikke slijpschijf doordemidden geslepen, en weer aan elkaar gemaakt.heb toen meteen de grill van een kadett gsi erop gemaakt.
en dan moet je de hoeken nog pas fohnen.
voor foto’s moet je even op de opel sport club site kijken bij onze auto’s(weet niet hoe ik die foto of link moet plaatsen).
ik heb hem nog liggen, maar heeft wel schade.
laat maar horen.groeten.
22 juni 2009 om 17:10 #17490322origineel gepost door mayhem
pasklare te krijgen? als in poly replica’s? iemand een linkje dan?heb er van de week ook een gekocht(2e hands), maar zal wel eens kijken of ik er iets in kan vinden.
groeten.
23 juni 2009 om 07:08 #17490323origineel gepost door mayhem
pasklare te krijgen? als in poly replica’s? iemand een linkje dan?Onderstaande bumper is inderdaad zo te koop:
Merk van bumper weet ik zo direct niet uit m’n hoofd.
Voor mijn bumper hebben we zelf polyesteren ophangpunten gemaakt. Het zijn gewoon twee polyesteren hoekplaatjes die onder de koplampen geschroefd zitten. De bumper wordt tussen de plaatjes en de koplampen geschoven en rust gewoon op de plaatjes.
De bumper wordt alleen vastgezet met de twee schroeven op de hoeken.
Idem systeem voor de achterbumper.
Dit zijn wel zeer stevige en degelijke polyesteren bumpers, geen goedkope rommel die doorzakt of vervormt door de warmte.
Ze hebben 10 jaar op mijn Kadett gestaan, en zijn nog steeds in zeer goede staat, nergens gescheurd of beschadigd, en ik reed er vroeger dagelijks mee naar m’n werk.PS Ze zijn ook te koop. ;)
23 juni 2009 om 07:58 #17490324ja ik had al gezien dat ze te koop waren maar dat is iets te hoog gegrepen vor mijn budget :P
als ik het had gehad had ik de hele set gekocht van je, maarja k verdien nou eenmaal niet zoveel :cry
but thnx for the:kewlpics
27 juni 2009 om 12:02 #17490325Tja als je iets wilt kost het ook wat…
En dit is dan ook goed materiaal van Belgian opel…
En is uniek…
Misch valt der wel een regeling te treffen..27 juni 2009 om 15:55 #17490326ja ik geloof ook meteen dat dit top materiaal is maar ik zit momenteel zonder werk dus voorlopig heb ik de centjes er nie voor… en als je blijft zoeken kom je het vanelf tegen.
en zoals het spreekwoord luidt geduld is een schone zaak.
maar ik heb ondertussen een voorbumpertje met mistlampen.(dit was ook de reden dat ik een F bumper wou. zitten ook vaak mistlampen in) dus ik ben niet direct op zoek maar kom ik ooit iets tegen dan gaat het denk ik wel kriebelen als ik dan de centjes er wel voor heb..
maar mensen toch bedankt voor de info..wellicht hebben andere er ook iets aan..
10 juli 2009 om 18:58 #17490327hey lambo.
als je nog een bumper zoek, ik heb die poly bumper van mij te koop staan.
mijn oude bumper was nog te redden.
ik hoor het wel.groeten.
17 juli 2009 om 16:10 #17490328goed kijken op mijn fototje<
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.